پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

وسواسی نسبت به کنترل همه چیز

وسواسی نسبت به کنترل همه چیز • آنها مثل راننده اتوبوس هستند و خیال می‌کنند خودشان باید به مسافر بگویند که کجا پیاده شود. • مردان این دسته اگر با منشی دفتر خود ازدواج کنند، فکر می‌کنند در خانه هم باید به امر و نهی کردن او ا

وسواسی نسبت به کنترل همه چیز

• آنها مثل راننده اتوبوس هستند و خیال می‌کنند خودشان باید به مسافر بگویند که کجا پیاده شود.
• مردان این دسته اگر با منشی دفتر خود ازدواج کنند، فکر می‌کنند در خانه هم باید به امر و نهی کردن او ادامه دهند.
• زنان این دسته به نظم و قانون اعتقاد دارند تا زمانی که بتوانند قانون خودشان را وضع کنند و دستورات خودشان را به دیگران بدهند.

این دسته از افراد آدم‌هایی تهاجمی، خرابکار، سرسخت، سوء استفاده‌گر، خودبین، پرخاشگر، زورگو، از پشت خنجرزن، تهدید کن، حق به جانب، دخالت کننده، اهل مشاجره، کوته فکر، خودخواه، لجوج، تحمیل کننده، غیر منطقی، خودسر، مغرور، بی‌خبر از اطرافیان، تهدید کننده، خطرناک، بی‌احترام، غیر قابل معاشرت، سمج و بچه صفت هستند.

افراد وسواسی نسبت به کنترل همه چیز، هرگز بی‌خیال چیزی نمی‌شوند؛ مانند افراد دسته بدجنس‌ها و قلدرهای ریاست طلب، این‌ها هم اگر چیزی در کنترلشان نباشد، انگار فلج شده‌اند؛ اما بر خلاف قلدرها، این افراد دوست ندارند برای به دست آوردن چیزی که می‌خواهند از خشم و خشونت استفاده کنند، بلکه اغلب از حرف‌های شیرین و فریب دهنده استفاده می‌کنند. افراد وسواسی نسبت به کنترل همه چیز، برای شرکت در کار گروهی خوب نیستند، چون تمایل دارند ریاست کار را به تنهایی به دست بگیرند و سعی دارند همه کارها را خودشان انجام دهند.

اگر کارها طبق میل آنها پیش نرود، عصبی می‌شوند و تمایلشان را به ادامه کار از دست می‌دهند، چون فکر می‌کنند مثل رهبر اُرکست، هر حرکتی باید با فرمان آنها انجام شود. آنها خودشان را برای یک زندگی سرشار از ناامیدی آماده می‌کنند، چون هرگز نمی‌توانند همه چیز را تحت نظر داشته باشند. در عوض، سعی می‌کنند به زور اوضاع را همانطور که می‌خواهند پیش ببرند و وقتی کارها آنطور که آنها می‌خواهند پیش نرود، به شدت ناراحت می‌شوند و حتی اوقات تلخی می‌کنند و بیشتر سعی می‌کنند اوضاع را طبق نظر خودشان کنترل کنند. به طور مثال، شیوا در سفر خود با مهدی به اندونزی، بخت با او یار نبود. در این کشور جهان سومی، هیچ چیز مطابق میل او پیش نمی‌رفت.

هرچه بیشتر تلاش می‌کرد تا بتواند کنترل همه امور را به دست بگیرد، بیشتر تیرش به خطا می‌رفت. رزرو بلیت هواپیما، خرید، هتل، غذا، آب و هوا، همه و همه باعث شده بود که احساس کند بخت با او یار نیست، چون هیچ کنترلی روی اوضاع نداشت و هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی‌رفت. او حتی حاضر نبود بپذیرد که اندونزی کشوری با فرهنگ و ارزش‌های متفاوت است و هر کاری در این کشور با اصول و روش‌های متفاوتی از آنچه او تصور می‌کند، صورت می‌گیرد. به طور کلی افراد وسواسی نسبت به کنترل همه چیز، اگر حس کنند نمی‌توانند کنترل امور را به دست بگیرند، حتی اگر آن کار امری کوچک باشد، به شدت عصبانی و از خود بی خود می‌شوند.

آنیتا، متوجه شد که شوهرش دچار وسواس کنترل است و رفتارش برای آنیتا بسیار غیر قابل کنترل شده بود تا حدی که می‌خواست از او جدا شود. یک روز آنیتا و همسرش پیمان، سوار ماشین شدند تا به دشت و صحرا بروند، حدود دو ساعتی که در مسیر بودند به رادیو گوش می‌دادند که آنتن رادیو قطع شد و پیمان نتوانست آن را درست کند، برای همین شروع کرد به فحش دادن به در و دیوار، دست آخر، با حالتی عصبانی ترمز گرفت و کنار جاده ایستاد، از ماشین پیاده شد، چکشی از صندوق عقب درآورد، رادیو را با حالتی عصبانی از جایش بیرون کشید، آن را به کنار جاده پرتاب کرد و با چکش شروع به خرد کردن آن کرد. آنیتا آنچه را که به چشم می‌دید، باور نمی‌کرد. بدنش سست شده بود. از ترس اینکه اگر حرفی بزند، نفر بعدی که از پیمان کتک خواهد خورد او باشد، حتی جرات حرف زدن هم نداشت.

جالب اینجاست که افراد این دسته قدرت کنترل خودشان را هم ندارند. آنها نمی‌توانند یک فرد، یک شرایط خاص یا حتی یک کار کوچک مثل تعمیر یک رادیو را مدیریت و کنترل کنند و در چنین موقعیتی کنترل خودشان را از دست می‌دهند. این‌ها افرادی هستند که وقتی کارها و اوضاع به حرف آنها پیش نرود، از شدت ناراحتی مشت به دیوار می‌کوبند. شما نمی‌توانید دست‌های کسی را آنقدر محکم بگیرید که دیگر نتواند حرکت کند. اگر این کار را بکنید، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روانی آن شخص را در هم خواهید شکست.

یک پروانه را در نظر بگیرید: اگر بال‌هایش را محکم بگیرید. بال‌هایش خواهند شکست، در این صورت شما علاوه بر اینکه زیبایی را از پروانه گرفته‌اید، بلکه با این کار به زندگی اش هم پایان داده‌اید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات