پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مسری بودن خلق و خوی سمی

مسری بودن خلق و خوی سمی آیا تا به حال برای شما پیش آمده حال و حوصله نداشته باشید، ولی ندانید چرا اینجور شده‌اید؟ شاید به خاطر این است که در اطراف شما فردی سمی وجود دارد. کسانی که نسبت به برخی افراد حساس هستند، ممکن است تن

مسری بودن خلق و خوی سمی

آیا تا به حال برای شما پیش آمده حال و حوصله نداشته باشید، ولی ندانید چرا اینجور شده‌اید؟ شاید به خاطر این است که در اطراف شما فردی سمی وجود دارد. کسانی که نسبت به برخی افراد حساس هستند، ممکن است تن صدا، حالات بدنی و چهره فرد سمی یا حتی بخشی از خصوصیات رفتاری آن فرد را به خود بگیرند و از آن خصوصیات تقلید کنند.

وقتی مادرتان به شما می‌گفت که اگر با سگ‌ها بازی کنید کک خواهید گرفت را به یاد دارید؟ خب، چنین چیزی درباره سرایت خلق و خوی منفی هم صادق است. اگر شما کنار فردی زندگی می‌کنید که همیشه بد خلق و بی‌حوصله است، در نهایت خلق و خوی این فرد به شما هم سرایت می‌کند و شبیه به او رفتار می‌کنید. حتی شما هم خودتان منبعی از خلق و خوی منفی می‌شوید و این حس و حال را به دیگران هم منتقل می‌کنید و حال آنها هم خراب می‌کنید. درست مثل چیزی که برای امیر و برادرش وحید اتفاق افتاد. وحید که زمانی فردی موفق بود، ورشکسته شد و همسرش او را ترک کرد.

او هم نقل مکان کرد تا با برادرش امیر زندگی کند، تا زمانی که بتواند دوباره روی پای خودش بایستد. وحید نه تنها همه لباس‌ها و وسایلش را به خانه امیر آورد، بلکه تمام انرژی منفی و خلق و خوی های بدش را هم با خود به آنجا آورده بود. ا

میر برای من گفت: از وقتی قرار شد اون با ما زندگی کنه، همه چیز خراب شد. دائم حالم بده و بداخلاق شدم. همه ش با همسرم دعوا می‌کنم. احساس می‌کنم بی‌قرار، غمگین و افسرده شدم. من همیشه فردی پر انرژی بودم، اما حالا احساس می‌کنم انرژیم کم شده و احساس خستگی، خشم و بی‌حالی می‌کنم. حتی برای خوابیدن هم مشکل پیدا کردم و خیلی پرخور شدم. دیروز رفتم روی وزنه و فهمیدم تو این مدت که وحید پیش ما بوده ۱۰ کیلو اضافه وزن کردم. تازه دو ماهه که اون اومده پیش ما و همه این اتفاق‌ها رخ داده. وقتی امیر این داستان را برای من تعریف کرد، از او پرسیدم: چرا جای دیگه‌ای برای وحید پیدا نمی‌کنی که بره و اونجا زندگی کنه؟ او در جواب گفت که نمی‌خواهد دل وحید را بشکند و اگر به او بگوید که از منزلش بیرون برود بیشتر احساس گناه می‌کند. در ادامه از امیر پرسیدم اگر به خاطراین  موضوع، زندگی مشترکش پایان یابد، در کارش به دردسر بیفتد و خانه‌اش و هر چیزی که تا به حال با زحمت به دست آورده است را از دست بدهد، چه احساسی خواهد داشت. منظور من را متوجه شد و گفت: می‌خواید بگید احساس گناه در مقابل همه این‌ها خیلی ناچیز است؟ وقتی از دفتر من خارج شد و به خانه رفت، رک و روراست با وحید صحبت کرد.

مقداری پول به او داد و به او گفت که باید برای خودش خانه‌ای پیدا کند و از اینجا برود و زندگی مستقلی برای خودش داشته باشد. ظاهراً امیر با مطرح کردن این صحبت‌ها علاوه بر اینکه هیچ مشکلی با وحید پیدا نکرد، بلکه وحید از این لطف برادرش بسیار خوشحال هم شد. وقتی وحید منزل آنها را ترک کرد، مثل این بود که ابر سیاهی که بالای سر او ایجاد شده بود، از بین رفت. او همچنین متوجه شد که بعد از رفتن وحید، همسر و فرزندانش هم در وضعیت روحی بهتری قرار گرفتند. خانه‌شان هم روشن‌تر، با صفاتر و پر انرژی‌تر شده بود. امیر هم به واسطه اینکه سطح انرژی اش دوباره مثل قبل شده بود، فعال و سرزنده شده بود. هر روز صبح روی تردمیل پیاده روی می کرد و طولی نکشید آن ده کیلویی که در طول اقامت وحید در خانه شان اضافه کرده بود را کم کند. با این حال، هر بار که وحید با او تماس می‌گرفت، دوباره همان حالت کج خلقی به امیر دست می‌داد و انرژی‌اش تحلیل می‌رفت. حالا که امیر مسری بودن خلق و خوی سمی وحید را باور کرده بود، تصمیم آگاهانه‌ گرفت که ارتباطش را با برادرش محدود کند و دیگر بیش از این حامی او نباشد و درگیر مشکلاتی نباشد که او در زندگی اش با آنها دست و پنجه نرم می‌کرد. او تصمیم گرفت که دیگر بیش از این قربانی انرژی منفی همیشگی وحید نباشد. اگر شما هم مثل امیر، حس کردید که وقتی در کنار فردی سمی هستید دچار خلق کج خلقی می‌شوید، باید تا حد ممکن از آن فرد دور بمانید. درست مثل همان کاری که امیر انجام داد، آن وقت خواهید دید بیشتر می‌خندید آواز می‌خوانید، شاد هستید و در کل زندگی بهتری خواهید داشت.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات