پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ساکت، ولی مثل آتشفشان خاموش

ساکت، ولی مثل آتشفشان خاموش • مردهایی با این تیپ شخصیت سالیان سال به همسرشان توجهی ندارند؛ اما مبادا که مرد دیگری به همسرشان چپ نگاه کند، آن وقت مثل تیر از کمان در می‌روند. • زن‌هایی با این تیپ شخصیتی، تظاهر می‌کنند که گذش

ساکت، ولی مثل آتشفشان خاموش

• مردهایی با این تیپ شخصیت سالیان سال به همسرشان توجهی ندارند؛ اما مبادا که مرد دیگری به همسرشان چپ نگاه کند، آن وقت مثل تیر از کمان در می‌روند.
• زن‌هایی با این تیپ شخصیتی، تظاهر می‌کنند که گذشته را رها کرده اند، ولی در واقع دائم در حال کنکاش گذشته هستند.
• این افراد همیشه رد پای از خودشان در خاطرات به جا می‌گذارند. افراد ساکت، ولی مثل آتشفشان خاموش، بی ثبات، غیر قابل معاشرت، توطئه گر، ضربه زننده، عیب جو، غیر قابل اعتماد، ضعیف، مرموز، آب زیر کاه، غیرمنطقی، تند، مبهم، خشمگین، بی‌عرضه و خارج از کنترل هستند.

بودن در کنار این افراد، کمی ترسناک است، چون هرگز نمی‌دانید که موقعیت در کنار آنها بودن چگونه باید باشد. در اصل، آنها مثل بمب متحرک هستند. افراد ساکت ولی مثل آتشفشان خاموش، ممکن است از نظر شما بسیار قابل کنترل، آرام، خنده رو و همیشه رفتاری صمیمانه داشته باشند؛ اما هرگز نمی‌گذارند شما بفهمید که مشکلی برایشان پیش آمده است یا اینکه از دستتان ناراحت هستند یا کسی آنها را ناراحت کرده است. آنها هرگز به شما نمی‌گویند که کاری که انجام داده‌اید از دید آنها اشتباه بوده است. آنها در ظاهر، افرادی آرام هستند که گویی آزارشان به مورچه هم نمی‌رسد؛ اما ناگهان مثل آتشفشان فوران می‌کنند و گدازه‌هایشان از هر طرف به بیرون پرتاب می‌شوند.

به طور مثال، ممکن است به آنها سلام کنید یا طوری به آنها نگاه کنید که بد به نظر برسد و باعث عکس‌العمل شدید آنها شود. در واقع آنها ممکن است بر اثر خشمی وحشتناک منفجر شوند، کلی بد و بیراه به شما بگویند و سرتان داد بزنند و شما را به خاطر اتفاقی که افتاده سرزنش کنند و همه این‌ها فقط به خاطر سوء تفاهم باشد که در ذهنشان ایجاد شده است. این رفتار نه تنها تکان دهنده است، بلکه بسیار ترسناک هم است. دکتر رادین محققی برجسته است.

او سه سال پیش چنین تجربه‌ای را با همکارش داشته است. لیلا خانمی آرام، خوش رفتار، لطیف و حساس بود که شخصیتی درونگرا داشت و دائم سرش در لاک خودش بود و راجع به کارش هم بسیار جدی بود. به نظر می‌رسید از محیط کارش راضی است و مثل یک موش کوچک، خجالتی بود و با همکارانش خیلی قاطی نمی‌شد. هرگاه مجبور می‌شد فقط در حد یک سر تکان دادن به آنها سلام می‌داد که انگار همین کار هم بسیار برایش سخت بود. برعکس او، دکتر رادین مردی پر مسئولیت، پر انرژی و شادمان بود که همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن داشت و به همین خاطر به کسی نیاز داشت که به سرعت و فوری کارهایش را پیگیری کند. اغلب از اتاقش با فریاد لیلا را صدا می‌زد و مثلاً می‌گفت: اون شماره را فوراً برای من بگیر. یا اون گزارش رو زود برای من بیار. یا همین الان به مرکز بهداشت زنگ بزن. یا این کار رو فوری انجام بده. یا همین الان لازمش دارم. در این سه سال که لیلا مطیعانه درخواست های دکتر را انجام می‌داد، اصلاً به نظر نمی‌رسید پریشان و به هم ریخته باشد.

تا اینکه یک روز، مثل همیشه دکتر از اتاقش فریاد زد: هی، لیلا، من اون گزارش را فوراً لازم دارم. هرچی دستته زمین بذار و برام آماده‌اش کن. لیلا با خشمی طوفان گونه به اتاق دکتر رفت؛ در حالی که چشم‌هایش مثل یک حیوان وحشی شده بود. ضربان قلبش در سرش می‌کوبید و رگ‌های گردنش برآمده شده بود و صورتش از خشم قرمز بود و با صدایی که از اعماق حنجره‌اش بیرون می‌آمد، فریاد زد: حالم از این دستور دادن‌هات به هم می‌خوره، حالم از خودت به هم می‌خوره. فکر می‌کنی کی هستی؟ نکنه فکر می‌کنی چون معروفی و عکست رو مجله چاپ شده، خدایی. برا من که هیچی نیستی! از این همه روده درازیت متنفرم. بعد از اینکه کاغذهایی که دستش بود را روی میز دکتر پرت کرد، لگدی به سطل زباله زد و با عصبانیت اتاق را ترک کرد؛ هرگز هم دیگر کسی او را در آن دفتر ندید. همه کارمندان دفتر از حیرت دهانشان باز مانده بود. دکتر رادین از ترس زبانش بند آمده بود و نه تنها نگران سلامتی خودش بود، بلکه نگران لیلا و هر کسی بود که در آن لحظه بر سر راه او قرار بگیرد. افراد ساکت، ولی مثل آتشفشان خاموش، مملو از حس خشم درونی هستند که باید بترسید از اینکه به شما آسیب جسمی هم بزنند، چون اصلاً معلوم نیست یک دقیقه بعد رفتارشان چگونه باشد. موارد افراطی این نوع افراد، کسانی هستند که بدون هیچ دلیل مشخصی به افراد بی‌گناهی در یک جمع تیراندازی می‌کنند و آنها را به قتل می‌رسانند.

هرگاه بعد از ارتکاب چنین جرمی، با آشنایان و دوستان این فرد مصاحبه می‌شود و از آنها درباره خصوصیات این فرد سوال می‌شود، اغلب می‌شنویم که می‌گویند: اون مرد خیلی خوبی بود. یا هیچکس باور نمی‌کنه که اون دست به همچین جرم وحشتناکی زده باشه. یا اون خانمه آروم و خوش رفتاری بود. افراد ساکت، ولی مثل آتشفشان خاموش جزو ترسناک‌ترین آدم‌های سمی هستند، چرا که هرگز نمی‌دانید کی و کجا فوران خواهند کرد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات