پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چطور هوش کودک خود را افزایش دهیم

ما قصد داریم تا به برخی از کار هایی که می تواند به بهبود و افزایش هوش شما کمک کند را با شما به اشتراک بگذاریم

آیا افزایش هوش کودکان ممکن است؟

بسیاری از افراد معتقدند که پخش کردن موتزارت برای کودکان می تواند باعث باهوش شدن آنها در آینده شود. اما آیا این باور، باوری درست است؟ به احتمال زیاد خیر!

هنگامی که بحث درباره ی هوش و استعداد فکری و ذهنی، به خصوص در کودکان در میان باشد، افراد به دلیل شنیده های خود ممکن است باور های غلطی داشته باشند. ماه گذشته، تحقیقی در همین باره توسط جان پروتزکو، جاشوا آرنسون و کلنسی بلیر منتشر شده است.

نتایجی که در این باره به دست آمده است کمی شوکه کننده است. هنگامی که بحث اثر تغذیه در هوش کودکان مطرح می شود، مدرک زیادی درباره اینکه مولتی ویتامین ها بتوانند اثرات مثبتی داشته باشند وجود ندارد. با این حال، این تحقیقات نشان می دهد که شیر دادن مادران به کودکان نوزاد، و همچنین مصرف اسید های چرب امگا سه به کودکان بزرگ تر می تواند اثر گذار باشد. همچنین اگر چه تنها داشتن کتاب ها در خانه ممکن است کمکی نکند، اما خواندن کتاب ها برای کودکان زیر چهار سال می تواند نمره IQ کودک شما را تا 6 نمره افزایش دهد.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از کار هایی که می تواند به بهبود و افزایش هوش شما کمک کند را با شما به اشتراک بگذاریم. این کار ها شامل موارد زیر می باشند:

برای بهبود هوش زبانی، برای کودکان کتاب بخوانید

هوش زبانی اساسا به توانایی پردازش اطلاعات با استفاده از کلمات و زبان می گویند. در مقایسه با پردازش عکس یا سخن، خواندن امری چالش بر انگیز تر است، چرا ک در آن قسمت های بیشتری از مغز ما با یکدگیر ارتباط برقرار می کنند. هنگامی که می خوانیم، نیاز داریم تا از تصورات و تخیل خود نیز استفاده کنیم.

خواندن به کودکان این امکان را می دهد تا زبان خود را ارتقا دهند، که امری لازم و ضروری برای برقراری ارتباط با دیگران و انجام کار های روزانه است. همچنین،خواندن می تواند ذهن ما را آماده و فعال نگه دارد. خواندن کتاب ها در سن پایین نه تنها به ادبیات کودک شما کمک می کند، بلکه به او توانایی شناختی بیشتری نیز خواهد داد.

برای افزایش هوش فضایی کودکان از خانه سازی استفاده کنید

پازل ها، خانه سازی ها، بازی های حافظه ای و از این قبیل بازی ها ابزاری هستند که همه ی کودکان باید با آنها بزرگ شوند. به کودکان خود زمان و فضای کافی برای بازی کردن با این اسباب بازی ها را بدهید. خانه سازی ها و بازی های پازلی خصوصا برای کودکان شما بسیار مهم و مفید هستند چرا که می توانند به کودک شما فرصت های یادگیری زیادی بدهند.

بازی های پازلی و خانه سازی می توانند برای افزایش هوش فضایی کودکان بسیار مناسب باشند. هوش فضایی به توانایی تصور کردن چیزی در ذهن گفته می شود. هنگامی که کودک شما تصمیم می گیرد که کدام بلوک یا خانه را باید سر جای خود قرار دهد، در این حالت از هوش فضایی خود استفاده می کند.

برای افزایش هوش سیال کودکان از ریاضی و فعالیت فیزیکی استفاده کنید

اگر به طور کلی نگاه کنیم، به کشف و فهم الگو ها، حل مسائل و مشکلات، تشخیص و کشف روابط بدون داشتن دانش قبلی، هوش سیال گفته می شود. اساسا، ما زمانی از هوش سیال خود استفاده می کنیم که در موقعیت جدیدی قرار بگیریم.

آیا می توان هوش سیال کودکان را افزایش داد؟ برای کودکان جوان تر، شما می توانید از ایجاد زمانی برای تمرکز کردن کودک خود بر روی راوبط میان اشیاء شروع کنید. کاری که می تواند این امر را تاثیر گذار تر کند، این است که از روش های عملی استفاده کنید. برای مثال، اگر قصد دارید تا تفاوت میان یک دایره و یک مستطیل را برای کودک خود توضیح دهید، بهتر آن است تا از دایره ها و مستطیل های واقعی، یا از اشیائی که در خانه خود دارید استفاده کنید.

یا برای مثال به جای اینکه به سادگی عدد دو را بر روی یک کاغذ بنویسید و آن را به کودک خود نشان دهید، سعی کنید با استفاده از وسایل، یا حتی اسباب بازی های خود او، این کار را به صورت عملی انجام دهید.

علاوه بر استفاده ی زود هنگام از ریاضی، تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های فیزیکی نیز می توانند بر روی هوش سیال افراد تاثیر مثبت بگذارند. این تحقیقات نشان می دهد که هنگامی که افراد و همچنین کودکان ورزش می کنند، هورمون هایی در آنها ترشح می شود که می تواند بر روی یادگیری و حافظه مغز نقشی مثبت و مستقیم داشته باشد. بنا بر این کودک خود را به بیرون ببرید تا در اطراف بدود و بازی کند.

به کودک خود باور داشته باشید

نکته ای که بسیاری از پدر و مادر ها به آن توجه نمی کنند، این است که هرچقدر هم که کودک آنها باهوش و نابغه باشد، اگر پدر و مادر ها به آنها ایمان نداشته باشند و باهوشی آنها را نبینند و آن را بیان نکنند، هوش آنها به هیچ وجه مهم نخواهد بود.

چندی پیش تحقیقی در یکی از مدارس ابتدایی صورت گرفت که در آنها، معملان گروهی از دانش آموزان را به طور تصادفی انتخاب کردند و به آنها گفتند که آنها بسیار باهوش هستند. البته هیچگونه آزمایش و آزمون خاصی برای نشان دادن و اثبات آنها به عنوان «باهوش» در کار نبوده و کلاس آنها نیز هیچگونه تغییری نکرده بود.

با این حال، تا پایان سال تحصیلی، کودکانی که انتخاب شده بودند و به آنها گفته شده بود که باهوش هستند، توانستند نمره IQ بهتری از دیگر دانش آموزانی که در کلاس های آنها بودند به دست آورند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات