پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کودک آزاری

 کودک‌آزاری یعنی عمداً و یا غیرعمد رفتاری افراد بزرگ‌سال از خودشان نشان دهند که نتیجه آن آسیب جسمی، روانی و یا اجتماعی برای کودک باشد. با این تعریف رفتارهای زیر کودک‌آزاری محسوب می‌شون

کودک آزاری

 کودک‌آزاری یعنی عمداً و یا غیرعمد رفتاری افراد بزرگ‌سال از خودشان نشان دهند که نتیجه آن آسیب جسمی، روانی و یا اجتماعی برای کودک باشد.

با این تعریف رفتارهای زیر کودک‌آزاری محسوب می‌شوند:

۱.  داد زدن سر کودک
۲. کتک کاری با کودک
۳.  ابراز علاقه نکردن توسط والدین
۴. تهیه نکردن وسایل ضروری برای کودک
۵.  اسباب بازی نخریدن
۶. ممانعت از تفریحات مجاز
۷. محدودیت‌های بی‌مورد 
۸. درمان نکردن بیماری های کودک
۹.  سوءاستفاده جنسی از کودک 
۱۰. کودکان کار و مجبور کردن کودک برای کارکردن 
۱۱. ممانعت از تحصیل 
۱۲.دعوا کردن والدین نزد کودک
۱۳. تنها گذاشتن کودک به مدت طولانی
۱۴. مراقبت نکردن از کودک
۱۵‌. تغذیه نامناسب 
۱۶. فحاشی با کودک
۱۷. قهر کردن با کودک 
۱۸. تنبیه های غیرمجاز
۱۹. تشویقهای غیرمجاز

 همگی کودک‌آزاری می‌باشند. در تربیت غیرمقتدرانه  یعنی تربیت کنارگیر کودک‌آزاری به شکل قطع شدن رابطه عاطفی والدین با کودک دیده می‌شود.
 در فرزند پروری مستبدانه کودک‌آزاری به شکل خشونت، محدودیت‌های غیرضروری، استبداد. زور گفتن به کودک اتفاق می‌افتد.

در فرزندمروری آسان‌گیر کودک‌آزاری به شکل آزادی‌های بیش از حد خریدن زیاد و بیش از حد و مطیع کودک شدن و ایجاد خودشیفتگی در کودک اتفاق می‌افتد.

 کودک‌آزاری جرم به حساب می‌آید و مجرمین بهتر است تحت معالجه و یا درمان و یا پیگیری قانونی قرار گیرند.
 اکثر افرادی که کودک‌آزاری می‌کنند از آشنایان کودک هستند و بگاهی غریبه‌ها نیز اقدام کودک‌آزاری می‌کنند.
 کودک‌آزاری می‌تواند باعث بیماری‌های روانی و اختلالات شخصیت در کودک شود برای جلوگیری از کودک‌آزاری  همسایگان و نزدیکان می‌توانند آن را گزارش دهند.

افراد بزرگ‌سالی که کودک‌آزاری می‌کنند به احتمال زیاد به بیماری‌های شخصیتی و یا روانی مبتلا هستند و گاهی بی‌سوادی و آشنا نبودن با مهارت‌های فرزند پروری عامل کودک آزاری است. درهرحال می‌‌توان با مشاوره، روان‌درمانی و آموزش‌های لازم از کودک آزاری جلوگیری کرد.

 اولین قدم در کودک‌آزاری حمایت و درمان کودک آسیب دیده است و دومین قدم پیشگیری از کودک‌آزاری در آینده می باشد. ممکن است افراد بزرگ‌سال مراقب یا والدینی که کودک آزاری کرده‌اند نتوانند به حضانت با کودک ادامه دهند و یا سلب حضانت از ایشان از راه‌های قانونی صورت گیرد 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات