پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روش خیال پردازی غیر مستقیم

روش خیال پردازی غیر مستقیم این تکنیک به شما کمک می کند با تصویر سازی ذهنی و تخیل، قدری از خشم خود را نسبت به رفتار فرد سمی از وجود خود بیرون بریزید. یکی از مراجعینم نامزد خود را به یک رستوران گران قیمت چینی برده بود، اما خ

روش خیال پردازی غیر مستقیم

این تکنیک به شما کمک می کند با تصویر سازی ذهنی و تخیل، قدری از خشم خود را نسبت به رفتار فرد سمی از وجود خود بیرون بریزید. یکی از مراجعینم نامزد خود را به یک رستوران گران قیمت چینی برده بود، اما خدمات افتضاح بود، غذا بسیار بدمزه بود و خدمه هم بسیار بی ادب بودند.

او از پیشخدمت خواست غذایش را که کامل نپخته بود، عوض کنند. آنها این کار را انجام دادند، اما در انتها بابت تعویض غذا از او هزینه اضافی دریافت کردند. آن روز او دائم با یادآوری اینکه چه بر سرش آوردند، صورتش قرمز و قرمزتر می شد و از به خاطر آوردن آن ماجرا رفته رفته عصبانی تر شد.

در همان حین، حالت چهره اش عوض شد، پوزخندی زد و با کمال تعجب بلند بلند خندید و گفت: میدونی دلم میخواد چی کار کنم؟ یک بار که رستوران شلوغه، برم اونجا و یک کیسه بزرگ پر از توله سگ و بچه گربه و موش سفید رو اونجا خالی کنم. وای، اون وقت با دیدن چهره اون همه مشتری از خنده روده بر میشم، فکرش رو بکن! در حالی که غذا می خورن، یه بچه گربه از کنارشون رد بشه. هاهاها. او آنقدر با صدای بلند میخندید که به سختی ادامه تصویر سازی اش را برای من تعریف کرد.

ادامه داد: تصورشو بکن! گارسون ها به دنبال این حیوانات کوچک این طرف و آن طرف می دون. میتونم صورت صاحب رستوران را ببینم که از عصبانیت داد و فریاد میکنه. او با حس خوبی از دفتر من بیرون رفت. چون در تخیلاتش به حساب آنها رسیده بود. او هرگز در زندگی واقعی این خیال پردازی اش را انجام نمی داد، اما این روش باعث شد که از خشم خود نسبت به فرد سمی رهایی یابد. اجازه دهید نمونه ای از تبدیل تخیل به واقعیت را برایتان تعریف کنم در خصوص پرونده مهران و آتوسا که در آن گوش شوهرش را بریده و از پنجره اتومبیل خود بیرون انداخت. پلیس گوش را پیدا کرد و مجدداً طی یک عمل جراحی که ده ساعت زمان برد، آن را پیوند زدند.

من به شخصه فکر می کنم که این اقدام غیر معقول این زن از نابسامانی ذهنی او سرچشمه می گیرد. حتی اگر شوهرش مست به خانه بیاید و با او بدرفتاری جنسی کند، او می توانست فرار کند، به پناهگاهی برود، طلاق بگیرد یا به خانه اش برود. هیچ چیز جرم فجیع او را توجیه نمی کند. با این حال، این پرونده جنگ بزرگی را بین جنس زن و مرد به راه انداخت. برخی از زنها از او به عنوان یک قهرمان مردمی استقبال کردند که برای حقوق خود ایستادگی کرده است. مردها به تلافی در جواب گفتند: اگر کسی سینه های شما رو بِبُره و اونها را توی سطل آشغال بندازه، چه حسی به شما دست میده؟ مناظره هفته ها ادامه داشت تا اینکه هیئت منصفه که شامل ۹ زن بود، مهران را بی گناه شناختند. ظاهراً انگیزه این زن از این کار این بود که همسرش عاشقی خودخواه بود. در دادگاه اعتراف کرد: او همیشه فقط به خودش اهمیت می داد. بسیاری از زنان در مقابل آنچه آتوسا با شوهرش انجام داد، به طور غیر مستقیم واکنش نشان دادند.

وکیل مدافع حقوق زنان، در برنامه رادیویی خود این موضوع را تأیید کرد، چون به شنوندگان گفت که اقدامات آتوسا نشان دهنده بسیاری از تخیلات زنهاست که دوست دارند با متجاوزان خود انجام دهند. ابزار این تکنیک، استفاده از تخیل است. این بدان معناست که واقعیت ندارد. شما در واقع این افکار را عملاً در زندگی واقعی انجام نمی دهید؛ مثلاً شاید هنگام تماشای یک مبارزه بوکس، ناخودآگاه تصور کنید که به خاطر خالی کردن خشم و نفرت وجودتان نسبت به رئیس خود، به سر حریف مشت می زنید و این تصور، حس خوبی به شما می دهد، چون حس می کنید خشم و نفرتتان نسبت به او کم می شود. با این تکنیک می توانید تصاویر ترسناکی از افراد سمی روی کاغذ بکشید.

می توانید عکس آنها را بگیرید و روی آنها شاخ یا دندان خون آشام بکشید یا آنها را خط خطی کنید. بعد از آن نقاشی یا عکس را پاره کنید و آن را بسوزانید، به آن تف کنید یا روی آن مهر بزنید و آن را دور بیندازید و بدین ترتیب خشم خود را کاهش دهید. افرادی هستند که به حدی شما را آزار داده اند که آرزو دارید بمیرند. این کار از لحاظ اخلاقی پسندیده نیست، اما طبیعی است که چنین تخیلاتی یک بار در عمر هر فردی در ذهنش به وجود بیاید. تخیلات ما زمانی طبیعی نیستند که آنها را از تصورمان به واقعیت سوق دهیم. ما نباید آسیب جسمی به شخص دیگری برسانیم.

با رها کردن می توانید هم جان خود، هم جان آن شخص را نجات دهید، زیرا شما مجبور نیستید تخیلات خود را عملی کنید. خیال محض، برای خالی کردن انتقام کافی است. همه ما به طور ناخودآگاه چنین تخیلاتی داشته ایم؛ مثلاً در فیلم ها می بینیم که قهرمان داستان دشمن را نابود می کند و این حس خوبی به ما می دهد. با تماشای مسابقه بوکس در آن لحظه برای یک ثانیه هم که شده، در تصوراتمان بر سر فرد سمی مشت می زنیم. تماشای کتک کاری قهرمانان یا ورزشکاران در محیطی کنترل شده، ایمن و سالم برای تخلیه پرخاشگری ماست.

در آنجا عواقب منفی مانند رفتن به زندان، معلولیت یا حتی کشته شدن وجود ندارد. ممکن است بیمار گونه به نظر برسد، اما مطمئناً ایمن تر از این است که خودتان آن را در واقعیت انجام دهید و روشی عالی برای از بین بردن آسیب و عصبانیت درونتان است؛ خشمی که در نهایت می تواند شما را نابود کند.

یک بار دیگر، باید به صراحت بگویم، این تکنیک فقط یک تجسم خیالی است. شما ممکن است تجسم کنید که از شدت خشم به صورت فرد سمی سیلی یا مشت می زنید؛ ولی به یاد داشته باشید که این صرفاً محدود به تجسم و تصوراتتان است و هرگز در زندگی واقعی آن را انجام ندهید. در غیر این صورت، عواقب آن فاجعه بار خواهد بود و قطعاً زندگی خود را نابود خواهید کرد و در چنگال قانون گرفتار می شوید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات