پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تمرکز بر سالم بودن نیازها

تمرکز بر سالم بودن نیازها انسان‌ها ذاتا به سمت و سوی رشد و تحول جهت دهی شده‌اند و نیازها و آرزوهای فطری شان، همواره سلامت افزاست از این رو انکار، محدود کردن و از مالکیت این نیازها سرباز زدن است که ایجاد مشکل می‌کند نه خود

تمرکز بر سالم بودن نیازها

انسان‌ها ذاتا به سمت و سوی رشد و تحول جهت دهی شده‌اند و نیازها و آرزوهای فطری شان، همواره سلامت افزاست از این رو انکار، محدود کردن و از مالکیت این نیازها سرباز زدن است که ایجاد مشکل می‌کند نه خود آنها.

این عوامل مشکل آفرین، پردازش تجربه را دچار انعطاف ناپذیری کرده، فرد را در روند این پردازش گیر می‌اندازند. تمرکز غالب رویکردهای میان فردی سیستمی نیز بر این امر است که الگوهای محدود شده ی تعاملی خاستگاه مشکلات اند. رویکردهای تجربه نگری و سیستمی بر این عقده پافشاری می کنند که سلامت روان افراد در گرو گشودگی به تجربه و انعطاف پذیری در پاسخگویی‌ هایشان است؛ این گشودگی و انعطاف پذیری، موجبات یادگیری‌های تازه، انتخاب‌های دگرگونه و سازگاری با محیط‌های جدید را فراهم می‌آورد.

از این گذر، تردیدی باقی نمی‌ماند که رویکردهای تجربه نگر اساساً گرایشی غیر آسیب شناسانه دارند و تاکیدشان به جای اصلاح نواقص یا کاستی های ذاتی انسان، بر تسهیل رشد فردی معطوف است؛ رشدی که از طریق تجربه‌گری‌های تازه و شیوه‌های نوین پردازش آن تجارب ایجاد می‌شود. این رویکرد چنین فرض می‌کند که در شرایط طاقت فرسا، زمانی که انتخاب‌های محدود و بارقه ی امید کم سو است، افراد عموماً به شیوه‌های مقابله ای ناکارسازی تاسی می کنند که خود مانع خلق روابط مثبت و بلوکه کننده ی سبک صحیح زندگی ایشان می‌گردد.

به گفته بالبی اگر این شیوه های مقابله ای در ارتباط با شرایط تازه، گسترش یابند و خود را از تکرارهای محدود کننده ی گذشته برهانند، روابط اصلاح خواهند شد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات