پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مشکلات مربوط به رابطه جنسی

مشکلات و مسائل مربوط به رابطه جنسی می تواند بیشتر و شایع تر از آنچه تصور می کنید باشد

مشکلاتی که ممکن است به دلیل رابطه جنسی به وجود آید

رابطه جنسی یکی از نعمت هایی است که در اختیار انسان قرار گرفته است و می تواند برای سلامتی جسمی و روحی بسیار مفید باشد. این رابطه می تواند فشار خون را کاهش دهد، کفیت خواب را افزایش دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت کند. اما رابطه جنسی می تواند ضرر ها و مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد.

مشکلات و مسائل مربوط به رابطه جنسی می تواند بیشتر و شایع تر از آنچه تصور می کنید باشد و به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم تا به برخی از شایع ترین مشکلات جنسی که می تواند برای آقایان و خانم ها به وجود بی آید بپردازیم. این مشکلات شامل موارد زیر می باشند:

شکستگی آلت تناسلی

بسیاری از افراد ممکن است از خود بپرسد: آیا ممکن است آلت تناسلی آقایان با وجود اینکه هیچگونه استخوانی در آن وجود ندارد دچار شکستگی شود؟ در جواب باید بگوییم که قطعا این اتفاق ممکن است رخ دهد. شکستگی آلت تناسلی هنگامی رخ می دهد که آلت هنگامی که در حالت نعوظ قرار دارد، ناگهان دچار خم شدگی شود که این امر باعث پارگی بافت تونیکا آلبوژینه می شود. درصورتی که مردان دچار شکستگی آلت تناسلی شوند، شکستن آن را به همراه صدای شکستن، درد شدید، ورم کردن و کبود شدن این ناحیه متوجه خواهند شد.

زخم یا پارگی واژن

زنان و بانوانی که از نظر جنسی فعال شناخته می شوند، معمولا حداقل یکبار در زندگی پارگی یا بریدگی و زخم را در ناحیه تناسلی خود تجربه می کنند. این امر می تواند باعث شود که رابطه ی جنسی تا حدی دردناک شده و سبب از دست رفتن حس راحتی در طول آن شود، اما این زخم و پارگی در اکثر مواقع نگران کننده و جدی نیست و بهبود پیدا می کند.

خشکی ناحیه واژن یکی از مهم ترین و شایع ترین دلایل این امر به حساب می آید. شایع ترین و شناخته شده ترین دلایلی که ممکن است زن دچار خشکی واژن شود معمولا عدم تحریک کافی حین یا پیش از رابطه جنسی، مشکلات و تغییرات هورمونی و یا استرس می باشد.

عفونت دستگاه ادراری

رابطه جنسی اغلب یکی از شایع ترین دلایل عفونت های دستگاه ادراری در زنان به حساب می آید. در هنگام برقراری رابطه جنسی، باکتری های ناحیه تناسلی و جنسی و مقعدی می تواند وارد مجرای ادرار، مثانه و کلیه ی فرد شده و باعث به وجود آمدن مشکلات ادراری و عوارضی نظیر دفع ادرار به همراه درد، درد در ناحیه کمر و همچنین درد در ناحیه شکم شود.

سردرد

سردرد هایی که به دلیل رابطه ی جنسی به وجود می آیند همیشه ساده و بی اهمیت نبوده و ممکن است گاهی اوقات نشان از یک بیماری و مشکل سلامتی جدی نظیر فشار خون پایین، تومور های مغزی یا خونریزی در ناحیه مغز باشد. سر درد های ناشی از رابطه جنسی می تواند هم برای زنان و هم برای مردان رخ داده و این سر درد ها ممکن است پیش از رسیدن به ارضای جنسی (ارگاسم)، در حین آن یا پس از آن اتفاق بی افتد. این سر درد ها ممکن است به صورت ناگهانی همراه با درد شدید به وجود بیاید، یا ممکن است به تدریج و آهسته آهسته به وجود آمده و شدید شود.

سکته مغزی

بسیار به ندرت دیده شده است که شخصی در اثر داشتن رابطه ی جنسی دچار سکته ی مغزی شود؛ مگر اینکه فرد از پیش دچار مشکلات قلبی نظیر سوراخ بیضی باز (به انگلیسی PFO) باشد. این بیماری قلبی باعث اختلال در دریچه های قلبی می شود. به طور کلی بیماری سوراخ بیضی باز باعث به وجود آمدن مشکلات و عوارضی سلامتی در افراد نمی شود اما تحقیقات درباره افرادی که در اثر رابطه جنسی دچار سکته مغزی شده اند نشان می دهد که برخی از افرادی که دچار سکته مغزی شده اند دارای این بیماری بوده اند.

ارتباطی که بین بیماری سوراخ بیضی باز و سکته مغزی وجود دارد همچنان نا شناخته باقی مانده و تحقیقات درباره این بیماری همچنان ادامه دارد. با این حال، تحقیقاتی که در مرکز پزشکی Cleveland Clinic صورت گفته است نشان می دهد که شمار افرادی که به دلیل داشتن بیماری سوراخ بیضی باز در حین رابطه جنسی دچار سکته مغزی شده اند کمتر از 5 درصد می باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات