پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تغییر رفتاری - مرحله لازم برای پرورش عزت نفس

تغییر رفتاری - مرحله لازم برای پرورش عزت نفس  جهت پرورش عزت نفس لازم است تا بیماران شیوه رفتاری قبلی خویش را تغییر دهند. حتی اگر بیمار قادر بود در طرحواره خود تجدید نظر بیشتری به عمل آورد، مثل من در زندگیم به برخی موفقیت‌ه

تغییر رفتاری - مرحله لازم برای پرورش عزت نفس

 جهت پرورش عزت نفس لازم است تا بیماران شیوه رفتاری قبلی خویش را تغییر دهند. حتی اگر بیمار قادر بود در طرحواره خود تجدید نظر بیشتری به عمل آورد، مثل من در زندگیم به برخی موفقیت‌ها رسیده ام اما می‌خواهم بیشتر شوند، تداوم الگوی بی‌تحرکی و فقدان هرگونه حرکت چشمگیر به سوی نیل به اهداف احتمالاً باعث تقویت باورهای قدیمی اش می گردند و هرگونه پیشرفت به سمت بهبود عزت نفس را به تاخیر می افکنند.

پیش از این در قسمت کمبود انرژی و فقدان احساس لذت، برخی روش‌های عمده رفتاری برای عملی ساختن طرحواره‌های بازنگری شده توصیف شدند. فعال سازی رفتاری، برنامه ریزی فعالیت، و تکالیف مرحله بندی شده را می‌توان برای مداخلات مربوط به عزت نفس به خوبی تعدیل نمود. برای مثال، بیمار توانست با استفاده از برنامه ریزی فعالیت، زمان صرف شده برای هیچ کاری نکردن را کاهش داده و به زمان صرف شده برای فعالیت های سازنده مثل سرگرم شدن با بچه هایش و یا بررسی انتخاب ها جهت بازگشت به دانشکده بیافزاید. استفاده از تکالیف مرحله بندی شده امکان تقسیم چالشی بزرگ برای مثال، بازگشت به دانشگاه و کسب شغل به بخش‌های قابل کنترل را فراهم ساخت. از آنجا که بیماران مبتلا به افسردگی مزمن ممکن است با مشکلات دشواری مواجه بوده و در مهارت ها دچار نقایص واقعی باشند برای مثال، یافتن شغل، قاطع بودن در ارتباط فردی، مذاکره درباره طلاق، ممکن است تعلیم و یا تمرین رفتار درمانی شناختی برای ارائه فرصتی بهتر به برنامه‌های رفتاری جهت موفقیت ضروری گردد.

چنان که پیش از این نیز اشاره گردید، فنون تمرینی مشتمل بر تمرین شیوه‌های سازگارانه تفکر و رفتار پیش از یک موقعیت پیش بینی شده تنش زا است. روش ارزشمند دیگر جهت تقویت تغییر رفتاری، کاربرد کارت‌های مدارا می باشد که اقدامات خاص خود تایید کننده را ثبت می‌کند. طرح احتمالی برای ادامه درمان بیمار می‌تواند ایجاد راهکارهای مقابله ای مطلوب جهت درخواست دوره آموزشی کارشناس بالینی پرستاری و شرکت در مصاحبه پذیرش باشد. در همین راستا، می‌توان رفتار وی در طی این مصاحبه را در این جلسه درمانی تمرین کرد و برای آن کارت مدارا طراحی نمود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات