پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلالات جنسی در زنان

 شایع ترین اختلال در زنان. سطوح علاقه بهنجار در زن ها به میزان زیادی، فرق می کند. علاقه جنسی در تعداد دفعات اعمال جنسی با طرف مقابل، افکار جنسی و دستکاری، خود را منعکس می‌سازد۔ بهترین رهنمود برای اختلال ثاویه، مقایسه با سط

اختلالات جنسی در زنان

۱- اختلال در علاقه جنسی

 شایع ترین اختلال در زنان. سطوح علاقه بهنجار در زن ها به میزان زیادی، فرق می کند. علاقه جنسی در تعداد دفعات اعمال جنسی با طرف مقابل، افکار جنسی و دستکاری، خود را منعکس می‌سازد۔ بهترین رهنمود برای اختلال ثاویه، مقایسه با سطح علاقه قبلی است. تفکیک اختلال کلی اولیه از کم ترین حد در دامنه بهنجار، ممکن است دشوار باشد. اغلب با مشکلات ارتباطی به طور کلی و با افسردگی مرتبط است.

۲- اختلال در تحریک جنسی

ناتوانی در پاسخ‌های بهنجار فیزیولوژیک مانند حالت های پر خونی و لنز شدگی واژن در برابر تحریک جنسی، و فقدان احساس هایی که معمولاً با هیجان پذیری جنسی همراه است. این مساله، در زنهایی که اشکالی در علاقه جنسی ندارند، شایع نیست، به غیر از مواقع پس از یائسگی و به فاصله کوتاهی پس از وضع حمل. در زن هایی که درباره فعالیت جنسی دچار بازداری های عمده هستند، اتفاق می‌افتد.

۳- اختلال در رسیدن به اوج لذت جنسی

 در این حالت، معمولاً زنها به اوج لذت جنسی نمی رسند و یا بسیار کم می رسند. از لحاظ هدف های درمانی مهم است که زن هایی که نمی توانند این حالت را به زوج خودشان تجربه کنند اما می‌توانند از طریق درستکاری به آن حالت برسند، از زنهایی که نمی‌توانند به این مرحله برسند و یا هرگز دست کاری نکرده اند، جدا شوند. اختلال ثانویه در این مورد، اغلب با مشکلات ارتباط به طور کلی، پیوند دارد.

۴- واژینیسم

برقرار کردن ارتباط جنسی، ناممکن و یا فوق‌العاده دردناک است. علت آن، اسپاسم عضلات واژن به هنگام دخول آلت نر است اغلب سابقه ناتوانی در استفاده از تامپون وجود دارد غالبا مساله، اولیه است، اگرچه ممکن است به دنبال ضربه یا عفونت واژن نیز مطرح شود. این زن ها اغلب درباره ظرفیت و سایر مشخصات واژن، انگاره‌های مخدوشی دارند. اکثر این گونه افراد، صرف نظر از این مساله، از لحاظ پاسخ جنسی، بهنجارند.

۵- مقاربت دردناک

احساس درد به هنگام آمیزش. ممکن است در مرحله دخول آلت نر به واژن، خود را نشان دهد سطحی باشد مانند واژنیسم خفیف، فقدان برانگیختگی، عفونت در ناحیه واژن، کیست بارتولن و یا در عمق واژن باشد احتمال علت جسمی وجود دارد - مانند عفونت لگن، آندومتریوز - اگرچه ممکن است به علت فقدان برانگیختگی نیز خود را نشان دهد۔ ارزیابی پزشکی زنان لازم است۔
 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات