پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تمرکز بر ضرورت اتحاد درمانی تسلی بخش و مشارکتی

تمرکز بر ضرورت اتحاد درمانی تسلی بخش و مشارکتی درمانگران انسان‌گرا بر این باورند که انسان موجودی است اجتماعی و به احساس تعلق و ارزشمندی نیاز دارد؛ آنها معتقدند بهترین وسیله برای شناخت انسان، درک او در بافتار ارتباطی‌اش با

تمرکز بر ضرورت اتحاد درمانی تسلی بخش و مشارکتی

درمانگران انسان‌گرا بر این باورند که انسان موجودی است اجتماعی و به احساس تعلق و ارزشمندی نیاز دارد؛ آنها معتقدند بهترین وسیله برای شناخت انسان، درک او در بافتار ارتباطی‌اش با دیگران است.

از این گذر، تعجبی ندارد که رویکرد فوق پذیرش و همدلی درمانگر را بعنوان عامل کلیدی در فرایند درمان تلقی کند؛

این عوامل کلیدی بازپردازش تجربه، ایجاد معانی تازه و حسی نوین پیرامون رفتار را تسریع می‌کنند. پذیرش درمانگر یا آنچه که راجرز آن را توجه مثبت بی قید و شرط نامید موجب می‌شود که مراجعان به شیوه‌ای با تجاربشان مواجه شوند. راجرز معتقد است انعکاس همدلانه ی تجربه ی مراجع تنها یک بازگویی بی‌مایه نیست و نوعی آشکار سازی به شمار می رود؛ این آشکارسازی، به گونه ای تجربه ی مراجع را نظم بخشی و ساختاردهی می کند که شکاف های تهدید کننده ی موجود در تجربه ی درونی نیز قابلیت جذب شدن می‌یابند.

همانند سایر دیدگاه‌های پست مدرن، در این رویکرد هم درمانگر جهت ایجاد خلوص، مساوات طلبی و صراحت تلاش می‌کند و از این طریق در اتاق درمان فضایی امن می‌گستراند. فضایی چنین ایمن مراجع را به قبول مسئولیت در خصوص انتخاب‌هایش دعوت می‌کند و وی را به این باور می‌رساند که هر انتخابش بر خود و دیگران تاثیر خواهد گذارد. در زوج درمانی، خلق این فضای تسلی بخش از طریق تلاش آگاهانه ی درمانگر جهت معتبر سازی تجربه ی هر یک از همسران به انجام می‌رسد؛ مهم آنکه معتبر سازی تجربه ی یک همسر، هرگز نباید با بی‌اعتبارسازی یا به حاشیه راندن عناصر مرکز موجود در تجربه ی همسر دیگر همراه باشد؛ که در این صورت یکی از مهمترین آماج نهایی زوج درمانی خلق ارتباطی ایمن و توام با پذیرش میان همسران غفلت قرار خواهد گرفت.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات