پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

حشیش

حشیش اسامی رایج عبارتند از : مری جین، علف چای، ماری جوانا، دیگ، بند، علف، علف هرز، ریفروناخن و سیگاری. از گیاه شاهدانه، حشیش، ماری جوانا و روغن‌حشیش به دست می‌آورند

حشیش

اسامی رایج عبارتند از : مری جین، علف چای، ماری جوانا، دیگ، بند، علف، علف هرز، ریفروناخن و سیگاری. از گیاه شاهدانه، حشیش، ماری جوانا و روغن‌حشیش به دست می‌آورند.

ماده ی موثر و فعال در این گیاه دلتا -۹ تتراهیدروکانابینول است که در واقع، یک روانگردان بسیار قوی محسوب می‌شود و می‌تواند وابستگی جسمانی و روانی ایجاد کند و شدیدا اعتیاد آور است و مصرف آن موجب بروز احساس ولع شدید در شهر شخص می شود. بیشترین THC در سرشاخه های گلدار گیاه وجود دارد که از ترشح ماده ای قهوه ای مایل به سیاه از برگ های آن که حشیش نامیده می‌شود، به دست می‌آید.

برای تهیه حشیش، جمع‌آوری کنند گان حشیش پالتوی مخصوص به تن کرده و در میان بوته ها حرکت می کنند تا گرده ها و ضمغ های گیاه به پالتو بچسبند. بعد از چسبیدن این مواد به پالتو، آن‌ها را جدا ساخته و به صورت صفحات قهوه‌ای رنگ و نازک و خشک می کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

ملایم ترین توهم زای مورد استفاده در جهان، ماری جوانا است که از هزاران سال پیش بر اثراث نشئه آور و طبی آن پی بردند و آن را مورد استفاده قرار داده اند. به طور مثال، در قرن نوزدهم و بیستم اثرات ضد درد، ضدتشنج و خواب‌آور حشیش به خوبی شناسایی شده بود و اخیراً ماده ی موثر حشیش به نام THC را برای درمان سرطان، تحریک اشتها، ایدز، آب سیاه و کنترل تهوع در شیمی درمانی در بیماران سرطانی به کار می برند..

میزان THC موجود در ماری جوانا

میزان THC موجود در ماری جوانا تقریباً  ۱ تا ۱۰ درصد، حشیش ۱۵ درصد، روغن حشیش ۶۰ درصد میباشد. ماری:جوانا در بیشتر کشورهای دنیا مصرف می‌شود و هر چه این گیاه آفتاب بیشتری بگیرد، درصد THCفعال آن بیشتر می‌شود. به علاوه، عنصر فعال یا THC این ماده در قسمت گلبرگها مخصوصا در سرگل و در شیره ی این گیاه بیش از سایر قسمت ها یافت می شود.

ماری جوانا مخلوطی از برگ‌های خرد شده

ماری جوانا مخلوطی از برگ‌های خرد شده، ساقه و گل های گیاه کانابیس است که برای مصرف به شکل دخانیات آماده گردیده است و از حشیش که از صمغ تراوش شده از گیاه شاهدانه به دست می‌آید، به مراتب آثار ضعیف تری دارد. چرس یا گنجا شیره ی خام این گیاه است و از ماری جوانا و حشیش بسیار قوی‌تر است، حشیش که بسیار قوی تر از ماری جوانا است به شکل پودر در می آید.

ماری جوانا یا حشیش مصرفی هرگز دارای THC خالص نیست و با مواد دیگری چون توتون مخلوط می گردد. THC بعد از جذب از طریق ریه وارد جریان خون شده، سپس توسط کبد متابولیزه شده و از طریق ادرار دفع می گردد. شایع‌ترین نحوه ی مصرف ماری جوآنا دود کردن است، اما از طریق دیگری چون خوردن، دم کرده آن و یا تزریق وریدی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی، نشانه های مصرف این مواد، نوسانات خلقی، نشئگی، کندی تفکر، افزایش اشتها، خشکی دهان، توهمات و هذیان ها هستند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات