پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انواع دلبستگی، مدل های گوناگون ذهنی افراد را شکل می‌دهد

انواع دلبستگی، مدل‌های گوناگون ذهنی افراد را شکل می‌دهد  همانگونه که اشاره شد راهبردهای دلبستگی، شیوه‌های پردازش و سلوک هیجان‌ها را منعکس می‌کنند. برخی از همسران به وقت طرد شدن، مسئله را فاجعه آمیز قلمداد می‌کنند و بعضی بر

انواع دلبستگی، مدل‌های گوناگون ذهنی افراد را شکل می‌دهد 

همانگونه که اشاره شد راهبردهای دلبستگی، شیوه‌های پردازش و سلوک هیجان‌ها را منعکس می‌کنند. برخی از همسران به وقت طرد شدن، مسئله را فاجعه آمیز قلمداد می‌کنند و بعضی برای روزهای طولانی ساکت می‌مانند.

بالبی خاطرنشان کرده است که این پاسخ‌ها دربرگیرنده ی محتوای شناختی بازنمایی‌هایی است که افراد از خود و دیگران در ذهن دارند. دلبستگی ایمن با الگوی خویشتن کارآمد عجین و در هم تنیده است؛ در این الگو شخص چنین می‌پندارد که ارزش دریافت عشق و توجه را دارد و فردی معتمد به نفس و تواناست.

اشاره ی فوق از این مزیت برخوردار بوده که یافته‌های پژوهشی نشان دهند سبک دلبستگی ایمن با خود کارآمدی بالا در ارتباط است. افرادی که سبک دلبستگی‌شان ایمن است از نظر شناختی بر این باورند که دیگران به وقت نیاز ایشان در دسترس اند و می‌توان به آنها تکیه کرد چرا که انسان موجودی شایسته ی اعتماد است. چنین الگوهایی ایجاد کننده ی هزاران تعامل درونی فردی و میان فردی اند و خود، سازنده ی انتظارات و سوگیری‌هایی هستند که گفتار و رفتار آدمیان را در روابط نزدیک تحت للشعاع قرار می‌دهد.


الگوهای ذهنی ما چه در مورد خود و چه در مورد دیگران نه فقط طرحواره‌های شناختی تک بعدی، که نسخه‌های تعیین کننده ی نوع روابط نیز به شمار می‌روند. البته ممکن است افراد بیش از یک مدل شناختی داشته باشند اما لااقل می‌توان بر غلبه ی یک مدل در بافت‌های ارائه شده ایمان داشت.

الگوهای ذهنی افراد دربرگیرنده ی اهداف، باورها و راهبردهای ایشان و عمیقاً در هم آمیخته با هیجاناتشان است. مدل‌های نخستین در طول درمان و به دنبال تجربه ی تعاملات هیجانی تشکیل، بازسازی، توسعه و مهمتر از همه تغییر می‌یابند‌.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات