پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تمرکز بر فرایند

تمرکز بر فرایند  انسان‌ها به طور پیوسته پردازشگر و طراح تجاربشانند؛ آنها لحظه به لحظه تجربه را نمادسازی کرده، به خلق چارچوب‌ های معنا مشغولند. مراجع و نه درمانگر متخصص بازشناسی تجربه ی خویش است.

تمرکز بر فرایند 

انسان‌ها به طور پیوسته پردازشگر و طراح تجاربشانند؛ آنها لحظه به لحظه تجربه را نمادسازی کرده، به خلق چارچوب‌ های معنا مشغولند. مراجع و نه درمانگر متخصص بازشناسی تجربه ی خویش است.

نقش درمانگر نیز در این میان عبارتست از یاری رساندن به مراجع جهت توسعه بخشی به آگاهی اش پیرامون تجربه ی اینجا و اکنون؛ یکپارچه سازی جنبه‌هایی که خارج از هوشیاری قرار گرفته بودند و نیز خلق چارچوب‌های نوین معنایی. از این رو، تمرکز درمان برفرایند اکنونی و جاری معطوف است.

در این رویکرد آنچه اهمیت دارد چگونگی پردازش تجارب و رخدادهاست نه فقط فهاوی یا حقایق نهفته در تجربه، درمانگر یک مشورت دهنده ی فرایند است و متعاقباً، درمان، چیزی نیست جز فرایند کشف مشارکتانه توسط مراجع و درمانگر. همانطور که راجرز اشاره می‌کند: فرایند درمان پدیده‌ای است که درمانگر در آن از کشف نظم و ترتیب موجود در تجربه لذت می‌برد. این فرایند منظم کننده، برای همه ی افراد تجربه‌ای است بی‌همتا. دیدگاه تجربه نگر، تفاوت‌های فردی را ارج می نهد و معتقد است که هر فرد و هر رابطه، فرهنگ بی‌همتایی است که درمانگر شانس تجربه آزمایی در آن را پیدا کرده است.

از این رو درمانگر تجربه نگر باید همواره جهت جذب یادگیری‌های نوینی که در هر فرهنگ به مقدار بسیار نهفته شده است آماده باشد. موضع درمانگر تجربی پیرامون مقوله ی بی‌اطلاعی از همه چیز با تمرکزی که حیطه‌های زوج و خانواده درمانی بر گوناگونی هر فرد معطوف می‌دارند، هم راستاست.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات