پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بیرون دادن نفس برای رهایی از فشار عصبی

بیرون دادن نفس برای رهایی از فشار عصبی این روش را می‌توان در کنار روش‌های دیگر به کار برد، چون به شما کمک می‌کند کنترل فیزیکی بیشتری بر احساسات خود پیدا کنید. وقتی کسی شما را ناراحت می کند، چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟ وقت

بیرون دادن نفس برای رهایی از فشار عصبی

این روش را می‌توان در کنار روش‌های دیگر به کار برد، چون به شما کمک می‌کند کنترل فیزیکی بیشتری بر احساسات خود پیدا کنید. وقتی کسی شما را ناراحت می کند، چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟ وقتی به شدت عصبی هستید، ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز دهید، آدرنالین در خونتان ترشح می شود، قلبتان تندتر می زند، ضربان قلبتان را در سرتان احساس می کنید، صورتتان قرمز می شود و همزمان با نگه داشتن، نفستان، چشمانتان گرد و برآمده می شود.

استفاده از روش بیرون دادن نفس برای رهایی از فشار عصبی، به شما کمک می کند تا بلافاصله اکسیژن کافی دریافت کنید و این کار باعث می شود فشار عصبی را از خودتان دور کنید و دوباره بدنتان به حالت عادی بازگردد.

این روش به شما این امکان را می دهد به شیوه ای کنترل شده و منظم اکسیژن دریافت کنید و دی اکسید کربن را بیرون دهید. در اینجا ترتیب انجام این روش را برایتان می گویم:
۱. به مدت دو ثانیه از طریق دهان نفس بکشید.
۲. سه ثانیه نفستان را نگه دارید و هم زمان به آن فرد سمی فکر کنید. 
۳. به فکر کردن ادامه دهید و همزمان با همه توان همانطور که نفستان را بیرون می دهید، آن فرد را از ذهنتان بیرون کنید.
۴. سپس به مدت دو ثانیه نفس نکشید.
۵. حالا مراحل یک تا چهار را تکرار کنید و هر بار یکی از کارها یا حرف های فرد سمی را به خاطر بیاورید و آن را با بیرون دادن نفس از ذهنتان هم بیرون کنید، این کار را تا زمانی انجام دهید که این فرد سمی را به طور کامل از ذهنتان بیرون بیندازید. 
۶. یک بار دیگر این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که تمامی جنبه های منفی این فرد را از ذهنتان بیرون کنید. پس از سومین بار بلافاصله از راه دهان نفس عمیقی بکشید، ریه هایتان را پر از هوا کنید و به طور طبیعی نفستان را بیرون دهید.

پس از انجام این روش، ممکن است کمی احساس سرگیجه داشته باشید. اگر اینطور شد، نگران نباشید. طبیعی است. اگر دچار سرگیجه شدید، کمی بنشینید و به طور طبیعی و به آرامی دم و بازدم انجام دهید تا به حالت عادی برگردید. در هر صورت، شما باید احساس تنش و خشم کمتری داشته باشید. اگر این احساس را نداشتید، این روش را دوباره انجام دهید تا زمانی که احساس خشم از آن شخص سمی از شما دور شود.

روش بیرون دادن نفس برای رهایی از فشار عصبی، زمانی مفید است که کسی باعث آزار و اذیت شما شده باشد یا فردی که باعث خشمگین شدن شما می شود، در اطرافتان باشد. بیرون دادن تنفس در بیشتر مواقع میتواند ناراحتی و خشم شدید شما را آرام کند. همچنین اثر آرام بخش این روش برای جلوگیری از گفتن کلمات رکیک به شما کمک می کند.

در واقع روش تنفس هوای تازه به شما چند ثانیه ای زمان می دهد تا قبل از هرگونه عکس العملی، اول به آن فکر کنید. به عنوان یک متخصص، با ده ها هزار مراجعه کننده سروکار دارم و گاهی با افرادی روبه رو می شوم که یا مشکلات جدی روحی روانی دارند یا خارج از کنترل هستند، به همین خاطر شخصاً به این نتیجه رسیدم که این روش می تواند زندگی خیلی ها را نجات بدهد. این روش نه تنها به خود من کمک می کند آرامشم را حفظ کنم، بلکه به مراجعه کننده هایم کمک می کند تا آنها هم آرام باشند.

همچنین، من از این روش برای حفظ آرامشم در جلسات سخنرانی در مقابل نگاه حضار در سالن استفاده می کنم تا بتوانم با خونسردی جواب سؤالات حضار را بدهم. این کار به من کمک می کند تا بر روی آهنگ صحبت کردنم مسلط باشم و تند و سریع حرف نزنم، در استفاده از کلمات اشتباه نکنم و حرفی نزنم که بعد از گفتن آن احساس شرمندگی کنم. این روش به طور قطع در هر کاری که نیاز دارید آن را به خوبی انجام دهید، می تواند به شما کمک کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات