پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

دروغ گوی چرندگو

دروغ گوی چرندگو • این افراد دائم در حال تعریف کردن از خوبی‌های خودشان هستند، اما در واقع دروغ می‌گویند. • این افراد نه تنها از خود تعریف می‌کنند، بلکه در آن اغراق و گزافه گویی هم می‌کنند. • این افراد در واقع چیز زیادی برای

دروغ گوی چرندگو

• این افراد دائم در حال تعریف کردن از خوبی‌های خودشان هستند، اما در واقع دروغ می‌گویند.
• این افراد نه تنها از خود تعریف می‌کنند، بلکه در آن اغراق و گزافه گویی هم می‌کنند.
• این افراد در واقع چیز زیادی برای اغراق ندارند و فقط موارد مهم را به خاطر می‌سپارند و از آن تعریف می‌کنند.
• شما می‌توانید تنها نیمی از حرف‌های آنها را باور کنید، اما مشکل اینجاست که قرار است کدام نیمه از حرف‌هایشان را باور کنید؟!

افراد دروغگوی چرندگوی، ویژگی‌هایی مثل غیر قابل اطمینان بودن، گستاخ، متظاهر، گمراه کننده، پنهانکار، متقلب، دخالت گر، همه چیزدان، بی‌حیا، افراطی، مبهم، عیب جو، فریب دهنده، نفرت انگیز، شایعه‌ساز، غیر قابل پیش‌بینی، غیر قابل اعتماد، ضعیف، نامعقول، از پشت خنجرزن، دورو و خودخواه دارند. این افراد خودشان هم نمی‌دانند کدام حرفشان راست است، کدام دروغ. آنها آنقدر دروغ می‌گویند و از خودشان داستان سرهم می‌کنند تا از این طریق اعتماد به نفس پایینشان را بالا ببرند که دست آخر گاهی خودشان هم دروغ‌هایی که بافته‌اند را باور می‌کنند. آنها حاضرند برای شما به تمام مقدسات قسم بخورند که حرفی که می‌زنند راست است و از ته دل به آن باور دارند، در صورتی که شما به یقین می‌دانید که حرفشان درست نیست.

آنها در حالی که می‌دانند دروغ می‌گویند، طوری رفتار می‌کنند که انگار تمام حرف‌هایشان راست است. چیزی که بیشتر از همه باعث گیج شدن شما می‌شود این است که گاهی حرف‌هایی می‌زنند که عین حقیقت است و اغلب مقداری حقیقت را با دروغ‌هایشان قاطی می‌کنند تا شما را سردرگم کنند. آنها در واقع کل حقیقت را به شما نمی‌گویند و بر آن حقیقت ناقص تکیه می‌کنند تا وقتی که شما آنها را دروغگو خواندید، برای شما قسم بخورند که دروغ نگفته‌اند. سروکار داشتن با دروغ‌های چرندگو، بسیار خسته کننده است، چون هیچ وقت نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید و هرگز هم نمی‌توانید یک ارتباط راستین با آنها برقرار کنید. از آنجا که اعتماد، عنصر اصلی یک ارتباط موثر است، در واقع غیر ممکن است که بتوانیم به این افراد احترام بگذاریم یا صادقانه با آنها باب دوستی و ارتباط را باز کنیم. مردی با نام پرویز وارد رابطه شد و بعد متوجه شد که آن مرد متاهل است.

پرویز اصرار داشت که هرگز به شیدا دروغ نگفته است؛ پرویز به شیدا گفته بود که دیگر با همسرش رابطه ندارد؛ در واقع پرویز دروغی نگفته بود، فقط اطلاعات را ناقص به او گفته بود. یک ضرب المثل قدیمی هست که می‌گوید: اگر مردی به شما دروغ بگوید، به طور قطع چیزی از شما دزدیده است. شیدا با تمام وجود درست بودن این ضرب المثل را فهمید، چرا که پرویز با دروغی که گفته بود، در واقع زمان، شان و حرمت او را دزدیده بود. دنیای هالیوود پر است از دروغ‌های چرندگو که همه جور داستانی درباره خودشان و پروژه هایشان می‌گویند و همه این‌ها به خاطر این است که آنها شغلی دارند که در آن بارها و بارها جواب رد شنیده‌اند و به همین دلیل، اعتماد به نفس پایینی دارند.

بسیاری از بازیگران، این دروغ‌ها را به هم می‌بافند تا خودشان را بالا ببرند و احساس کنند مهم هستند. آنها معمولا مثبت‌ها را پررنگ و لعاب، و منفی‌ها را پنهان می‌کنند. چنین افراد دروغگوی چرندگویی معمولاً بی‌ضرر هستند، چون با دروغگویی‌شان می‌خواهند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند و احساس ارزشمند بودنشان را بالا ببرند، اما در مورد شیدا می‌بینیم که دروغ‌های آن مرد شیک و جذاب، ممکن بود باعث شود او گول بخورد و تن به ازدواجی اشتباه بدهد.

دروغگوهایی مثل این مرد، اغلب اوقات در نهایت، زندگی افرادی که این دروغ‌ها به آنها گفته می‌شود را خراب و نابود می‌کند. دروغ گوهای چرندگوی ممکن است حتی با وجود شواهدی مبنی بر دروغ بودن داستانشان، همچنان با اصرار به واقعی بودن گفته‌هایشان بچسبند. این افراد ممکن است آنقدر سمی باشند که حتی بتوانند خودشان را قانع کنند که دروغ‌هایشان راست است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات