پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شر راه انداز

شر راه انداز • آنها به ندرت شایعات را به همان صورتی که شنیده اند، برای دیگران بازگو می کنند. • آنها تا چیزی را بدتر از آنکه هست، جلوه ندهند، دست بردار نیستند. • آنها به بی عقلی مزمن دچارند.

شر راه انداز

• آنها به ندرت شایعات را به همان صورتی که شنیده اند، برای دیگران بازگو می کنند.
• آنها تا چیزی را بدتر از آنکه هست، جلوه ندهند، دست بردار نیستند.
• آنها به بی عقلی مزمن دچارند.

افراد شر راه انداز آدمهایی خرابکار، فضول، کنترل گر، مداخله گر، بی ملاحظه، آزار رسان، منفی باف، خشمگین، حریف طلب، از پشت خنجر زن، قضاوت گر، عیب جو، آب زیرکاه، آسیب رسان، حسود، بی دل و جرات، تحمیل کننده، غیر قابل اطمینان، غیر قابل اعتماد، دروغ گو، اهل مجادله، سوء استفاده گر، غیر قابل احترام، آشوبگر، انتقاد کننده، دردسرساز و دو به هم زن هستند. این افراد با دخالت در کار دیگران، دوست دارند برای آنها دردسر درست کنند.

آنها می خواهند با به خطر انداختن شما، وسیله سرگرمی خودشان را فراهم کنند. بر خلاف افراد با تیپ شخصیتی فضول، افراد شرراه انداز معمولاً خودشان را درگیر کارهای شما نمی کنند؛ در عوض، شما را تشویق به کاری نادرست می کنند، شاید بهتر است بدانید که توصیه های آنها، بیشتر اوقات بسیار اشتباه است. شاید این افراد در زندگی شخصی شان آنقدر فلاکت بار و کسل کننده باشند که تنها راهی که می تواند آنها را کمی هیجان بیاورد این باشد که در زندگی دیگران دخالت کنند و آن را به هم بریزند.

آنها اغلب با کنایه با شما حرف می زنند؛ مثلاً می گویند: «اوه، من مطمئنم شوهرت کاملاً بهت وفاداره، حتی اگه تمام بعد از ظهرها رو با منشی اش تو دفتر تنها باشن.» یا «من قصد فضولی ندارم، اما واقعاً فکر می کنی رضا فقط برای تو کار می کنه؟ من خودم دیدم که توی شرکت، کارهای سه نفر دیگه رو هم انجام می داد. شرراه اندازها به فکر هیچ کس جز خودشان و هیچ چیز جز سرگرم کردن خودشان نیستند.

آنها افرادی آشوب طلب هستند که از کاه برایتان کوه می سازند و با دیدن گفتاری شما، هیجان زده می شوند. سیما یکی از مراجعینم که شغلش آرایشگری بود، وقتی داشت برایم تعریف میکرد که چطور توانسته بین یکی از مشتریانش و دختر نوجوانش آتش راه بیندازد، بلند بلند و از ته دل می خندید. او با لحنی نگران و دوستانه به مشتری اش گفته بود: بهتره چشم از دخترت برنداری. چیزای بدی از دخترای دبیرستانی مدرسه محل شنیدم. مراقب دخترت باش که خدایی نکرده با دوست ناباب نیفته. چهار چشمی حواست بهش باشه. من اگر جای تو بودم نمی ذاشتم دخترم پاشو از خونه بذاره بیرون. همان موقع آن زن مشتری، با نگرانی بسیار از جایش می پرد و با دخترش تماس می گیرد و به او می گوید حق ندارد امشب با دوستانش بیرون برود. به همین ترتیب، از پشت تلفن مشاجره شدیدی بین مادر و دختر در می گیرد. سیما وقتی این داستان را برای من تعریف میکرد، با خوشحالی سر خود را بالا گرفته بود و من در این فکر بودم که این خانم آرایشگر چقدر می تواند برای اطرافیانش خطرناک و سمی باشد.

او از اینکه با زیرکی توانسته آتش به پا کند و این مادر را با حرف هایش نگران کند، هیجان زده شده بود‌. شر راه اندازها دیگران را تحریک می کنند تا کنترل اوضاع را به دست بگیرند و بدین ترتیب حس مهم بودن پیدا کنند‌‌. بازی دادن زندگی دیگران باعث می شود احساس قدرت پیدا کنند. از آنجایی که افراد این گروه در زندگی دیگران دخالت می کنند و سعی می کنند آنها را به انجام کارهای نادرست ترغیب کنند، جزو یکی از بدترین و درد سازترین آدمهای روی زمین هستند. آنها حتی ممکن است حقیقت را دروغ جلوه دهند و آدم های خوب را به کارهایی وادارند که در حالت عادی به شخصه هرگز آن کار را انجام نخواهند داد. آنها ابتدا آتش را روشن می کنند، بعد با بادبزن آن را شعله ور می کنند و سپس دور می ایستند و از تماشای سوز و گداز شعله های آتش لذت می برند.

شر راه اندازها آدمهایی فضول و سخن چین هم هستند و هرچه از دیگران می دانند پخش می کنند تا برای آنها دردسر درست کنند. درست مثل شایعه سازهای خبرچین، افراد این گروه هم هرگز نمی توانند راز کسی را پیش خود نگه دارند، اما برخلاف شایعه سازهای خبرچین، از خودشان داستانی به آن راز اضافه می کنند و برای دیگران تعریف می کنند تا آن فرد را دچار مشکل کنند.

به نظر می رسد تنها سرگرمی افراد شر راه انداز در زندگی، درست کردن مشکل و دردسر برای دیگران است. در اصل، این افراد شیطانهای پست فطرتی هستند که تلاش می کنند هر موقعیتی را به بدترین شکل ممکن در بیاورند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات