پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چهار موضوع مهم در رابطه با سبک های مقابله ای ناسازگار

چهار موضوع مهم در رابطه با سبک های مقابله ای ناسازگار موضوع اول: ابهام و شبهه در انتخاب سبک مقابله ای ناسازگار هنگامی که افراد دچار ناکامی می شوند، با مرور رفتارهای گذشته شان بر سر انتخاب سبک مقابله ای خود، دچار شک و تردی

چهار موضوع مهم در رابطه با سبک های مقابله ای ناسازگار

موضوع اول: ابهام و شبهه در انتخاب سبک مقابله ای ناسازگار

هنگامی که افراد دچار ناکامی می شوند، با مرور رفتارهای گذشته شان بر سر انتخاب سبک مقابله ای خود، دچار شک و تردید می گردند. مثلاً خانمی که اخیراً از شوهرش طلاق گرفته است در جلسه درمان اظهار می کند: نمی دانم چرا در تمام طول زندگی در مقابل آن مرد سلطه گر تا این حد تسلیم بوده ام. اگر تجربه الانم را داشتم، حتما با او مبارزه میکردم (جبران افراطی). در اینجا بیمار دچار عدم قطعیت است زیرا سبکی که برای زندگی انتخاب کرده بود پیامدی جز طلاق به همراه نداشته است. از طرفی درگیر شدن با شوهر مستبد نمی توانست نتیجه مثبتی برایش به همراه داشته باشد.

موضوع دوم: تثبیت سبکهای مقابله ای ناسازگار در برابر رویدادها

سبکهای مقابله ای انسانها در برابر برخی از رویدادها، شکلی کاملاً تثبیت شده به خود گرفته است. برای مثال در برخی از فرهنگها از فرزندان می خواهند که در مقابل والدین خود همیشه تسلیم باشند و هیچ گاه دست به جبران افراطی نزنند. از این رو بسیاری از بزرگسالان، علی رغم اینکه از سوی رفتارهای والدین خود در گذشته و حال آسیب روان شناختی دیده اند گزینه ای غیر از تسلیم را در مقابل آنها انتخاب نمی کنند.

موضوع سوم: الگوبرداری از سبکهای مقابله ای ناسازگار دیگران

افراد تمایل دارند تا از سبکهای مقابله ای ناسازگار دیگران تبعیت نمایند. در روابط اجتماعی این تبعیت به وفور دیده می شود‌. برای مثال دختر جوانی که، تا پیش از آشنایی با همکلاسی اجتنابی اش، روابط بهنجاری با مردان داشت بعد از دوستی با او مانند همکلاسی اش از مردان اجتناب می نماید.

موضوع چهارم: سبک مقابله ای ناسازگار تقویت شده

آنچه موجب می شود تا افراد یک سبک مقابله ای ناسازگار را در اکثر موقعیت ها استفاده کنند و اصطلاحاً در یک سبک برای مدت طولانی باقی بمانند به دست آوردن نتایج دلخواه شان پس از استفاده از آن سبک است. مثلاً معاون یک سازمان به واسطه بودن در سبک تسلیم در مقابل تمامی رؤسا، به مدت بیست سال در سمت خود ابقا می گردد. رؤسای زیادی می آیند و می روند اما او همچنان پست معاونت خود را در اختیار دارد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات