پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شرایط انجام مصاحبه مشاوره ای

الف) ایجاد رابطه حسنه  در صورتی که رابطه ی حسنه مشاوره ای وجود نداشته باشد مشکل از جانب مراجع به طور واقعی مطرح نخواهد گردیـد و از این رو رابطه حسنه مشاوره ای را میتوان عامل درمان بخشی از مشاوره به حساب آورند. 

شرایط انجام مصاحبه مشاوره ای

الف) ایجاد رابطه حسنه 

در صورتی که رابطه ی حسنه مشاوره ای وجود نداشته باشد مشکل از جانب مراجع به طور واقعی مطرح نخواهد گردیـد و از این رو رابطه حسنه مشاوره ای را میتوان عامل درمان بخشی از مشاوره به حساب آورند. 

ب) رازداری 

مشاور و مراجع تواماً تعیین میکنند که کدام قسمت از مطالب بحث کاملاً سری و محرمانه است و کدام بخش را میتوان با افراد خاص در میان گذاشت. یعنی با اجازه مراجع، مشاور میتواند اطلاعـاتی را در دسـترس افـراد خاصـی بدهـد. امـا موضوعاتی را که مراجع نمی خواهد با کسی در میان گذاشته شود باید به طور محرمانه مشاور آنها را حفظ کند. 

ج) پذیرش غیرشرطی 

احترام بدون قید و شرط به مراجع و توجه به احساسات و عواطف او باعث مشـارکت فعالانـه مراجـع و طـرح مشـکل در جلسه مشاوره میشود.

 از محاسن پذیرش غیرشرطی میتوان به نکات زیر اشاره کردد: 

  1. دعلاقه مشاور و مراجع به هم بیشتر میشود. 
  2.  شرایط مناسبی برای ادامه مصاحبه فراهم میشود. 
  3. احساسات خصومت آمیز و مقاوم به حداقل کاهش مییابد. 
  4.  مراجع احساس ارزشمندی میکند.

د) درك مراجع و مشکل او 

درك مراجع و موقعیت، با شناخت روابط و رفتار و گفتار مراجع امکان پذیر است. به عقیده تایلر درك مراجع عبارتست از شناخت مقاصد و گفتار و رفتار مراجع، فهم و درك مراجع و مشکل او به تلاش اشتراکی و متقابـل نیازمنـد اسـت کـه از طریق گردآوری اطلاعات دقیق و عمیق با استفاده از روشهای گوناگون و توجـه بـه گفتـار کلامـی و غیرکلامـی مراجـع حاصل میشود. 

هـ) آماده کردن شرایط محیطی 

محیط مناسب و آرام ابزاری نظیر دستگاه ضبط صوت، آزمونها و فرم های گوناگون از جمله وسایلی هستند کـه اگـر در تهیه آنها دقت لازم به عمل نیاید موانعی را در نیل به اهداف مشاوره به وجود خواهد آورد. 

شیوه های اثربخشی در یک رابطه مشاوره ای 

  1. صمیمت 
  2. اطمینان 
  3.  تصدیق و قبول
  4.  لطیفه گویی 
  5. استفاده از تجراب شخصی
  6.  شکل سؤال
  7.  انعکاس گفتار 
  8. تست



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات