پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

متعصب

متعصب • این دسته از افراد را به سختی می‌توان تشخیص داد، ولی سخت‌تر آن است که بخواهید آنها را از زندگی‌تان بیرون کنید. • این افراد مثل سرماخوردگی در فصل تابستان هستند، نمی‌شود به راحتی از دست آنها خلاص شد. • بزرگترین مشکل د

متعصب

• این دسته از افراد را به سختی می‌توان تشخیص داد، ولی سخت‌تر آن است که بخواهید آنها را از زندگی‌تان بیرون کنید.
• این افراد مثل سرماخوردگی در فصل تابستان هستند، نمی‌شود به راحتی از دست آنها خلاص شد.
• بزرگترین مشکل داشتن اوقات فراغت این است که نمی‌توانید آنها را از خودتان دور نگه دارید تا از وقت آزادتان سو استفاده نکنند.

ویژگی متعصب‌ ها

متعصب‌ها افرادی کوته فکر، لجباز، تحریک کننده، کنترل کننده، گستاخ، سمج، تهاجمی، تنگ نظر، مسامحه کار، غیر منطقی، رعب آور، سطحی نگر، حق به جانب، فاقد مهارت اجتماعی، عصبی، خسته کننده، سختگیر، نترس، ترسناک، توهین کننده، نفرت انگیز، پست و حقیر، غیر قابل پیش‌بینی، تحمیل کننده، ستیزه گر، غیر واقعی، تهدید کننده، طرد کننده، بی‌منطق، قضاوت کننده، بی‌ادب و تدافعی هستند. متعصب فردی است که اعتقاد دارد همه چیز را بهتر از دیگران می‌فهمد، بدون اینکه نظر و عقیده دیگران را هم در نظر بگیرد. درست مانند افراد با تیپ‌های شخصیتی بدجنس، قلدر ریاست طلب وسواسی نسبت به کنترل همه چیز، فرد متعصب می‌گوید: هرچه من میگم درسته. همیشه که هست.

این افراد درباره چیزی که می‌گویند بسیار حساس هستند و هر کسی را که عقیده‌اش هم سو با باورهای آنها نباشد، طرد می‌کنند. افراد متعصب همیشه سعی دارند شما را با عقاید و طرز فکر خودشان همراه کنند. اگر شما نظر خودتان را داشته باشید یا با نظر آنها مخالفت کنید، از دست شما عصبی و ناراحت می‌شوند هرچند ممکن است به روی خود نیاورند، ولی به شما می‌گویند که اشتباه می‌کنید و شما را خیانتکار تلقی می‌کنند. شما هرگز نمی‌توانید گفتگویی منطقی و هوشمندانه با آنها داشته باشید، چون به هیچ عنوان مایل به شنیدن هیچ نظری غیر از نظر خودشان نیستند.

به نظر می‌رسد آنها جواب همه سوال‌ها را در آستین خود دارند و در هر بحثی اظهار نظر می‌کنند. آنها به شدت یک دنده و غیر قابل انعطاف هستند و خیلی راحت دیگران را قضاوت می‌کنند، به طوری که تقریباً غیر ممکن است بتوانید در مورد موضوعی با آنها بحث و تبادل نظر داشته باشید. متعصب ها مانند سگی که استخوان در دهانش را رها نمی کند، مادامی که فکری به ذهنشان برسد، هرگز بی‌خیال آن نمی‌شوند. به طور مثال ادیت همیشه سعی دارد طبق اصول و آموزه‌های مسیحیان راستین زندگی کند، اما به ندرت به کلیسا می‌رفت و خیلی کم کتاب مقدس را می‌خواند و هرگز درباره مسائل مذهبی با کسی حرف نمی‌زد.

در عوض مگی که همه این کارها را انجام می‌داد به ادیت گفت: تو هرگز نمی‌تونی یک مسیحی واقعی باشی، اگر همه این کارها را به نحو احسن انجام ندی. هرچند که حرف زدن با مگی فایده ای نداشت، اما ادیت تلاش می کرد تا دیدگاه و نظر خودش را برای او توضیح دهد. هرچه ادیت بیشتر تلاش می‌کرد تا عقایدش را بیان کند، مگی صدایش را بالاتر می برد و با حرارت بیشتر از فرامین کتاب مقدس  حرف می‌زد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات