پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان چاقی

چاقی یعنی وزن شخص متناسب با قد او نباشد. برای تعیین چاقی از عاملی به اسم بی‌ام‌آی یا اندازه توده بدنی استفاده می کنیم اگر این عامل بیشتر از ۲۹ باشد به شخص چاق گفته می‌شود. و اگر بیشتر از ۲۵ باشد اضافه وزن دارد.

درمان چاقی

چاقی یعنی وزن شخص متناسب با قد او نباشد. برای تعیین چاقی از عاملی به اسم بی‌ام‌آی یا اندازه توده بدنی استفاده می کنیم اگر این عامل بیشتر از ۲۹ باشد به شخص چاق گفته می‌شود. و اگر بیشتر از ۲۵ باشد اضافه وزن دارد.

علل چاقی عبارتند از:
 ۱. علل ژنتیکی
۲. پرخوری
۳. استرس 
۴.  عدم تحرک 

برای درمان چاقی روی هر چهار علت کار می کنیم.
 برای مقابله با مسائل ژنتیکی و پرخوری از دارو استفاده می کنیم. برای عدم تحرک رژیم ورزشی و رژیم غذایی و روش‌های مقابله با استرس را آموزش می‌دهیم.

 بنابراین درمان چاقی بر چهار محور استوار است:

۱. دارو 
۲. ورزش 
۳. رژیم غذایی 
۴. مشاوره و روان‌درمانی.
در مشاوره و روان‌درمانی تلاش می‌کنیم سبک زندگی بیمار تغییر یابد و به دلیل خوش‌مزه بودن غذاها از آن‌ها استفاده نکنند.

گاهی علت چاقی یک بیماری خاصی مانند پیک‌ ویکین یا کم‌کاری تیروئید می‌باشد که باعث می‌شود چربی در بدن اندوخته شود و یا اشتهای شخص به شکل وحشتناکی افزایش یابد در این حالت ابتدا این بیماری را درمان می‌کنیم.

 گاهی علت چاقی عوارض دارویی است بعضی داروها مانند لیتیوم ، دپاکین الانزاپین باعث افزایش اشتها شده و باعث چاقی می شوند که دراین‌صورت این داروها را قطع می‌کنیم.

 داروهای مورد استفاده در چاقی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱. داروهای هورمونی که باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شوند.
۲.  داروهایی که اشتها را کاهش می‌دهند
۳.  داروهایی که مانع جذب قند و یا چربی می‌شوند.

منظور از رژیم درمانی یعنی فرد چاق سبد غذایی خود را تغییر دهد.

رژیم های غذایی سه نوع هستند اول رژیم برای بیماری خاص دوم رژیم‌های لاغر کننده و سوم رژیم های نگهدارنده وزن .
با توجه به وضعیت بیمار یکی از این رژیم‌ها را برای وی تجویز می کنیم.

  مشاوره و روان‌درمانی بر این اساس است که فرد با غریزه گرسنگی و انواع غذاها علل اشتهای زیاد خود و مسائل تکاملی درمورد چاقی آشنا شود و استرس‌های خود را کاهش دهد زیرا استرس باعث افزایش اشتها می گردد. و منظور از ورزش افزایش فعالیت جسمانی تحت نظر یک مربی است‌ بسیار بعید است که فرد چاق خودش با اراده خودش ورزش‌هایی را انجام دهد که باعث لاغری گردد و اگر توانایی چنین کاری را داشته باشد پس از مدتی از ورزش‌های انفرادی خسته خواهد شد بنابراین وجود یک مربی خوب در باشگاه برای لاغری الزامی است.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات