پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نقطه اوج در سبکهای مقابله ای

نقطه اوج در سبکهای مقابله ای آنچه مسلم است اینکه اغلب بیماران تنها در یک سبک مقابله ای قرار می گیرند، اما ماندن در یک سبک مقابله ای قطعاً همیشگی نیست و فقط برای یک مدت زمان نامشخص روی می دهد. چه چیز باعث می شود که یک سبک م

نقطه اوج در سبکهای مقابله ای

آنچه مسلم است اینکه اغلب بیماران تنها در یک سبک مقابله ای قرار می گیرند، اما ماندن در یک سبک مقابله ای قطعاً همیشگی نیست و فقط برای یک مدت زمان نامشخص روی می دهد. چه چیز باعث می شود که یک سبک مقابله ای جایگزین سبک مقابله ای دیگر شود؟

وقتی بیمار به نقطه اوج آن سبک می رسد، سبک خود را تغییر می دهد و به سبک دیگری ورود می کند. نقطه اوج زمانی اتفاق می افتد که سبک مقابله ای به بیشترین حد ممکن برسد و استفاده از آن سبک، دیگر کاربردی نداشته باشد. بیمار ممکن است برای سالها در یک سبک ثابت بماند و بیمار دیگر ممکن است در زمانهای کوتاه سبک عوض نماید.

واضح است که سبکهای مقابله ای تغییر می کنند و هیچ کس برای همیشه در یک سبک نمی ماند. جایگزینی سبک ها در انسان و حیوان اتفاق می افتد و برای مدتی موقعیت را قابل اطمینان می نماید. برای مثال اگر یک فرد حیوان آزار به گربه ای که به کنج دیوار چسبیده و خودش را کاملاً جمع کرده است (میخکوب شده/ تسلیم) همچنان آزار برساند و از نقطه اوج تسلیم گربه عبور نماید ممکن است گربه به سمت فرد حیوان آزار بپرد و او را چنگ بزند (جنگ/ جبران افراطی ). زمانی که گربه ناخن های تیز خود را به صورت فرد حیوان آزار می کشد از نقطه اوج جبران افراطی عبور می کند و پا به فرار می گذارد (گریز/ اجتناب).

اگر گربه به هر علتی نتواند فرار کند پس از تقلای فراوان سرانجام از نقطه اوج اجتناب عبور می کند و همانند گربه چکمه پوش در انیمیشن کمدی شِرِک، مظلوم نمایی می کند (غش/ سستی). در دنیای جانوری و انسانی عبور از نقطه اوج تسليم و نقطه اوج جبران افراطی ورود به سبک مقابله ای اجتناب است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات