پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شناسایی آدم‌های سمی زندگی‌تان

شناسایی آدم‌های سمی زندگی‌تان  • اولین نشانه ای که شما را متوجه می‌کند فردی برای شما سمی است • چه کسی سمی است؟ • چرا  بعضی از افراد سمی هستند؟ • افراد سمی و بروز بیماری •  مسری بودن خلق و خوی سمی • بروز بدترین حالت‌ها در ش

شناسایی آدم‌های سمی زندگی‌تان 

• اولین نشانه ای که شما را متوجه می‌کند فردی برای شما سمی است
• چه کسی سمی است؟
• چرا  بعضی از افراد سمی هستند؟
• افراد سمی و بروز بیماری
•  مسری بودن خلق و خوی سمی
• بروز بدترین حالت‌ها در شما 
• دوست شما می‌تواند برای شخص دیگر، فردی سمی باشد.
• افراد سمی در گذشته زندگی شما
• چه کسی برای من سمی است؟

اولین نشانه‌ای که شما را متوجه می‌کند فردی برای شما سمی است

چند سال پیش، برای گروهی از مقامات دولتی در ساکرامنتو واقع در کالیفرنیا، سمیناری برگزار کردم. در قسمتی از سخنرانی ام گفتم: اگر در زندگی شما افرادی وجود دارن که حامی شما نیستن و با احترام و وقاری که شایسته شماست، با شما رفتار نمی‌کنن، از زندگیتون بیرونشون کنین و اجازه ندید در زندگی‌تون حضور داشته باشن. بعد از سمینار، مردی قد بلند، خوش هیکل و محترم در حالی که اشک در چشمانش بود، به سمت من آمد و گفت: دکتر گلاس، چطور می‌تونید بگید که اینطور افراد رو خیلی راحت از زندگیمون بندازیم بیرون؟ پس دوستانی که بیش از ۲۰، ۳۰ ساله که باهاشون دوستیم را چیکار کنیم؟ یعنی این همه سال دوستی را نادیده بگیریم؟ با اینکه به طور کامل نگرانی‌های او را درک می‌کردم، جواب دادم: دوست عزیز، وقتی کسی شما را آزار میده، تحقیرتان می‌کنه و اجازه نمیده بهترین خودتون باشید، دیگه احساساتی بودن جایز نیست. احساسات به خرج دادن برای عشق ورزیدن و مهربانی کردن به افرادی ست که وجودشان در زندگی شما مثبت و مایه دلگرمی شماست.

احساساتی بودن در برابر افرادی خوبه که با شما با محبت، وقار و احترام رفتار می‌کنن؛ بروز احساسات و عواطف در برابر افرادی که شما را تخریب می‌کنن و اجازه نمیدن رشد کنن، اصلاً کار درستی نیست. در ادامه، آن مرد تلاش کرد با اصرار بر دفاع از نظرش مبنی بر اینکه نباید افراد سمی را از زندگیمان بیرون کنیم، من را به چالش بکشاند. او همچنان بر این باور بود که اگر کسی برای مدتی طولانی جزئی از زندگیتان بوده است، نباید خیلی راحت او را کنار گذاشت. از او پرسیدم: آیا شخص خاصی در زندگیت هست که وقتی به من میگی نباید آدم‌های سمی رو از زندگیمون راحت کنار بگذاریم، اسم اون فرد توی ذهننت میاد؟ با کمی خجالت جواب داد: بله خب.

اگر اون فرد سمی زنم باشه، چی؟ به این معنیه که من باید اون رو از زندگیم کنار بذارم؟ بعد از گفتن این حرف، اشک‌هایش سرازیر شد و گفت: تمام مدتی که شما صحبت می‌کردین، داشتم به زنم فکر می‌کردم. در طول ۲۰ سالی که زن و شوهریم، اون دائماً در حال سرکوفت زدن به من است.

اون همیشه بهم میگه من یک بازنده‌ام و هیچ کاری رو نمی‌تونم درست انجام بدم و همیشه گند می‌زنم. من رو دست و پا چلفتی صدا می‌کنه و وقتی کاری رو خراب می‌کنم، سرم داد می‌زنه. در ادامه صحبت‌هایش به طور محرمانه به من گفت که حتی روابط زناشویی خوبی هم با همسرش ندارد، چون زنش مرتب به او می‌گوید که او حتی معشوقه بی‌عرضه‌ای است. انتقادهای همسرش تمامی نداشت و حتی با کسب موقعیت‌های خوبی، مثل ترفیع یا تشویقی هم، او را تحسین نمی‌کرد. در عوض، تا حد ممکن او را تحقیر می‌کرد و هر وقت از چیزی خوشحال بود، قطعاً کاری می‌کرد که ذوق او کور شود.

او می‌گفت آنها حتی مشاور درمانی را هم امتحان کرده‌اند، اما همچنان با بد زبانی به سرزنش کردن او ادامه داده است. من به این مرد محترم گفتم اگر هر راه ممکنی را برای نجات زندگی اش امتحان کرده و هنوز بی‌نتیجه بوده است، دیگر وقت آن رسیده که به این فکر کند آیا می‌خواهد باز ۲۰ سال دیگر را با بی‌احترامی و رفتارهای ناپسند همسرش ادامه بدهد یا خیر. به او گفتم خاطرش جمع باشد که مجبور نیست دیگر قربانی این رابطه باشد، چرا که حق انتخاب دارد و لازم است تغییراتی در زندگی اش ایجاد کند. در آخر، او از این خواب غفلت بیدار شد و فهمید که همسرش نه تنها برای او همدم یا دوست نیست. بلکه به اندازه‌ای برای او سمی است که به زندگی اش گند زده است و هر چه عزت نفس داشته، با رفتارها و حرف‌هایش از بین برده است. این مرد سعی کرد برای اولین بار در زندگی اش با خودش روراست باشد‌.

البته این کار، او را عمیقاً ناراحت می‌کرد. اینکه بخواهد با خودش روراست باشد، به خصوص بعد از سال‌ها خودفریبی یا نادیده گرفتن و انکار شرایطش، برای او تجربه‌ای ترسناک بود. مخصوصاً که مواجه شدن با این حقیقت و فهمیدن اینکه فردی که سال‌ها فکر می‌کردی دوستش داری، برای تو فردی سمی بوده و حتی برای سلامتی جسم و روح و روانت خطرناک بوده است، آدم را دلسرد می‌کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات