پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سخن چین و شایع ساز

سخن چین و شایع ساز • آنها هر چیزی که باید مسکوت بماند را برملا می‌کنند. • آنها با یک تلفن، گرد و خاکی به پا می‌کنند که جاروبرقی هم نمی‌تواند آن را جمع کند. • آنها استعداد عجیبی در ساختن شایعه و پخش آن دارند.

سخن چین و شایع ساز

• آنها هر چیزی که باید مسکوت بماند را برملا می‌کنند.
• آنها با یک تلفن، گرد و خاکی به پا می‌کنند که جاروبرقی هم نمی‌تواند آن را جمع کند.
• آنها استعداد عجیبی در ساختن شایعه و پخش آن دارند.

سخن چین و شایعه سازها افرادی بی‌ملاحظه، غیر قابل اطمینان، عیب جو، دروغگو، دو رو، تحقیر کننده، سرزنشگر، بی‌حیا، بی‌ادب، مرموز، متظاهر، اهل رقابت، آسیب زننده، حق به جانب، سطحی نگر، تند زبان، شکاک، آب زیرکاه، تحمیل کننده، اهل خصومت، توطئه ساز، انتقادگر، ناسپاس، مداخله‌گر، خسیس، اهانت کننده و پرخاشگر هستند. این دسته از افراد به شدت علاقمند به پخش داستان زندگی دیگران و پروبال دادن به آن هستند و حتی ممکن است از خودشان هم داستانی به آن ماجرا اضافه کنند.

شایعه سازها اصولاً افرادی فضول هستند که بزرگترین تفریحشان تعریف کردن داستان بدبختی دیگران برای شماست. زن‌های شایعه ساز لذت می‌برند از اینکه داستان نحوه خیانت شوهر دوست صمیمی شان به همسرش را برای شما تعریف کنند. حتی ممکن است با خنده ماجرایی را برای شما تعریف کند و بگوید که چطور دوستش یک لامپ را به طرف سر شوهرش پرتاب کرده و باعث شده است پیشانی او زخمی شود. شایعه سازها عموماً در زندگی خودشان چیزی برای تعریف کردن ندارند. در اصل، این افراد به پذیرفته شدن توسط دیگران و احساس مهم بودن نیاز دارند. آنها فکر می‌کنند با دادن اخبار مخفی دیگران به شما می‌توانند پیش شما عزیز شوند. فردی خبرچین و شایعه ساز بود پیش من اعتراف کرد که دلیل اینکه از شایعه پراکنی لذت می‌برده این است که باعث می‌شده حس مهم بودن به او دست بدهد. دوستانش همیشه منتظر بودند تا خبرهای جدید هفته را از زبان او بشنوند و در واقع با این کارشان او را تشویق به خبرچینی می‌کردند. اگرچه آنها از کنکاش در زندگی دیگران لذت می‌بردند، اما فرد خبرچین هیچ چیز در مورد زندگی خودش به آنها نمی‌گفت.

در واقع، زندگی شخصی این افراد تنها چیزی است که در موردش رازدار هستند. این افراد دورو، شما را با خوشرویی و دلربایی مجذوب خود می‌کنند تا شما فکر کنید که بهترین دوستتان هستند و از این طریق شما را تخلیه اطلاعاتی کنند تا راز دلتان را برای آنها بگویید. دلیل اینکه آنها هرگز اطلاعاتی درباره زندگی شخصی خودشان به شما نمی‌دهند این است که نمی‌خواهند همان کاری که خودشان با شما می‌کنند را در حقشان انجام دهید و خصوصی‌ترین رازهای زندگی‌شان را برای دیگران بازگو کنید. مثلاً لینا به خاطر شغلش، اسرار بسیاری راجع به زندگی خصوصی افراد ثروتمند و مشهور می دانست. او از این اطلاعات شخصی استفاده می‌کرد تا حس مهم بودن داشته باشد. در ابتدای برخورد با او احساس می‌کردید، زنی شیرین و دوست داشتنی است و وانمود می‌کرد که به دانستن مسائل شخصی شما علاقه دارد و در نظر شما خودش را دوستی واقعی نشان می‌داد؛ اما بعدها متوجه می‌شوید لینا دشمن رازهای شما بوده است؛ مار خوش خط و خالی که اطلاعات شما را از زیر زبانتان بیرون می‌کشد تا آن راز را همه جا برای هر کسی که با او هم صحبت می‌شود برملا کند. او ابتدا در مورد کسی که هر دو آن را می‌شناسید افشای اطلاعات می‌کند یا حتی در مورد مشتری‌های ثروتمند و مشهور اداره‌شان، سر حرف را باز می‌کند و اعتماد شما را جلب می‌کند تا فکر کنید تنها کسی هستید که این رازهای خصوصی را برایتان می‌گوید؛ چون شما فردی قابل احترام و قابل اعتماد هستید و به شما اطمینان دارد که این رازها را جایی بازگو نمی‌کنید و شما را فردی بسیار خاص می‌دانسته و طوری رفتار می‌کند که انگار خیلی به شما اعتماد دارد.

خب، حدس بزنید چه می‌شود؟ نه تنها لینا هرچه به شما گفته را با جزئیات برای دیگران هم تعریف می‌کند، بلکه هرچه شما به او گفتید هم برای دیگران می‌گوید و در اصل اطلاعات شما را هم به فهرست خبرچینی‌اش اضافه می‌کند. در مواجهه با افراد خبرچین شایع‌ساز، مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که وقتی کسی به خودش اجازه بدهد اطلاعات زندگی دیگران را به شما بگوید، بدون شک اطلاعات خصوصی زندگی شما را هم به دیگران خواهد داد. پس حواستان باشد و در ارتباط با این افراد بسیار دقت کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات