پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آیا این صفت‌ها به نظرتان آشنا نیست؟

آیا این صفت‌ها به نظرتان آشنا نیست؟ چرا بعضی حیوانات به برخی از آدم‌ها که می‌رسند برای آنها دم تکان می‌دهند، لیسشان می‌زنند و جلوی آنها بالا و پایین می‌پرند، در حالی که بعضی از حیوانات برخی از آدم‌ها را نمی‌پذیرند، به آنها

آیا این صفت‌ها به نظرتان آشنا نیست؟

چرا بعضی حیوانات به برخی از آدم‌ها که می‌رسند برای آنها دم تکان می‌دهند، لیسشان می‌زنند و جلوی آنها بالا و پایین می‌پرند، در حالی که بعضی از حیوانات برخی از آدم‌ها را نمی‌پذیرند، به آنها پارس می‌کنند، دندان قروچه می‌کنند، خرناسه می‌کشند یا اصلاً آنها را نادیده می‌گیرند؟

در نگاه اول، سگ ها و گربه‌ها و بسیاری دیگر از حیوانات می‌توانند به طور غریزی بین افرادی که دوستشان دارند و آنهایی که دوستشان ندارند تفاوت قائل شوند؛ حیوانات متوجه می‌شوند که چه کسی برای آنها سمی است و چه کسی نیست، چه کسی برای آنها تهدید به حساب می‌آید و چه کسی نه، چه کسی از آنها می‌ترسد و چه کسی نمی‌ترسد. ما هم مثل حیوانات هستیم، فقط قدری بیشتر تکامل یافته‌ایم. ما هم به طور غریزی می‌فهمیم چه کسی ما را دوست دارد و چه کسی را نمی‌توانیم تحمل کنیم. ما نمی‌توانیم بگوییم چرا و به چه علت بعصی از افراد را دوست نداریم؛ شاید یک حس درونی به ما می‌گوید که به آن فرد نزدیک نشویم. من در کارم به عنوان یک متخصص ارتباطات، ساعت‌ها وقت صرف کرده‌ام تا به داستان‌های بسیاری درباره آدم‌های سمی گوش کنم. بعد از اینکه این داستان‌ها را یکی پس از دیگری شنیدم، شروع کردم به تحقیق درباره الگوهای شخصیتی مختلف این افراد.

بر اساس داستان‌هایی که در طی این سال‌ها شنیده‌ام، به سی تیپ شخصیتی مختلف از آدم‌های سمی رسیدیم که اسم آنها را آشوبگران گذاشتیم.

۱. تحقیر کننده
۲. پرحرف و وراج
۳. خود تخریبگر
۴. فراری
۵. ساکت، ولی مثل آتشفشان خاموش
۶. سخن چین و شایعه‌ساز
۷. دعوایی و عصبی
۸. قربانی افسردگی و سرنوشت بد
۹. ریاکار و دورو
۱۰. بی‌عرضه و ناتوان در تصمیم گیری
۱۱. فرصت طلب
۱۲. پررو و قلدر و ریاست طلب
۱۳. اهل مزاج و شوخی
۱۴. بی‌خبر از اجتماع
۱۵. روان رنجور
۱۶. دروغگوی چرندگو
۱۷. فضول
۱۸. خسیس و ناخن شکن
۱۹. متعصب
۲۰. خودشیفته
۲۱. دو رو مثل ادی هاسکل بازیگر
۲۲. حق به جانب و پر ادا اطوار
۲۳. مغرور و پرافاده
۲۴. اهل رقابت
۲۵. وسواسی نسبت به کنترل اوضاع
۲۶. منتقد و تهمت زن
۲۷. خودبین و همه چیز دان
۲۸. عاری از هرگونه احساس
۲۹. مشکوک دیرباور
۳۰. شر راه‌انداز. 

 این آشوبگران سمی به طور قطع نمی‌دانند که چطور روابط دوستانه خود را حفظ کنند یا بر دیگران تاثیر بگذارند. در واقع، بسیاری از رفتارهای آنها آنقدر آزاردهنده است که اطرافیانشان از آنها بیزار می‌شوند.

زمانی که این توصیف‌ها و نمونه‌های آشوبگران سمی را می‌خوانید، به احتمال زیاد شگفت زده می‌شوید از اینکه می‌بینید بسیاری از افرادی که می‌شناسید و کسانی که از آنها خوشتان نمی‌آید، در این طبقه‌بندی قرار دارند. من برخی از این ویژگی‌ها را در تمرین چه کسی برای من سمی است فهرست کرده‌ام تا بتوانید با انجام این تمرین تشخیص دهید که دقیقاً از چه کسانی باید دوری کنید.

شما ممکن است متوجه شوید که اغلب آدم‌های سمی را می‌توانید حتی در چندین دسته قرار دهید. حتی احتمالاً از اینکه ببینید خودتان هم در بعضی از این دسته‌بندی‌ها جا می‌گیرید، بسیار تعجب کنید. اگر متوجه شدید خودتان هم در برخی از این دسته‌ها قرار می‌گیرید، خیلی ناراحت نشوید.

این را به خاطر داشته باشید که دانستن بهتر از ندانستن است و دانستن به شما قدرت برتری می‌دهد. دانستن اینکه بعضی از رفتارهای شما سمی است و اطلاع داشتن از اینکه چه کاری انجام می‌دهید، نیرو و قدرتی به شما می‌دهد تا دست بجنبانید و فکری برای تغییر ویژگی‌های سمی خود بکنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات