پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چطور توانایی گوش کردن به همسر را بدست آوریم

یکی از اساسی ترین عوامل تضعیف ازدواج افراد، این است که آنها نمی توانند یکدیگر را به خوبی درک کنند.

هنگامی که برای مدت طولانی ازدواج می کنید، ممکن است با خود فکر کنید که چه اتفاقی برای آن رابطه ی قدرتمند و زیبایی که قبلا با همسرتان داشتید افتاد. شاید شما دعوا ها و مشاجره های زیادی را تحمل کرده اید و دیگر مایل به گوش کردن به صحبت های طرف مقابلتان نیستید.

یکی از اساسی ترین عوامل تضعیف ازدواج افراد، این است که آنها نمی توانند یکدیگر را به خوبی درک کنند. مهم ترین امر در درک کردن افراد این است که بتوان به آنها به خوبی گوش کرد و منظور آنها را کاملا متوجه شد. این امر می تواند در بازسازی رابطه شما با همسرتان به شدت موثر باشد.

راه هایی برای گوش کردن به همسر

 

اگر چه ممکن است این کار برای برخی از افراد به کار سخت و طاقت فرسایی تبدیل شده باشد، اما باید بدانید که گوش کردن یکی از اصول و پایه های یک رابطه است. در این مقاله برخی از راه های افزایش مهارت گوش کردن به دیگران و بخصوص همسرتان را با شما به اشراک می گذاریم. این راه ها به شما کمک می کنند تا بتوانید به شنونده ی بهتری تبدیل شوید و همچین رابطه خود با شریک زندگی تان را بهبود ببخشید. این راه ها شامل موارد زیر است:

1- هرکاری که می کنید را متوقف کنید

یکی از مهم ترین مسائل در امر گوش کردن موثر، نگاه کردن است. اگر به همسر خود نگاه نکنید، نمی توانید تمرکز کافی به او بدهید. تلفن همراه و کامپیوتر خود را زمین گذاشته و تلوزیون را خاموش کنید. اگر تمرکز و حواس خود را بین چند چیز تقسیم کنید، به سختی می توانید به همه ی آنها توجه لازم را داشته باشید.

2- به همسر خود نگاه کنید

برقراری ارتباط چشمی با همسرتان، هنگامی که او مشغول به صحبت کردن در باره موضوعی است، به او می فهماند که شما کاملا حواستان را به او جمع کرده اید و آماده اید که صحبت های او را بشنوید. حالات صورتی شما نیز هائز اهمیت است. هنگامی که  همسرتان در حال صحبت است، به او اخم نکنید و چشم غره نروید.

3- در ذهن خود با او بحث نکنید

اغلب اوقات، هنگامی که افراد به همسر خود گوش می دهند، در ذهن خود مشغول ساختن جواب یا بحث کردن با او در ذهن خود هستند و برای هر حرف او جوابی پیدا می کنند. این یک گوش کردن خوب نیست چرا که اکثر تمرکز شما بر روی این است که می خواهید چه چیزی در جواب طرف مقابل بگویید.

4- زمانی را در روز برای صحبت کردن اختصاص دهید

همه ی افراد در طول روز در زمان بین کار یا مدرسه و خانه احساس خستگی و مشغله ی زیادی می کنند. با این حال، نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است زمانی حتی به میزان ده دقیقه را برای صحبت کردن با شریک زندگی خود اختصاص دهید.

این کار مزایای زیادی دارد و می تواند اثرات مثبتی روی رابطه شما داشته باشد. اول از همه اینکه، وقتی شما به همسر خود می گویید که مایلید زمانی را برای صحبت کردن با او در نظر بگیرید، این احساس در او به وجود می آید که این رابطه برای شما مهم است و مایلید برای حفظ آن تلاش کنید.

علاوه بر آن، اخصاص دادن ده دقیقه یا بیشتر می تواند شما را از حال یکدیگر بیشتر با خبر کند و همچنین باعث شود مهارت ارتباطی شما افزایش پیدا کند. می توانید از مسائل مختلفی مثل اینکه روزتان چطور گذشت، یا مسائلی که سر کار در آن روز پیش آمده صحبت کنید.

5- به یاد داشته باشید، همیشه مجبور به حل مشکل نیستید

گاهی اوقات همسران و شرکای زندگی ما فقط می خواهند درباره مشکلشان با ما صحبت کنند و آنها را بیان کنند. هنگامی که شروع به ارائه راه حل و پیشنهاد می کنید، یا عصبی می شوید و او را سرزنش می کنید، این کار باعث می شود که او به شما احساس نزدیکی کمتری کند و مسائل خود را با شما در میان نگذارد. نکته ای که باید رعایت کنید این است که تا زمانی که شریک زندگی شما از شما درخواست راه حل نکرده است، به او راه حلی پیشنهاد نکنید و از هرگونه واکنش تندی که فکر می کنید ممکن است باعث ناراحتی او می شود خود داری کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات