پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رشد بهنجار خانواده

رشد بهنجار خانواده  برطبق نظریه نظام های عمومی، خانواده‌های بهنجار مانند همه نظام های زنده وابسته به دو فرایند حیاتی هستند. نخست آنها انسجام را در برخورد با چالش‌های محیطی از طریق بازخورد منفی حفظ می‌کنند. هیچ نظام زنده ای

رشد بهنجار خانواده

 برطبق نظریه نظام های عمومی، خانواده‌های بهنجار مانند همه نظام های زنده وابسته به دو فرایند حیاتی هستند. نخست آنها انسجام را در برخورد با چالش‌های محیطی از طریق بازخورد منفی حفظ می‌کنند. هیچ نظام زنده ای نمی‌تواند بدون یک ساختار منسجم ادامه حیات دهد.

از سوی دیگر، یک ساختار بسیار خشک نظام هایی را که مجهز به انطباق با شرایط در حال تغییر هستند، بیمار می سازد. به همین دلیل است که خانواده‌های بهنجار هم دارای ساز و کارهای بازخورد مثبت هستند. بازخورد منفی در برابر از هم پاشیدگی های مقاومت می‌کند تا یک حالت ثابت را حفظ کند؛ بازخورد مثبت، نوآوری هایی را که برای انطباق با شرایط جایگزین شده تشدید می کند. ادغام به اینکه مسیر بازخورد مثبت، برقراری ارتباط است، ابراز مورد را به صورتی آشکارتر ممکن می‌سازد: خانواده‌های سالم قادرند تغییر کنند زیرا آنها به نحوی واضح ارتباط برقرار می‌کنند و قابل انطباق هستند.

گروه MRI به صورتی قاطع با معیارهای بهنجار بودن مخالفت کرد: ما به عنوان درمانگر هیچ روش خاص کارکرد، داشتن رابطه یا زندگی کردن را اگر مراجع نسبت به آن ابراز ناخشنودی نمی کند، مسئله‌دار نمی دانیم. بنابراین، گروه MRI با محدود کردن وظیفه آنها در حذف مشکلاتی که برایشان پیش می آیند از پذیرفتن هر دیدگاهی با توجه به اینکه خانواده‌ها چگونه باید رفتار کنند، اجتناب کرد. همکاران میلان تلاش کردند تا یک نگرش خنثی را حفظ کنند. آنها اهداف معمول یا مدل‌های هنجاری را در مورد خانواده های مراجعه کننده شان به کار نبستند.

طرح سوالات

در عوض، با طرح سوالاتی که به خانواده ها کمک می کرد خود را محک بزنند و بازی‌های قدرت نهفته را برملا می کرد، اعتماد داشتند که خانواده‌ها خودشان به این باور خواهند رسید. برخلاف نسبیت‌گرایی این دو رویکرد از ارزیابی‌های هی لی برپایه فرض هایی در مورد کارکرد عمیق خانواده بودند. روش درمانی وی به این منظور طراحی شده بود تا به خانواده‌ها کمک کند خود را در قالب ساختارهای کارآمدتر با مرزهای مشخص و سلسله مراتب نسلی واضح سازماندهی کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات