پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

خود تخریبگر

خود تخریبگر  • آنها تنها یک هدف در زندگی دارند، اینکه نمونه زشت و ناخوشایندی به نظر برسند. • هر زمان که گزارشی از عوارض وحشتناک سیگار کشیدن بیرون بیاید، آنها یک پاکت سیگار می‌کشند. • هر بار که می‌شنوند غذای خاصی برای سلامت

خود تخریبگر 

• آنها تنها یک هدف در زندگی دارند، اینکه نمونه زشت و ناخوشایندی به نظر برسند.
• هر زمان که گزارشی از عوارض وحشتناک سیگار کشیدن بیرون بیاید، آنها یک پاکت سیگار می‌کشند.
• هر بار که می‌شنوند غذای خاصی برای سلامت شان خوب نیست، بیشتر آن را می‌خورند.

ویژگی خود تخریبگرها

خود تخریبگرها افرادی قربانی صفت، غیر واقع بین، ضعیف، بی‌ثبات، خرابکار، انکارگر، منفی، تهدید آمیز، خودخواه، عاری از حس زندگی، بیچاره، قدرنشناس، ترسناک، افسرده، مخالف، سرکش و خارج از کنترل هستند. خود تخریبگرها به قدری از خودشان متنفرند که دائم خودشان را کوچک و بی‌ارزش می‌کنند.

آنها اغلب حرف‌های ناروایی راجع به خودشان می‌زنند و دائم خودشان را سرزنش می‌کنند. آنها معمولاً چیزهایی مثل من خیلی احمقم. یا این از احمقیم بود. یا من بدترین آدم روی زمینم. درباره خودشان می‌گویند. در اصل، خود تخریبگرها سعی می‌کنند قبل از اینکه کسی فرصت این را داشته باشد که بخواهد آنها را کوچک کند، خودشان این کار را انجام بدهند. آنها هرگز تعریف و تمجید دیگران را قبول نمی‌کنند و هر حرف خوب یا مثبتی که در مورد آنها گفته شود را نفی می‌کنند.

از خود بیزار هستند که به اعتیاد، پرخوری، مصرف مواد مخدر یا رابطه جنسی افراطی رو می‌آورند. حرف آخر این است که خود تخریبگرها فکر می‌کنند ارزش چیزهای خوب را ندارند و لایق چیزهای مثبت در زندگی نیستند. عزت نفس این افراد زیر صفر است. مرگ نابه هنگام می‌تواند سرانجام بسیار غم انگیزی برای خود تخریبگرها باشد. همانطور که برای یک بازیگر جوان رخ داد. تمام دنیای او را می‌شناختند، اما خودش فکر می‌کرد لایق ادامه زندگی نیست. او با خود ویرانگری و مصرف بیش از حد کوکائین و هروئین به بدترین شکل به زندگی اش پایان داد و جسدش روبروی یک کلوپ روی زمین افتاده بود، اما مردم بی‌اعتنا از کنارش می‌گذشتند. وقتی که عرصه زندگی برای این افراد سمی تنگ می‌شود، آنها هم از خودشان روی برمی‌گردانند. در اصل، این افراد آرزوی مرگ می‌کنند.

بودن در کنار چنین افرادی بسیار سخت است، چون دائم شاهد خود تخریب‌گری این افراد جلوی چشمتان خواهید بود. درست مثل تجربه بیتا. بیتا یک سالی می‌شد که با سینا نامزد کرده بود. سینا وقتی با بیتا آشنا شد که در حال گذر از مرحله سختی از زندگی اش بود، چون هم در حال کارهای اداری طلاق از همسرش بود و هم قصد داشت شغلش را تغییر دهد. بیتا تمام این مدت از او حمایت می‌کرد و همیشه موقع بحران کنار او بود. این زوج با یکدیگر خیلی خوب بودند، به جز مواقعی که بیتا دائم به پرخوری یا زیاد سیگار کشیدن سینا گیر می داد. سرانجام وقتی سینا از او درخواست ازدواج کرد، بیتا قبل از اینکه بخواهد با او سر سفره عقد بنشیند. به تمام جوانب فکر کرد. بیتا متوجه شد که هر وقتی مشکلی برای سینا پیش می‌آید یا دچار استرس می‌شود، رفتارهای خود تخریبگرانه از خود نشان می‌دهد. مثلاً یک بطری نوشیدنی ناسالم را تا انتها می‌نوشید یا کلی هله هوله چرب و چاق کننده مثل ۵ بسته بادام زمینی را همراه با چیپس، شکلات و مقدار زیادی تنقلات می‌خورد و روی همه این‌ها، در یک روز دو یا سه پاکت سیگار هم می‌کشید.

هرگاه که او استرس داشت بیتا تشویقش می‌کرد روی تردمیل بدود یا پیاده‌روی کند یا به باشگاه برود و به جای هله هوله غذاهای سالم بخورد. حتی به او پیشنهاد مرکز ترک اعتیاد هم داد تا بتواند نوشیدنی و سیگار را کنار بگذارد. با اینکه سینا مرد بسیار خوبی بود و بیتا او را از صمیم قلب دوست داشت، در نهایت تصمیم گرفت به او بگوید: من دوست دارم با زنده ات ازدواج کنم، نه با مرده‌ات. پس تا وقتی که این رفتارهای خود تخریبگرانه را کنار نگذاری، با تو ازدواج نخواهم کرد. بیتا جلسات مشاوره را شروع کرد، یک مربی استخدام کرد، دست از نوشیدن و سیگار کشیدن برداشت و از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی دریافت کرد؛ اما این تغییرات تنها تا قبل از ازدواج بود و نهایت تا ۶ ماه ادامه داشت.

بعد از این مدت، نتوانست رفتارهای خود تخریبگر پیشین خود را ادامه ندهد. تا اینکه یک روز از اورژانس بیمارستان محل با بیتا تماس گرفتند و گفتند سینا در ۴۲ سالگی بر اثر حمله قلبی در گذشته است. این نمونه تلخ نه تنها عاقبت غم انگیز خود تخریبگر بودن را به ما نشان می‌دهد، بلکه به ما می‌گوید آشفتگی‌های عاطفی این افراد سمی بر اطرافیانش هم تاثیر منفی می‌گذارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات