پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

فراری

فراری • این افراد کسانی هستند که درست وقتی به آنها می‌گویید تنها هستید، کنارتان نیستند. • این افراد همیشه در اطرافتان حضور دارند؛ مگر زمانی که واقعاً به آنها نیاز دارید. • درست هنگامی که با آنها وارد بحث می‌شوید، هر دو گوش

فراری

• این افراد کسانی هستند که درست وقتی به آنها می‌گویید تنها هستید، کنارتان نیستند.
• این افراد همیشه در اطرافتان حضور دارند؛ مگر زمانی که واقعاً به آنها نیاز دارید.
• درست هنگامی که با آنها وارد بحث می‌شوید، هر دو گوششان کر می‌شود و دیگر چیزی نمی‌شوند. 

 فراری‌ها افرادی ضعیف و بی‌عرضه هستند که نمی‌توان آنها را با چیزی روبرو کرد، این افراد دمدمی مزاج، انکارگر، نامرد، غیر قابل معاشرت، ترسو، متقلب، اهل حاشا، ناسپاس، غیر قابل احترام، تند، وحشت آور، بزدل، غیر قابل اعتماد، تنها و از لحاظ اجتماعی هم بی عرضه هستند.

شیوه برخورد فراری‌ها

شیوه برخورد فراری‌ها با هر نوع فشار و استرسی این است که از آن فرار می‌کنند. قادر به درست کردن هیچ مشکلی نیستند و یک دفعه غیبشان می‌زند، مثل همان کاری که آرمان انجام داد. آرمان پشت خط عابر پیاده منتظر سبز شدن چراغ راهنما بود. ناگهان متوجه مردی شد که کنارش ایستاده و روی دو زانو خم شده است. ظاهراً دچار حمله قلبی شده بود. در این لحظه آرمان به جای اینکه کمک بخواهد و ببیند آیا کاری برای این مرد از دستش بر می‌آید یا نه، راهش را کشید و رفت، در واقع با سرعت هرچه تمام‌تر از آن موقعیت فرار کرد. آرمان آدم سنگدلی نبود، بلکه فقط بسیار ترسو و از لحاظ روحی بسیار آسیب دیده بود، به طوری که نمی‌توانست از عهده آن موقعیت بر بیاید و تنها کاری که به ذهنش رسید فرار از آن موقعیت بود. فراری‌ها نمی‌توانند تحمل هیچ سختی را ندارند. در واقع، این افراد فراری از حس تعهد هستند، چون آنقدر ضعیف هستند که نمی‌توانند از عهده هیچ موقعیت منفی و پر استرسی برآیند. در مثال بعدی، داوود سه سالی می‌شد که با پری نامزد کرده بود. پری از او تعهدی می‌خواست تا بتواند به ازدواج با او فکر کند، اما وقتی درباره این موضوع با داوود صحبت کرد، او از شنیدن آن به شدت وحشت کرد. او نمی‌دانست که به این اتمام حجت پری چه پاسخی باید بدهد، پس همان کاری را کرد که از نظر خودش بهترین بود؛ یعنی پا به فرار گذاشت تا هرگز دیگر حرفی از تعهد و پذیرفتن مسئولیت به گوشش نرسد. زمانی که پری به مطب من مراجعه کرد، از کاری که داوود با او کرده بود به شدت ناراحت و بهت زده بود.

ابتدا خودش را مقصر می‌دانست و به خاطر اینکه مسئله ازدواج را با او مطرح کرده بود، خودش را سرزنش می‌کرد. من به او گفتم اگر هر بار راه حل داوود فرار کردن از موقعیتی بحرانی یا دشوار باشد و نپذیرفتن اینکه بنشیند تا سر موضوع ازدواج با او حرف بزنی، همان بهتر که بدون او زندگی کنی. در واقع با حرف‌های من موافق بود، اما همچنان احساس می‌کرد که احساساتش به شدت جریحه‌دار شده و از این ماجرا بهت زده بود. از آنجا که فراری‌ها هرگز خودشان را درگیر هیچ مشکلی نمی‌کنند، پس هرگز آسیبی که با فرار کردنشان از مشکلات به طرف مقابل می‌زنند را هم نمی‌بینند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات