پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آسیب مغزی کودکان

آسیب مغزی کودکان در تشخیص کودکانی که از اشتراوس آنها را در مقوله کودکان آسیب دیده مغزی قرارداده موارد زیر قابل ذکر است: الف) معیارهای رفتاری ب) معیارهای زیستی

آسیب مغزی کودکان

در تشخیص کودکانی که از اشتراوس آنها را در مقوله کودکان آسیب دیده مغزی قرارداده موارد زیر قابل ذکر است:
الف) معیارهای رفتاری
ب) معیارهای زیستی

الف) معیارهای رفتاری
۱. اختلالات ادراکی: وقتی کودکی به تصویر نگاه می کند چنانچه دارای اختلالات ادراکی باشد به جای کل تصویر اجزاء آن را خواهد دید. یا اینکه طرح تصویر را تحریف کرده و موضوع اصلی و زمینه را به جای هم اشتباه خواهد گرفت. مثال دیگر این مورد برای تشخیص حروف این است که وقتی از کودک بخواهید که مثلاً حروف ک را تشخیص دهد، چنانچه دچار اختلالات ادراکی باشد به جای یک کل مفهوم دار یعنی کل حرف که او چه کلمه ناپیوسته را اجرا خواهد کرد این تعریف عدم توانایی فرد و تمرکز دقت خود روی طرح کلی ۔۔۔۔ یعنی حرف ک ۔۔۔۔ او سه خط ناپیوسته را ادراک خواهد کرد. این تحریف به عدم توانایی فرد در تمرکز دقت خود روی طرح کلی یک شی مربوط می شود و فرد با ادراک جزئی از آن شیء از ادراک طرح اصلی آن غافل می‌ماند.

۲. مداومت بی اختیار: کودکی که مداومت بی اختیار در رفتار دارد به تکرار کاری که شروع کرده ادامه می‌دهد و به سختی می‌تواند آن را تغییر داده و کار دیگری انجام دهد. برای مثال، وقتی از کودکی خواسته می‌شود که حرف ( آ ) را سه بار بنویسد او تمام صفحه را با حرف ( اَ ) پر می کند. این چنین کودکی گاهی نمی تواند فعالیت خود را متوقف کند و در کلاس پس از نوشتن و تکرار یک حرف در دفتر خود، چه بسا که بر روی نیمکت و دیوار و نیز نوشتن آن را ادامه می دهد.

۳. اختلالات مفهومی: کودکی با اختلالات مربوط به مفهوم سازی، به طور عادی قادر به سازمان دادن افکار و اشیا نیست. این امر در نتیجه اختلال در توانمندی های شناختی است و روی مهارت‌های فهم مطلب در خواندن و گوش دادن تأثیر می گذارد.

۴. اختلالات رفتاری: کودکانی که اختلالات رفتاری دارند ممکن است زیاده فعال، تحریک پذیر، غلط پیشه و دارای رفتار خارج از کنترل باشند. کودکی که مدام در جنبش است و به آسانی از کوره در می‌رود و نیز تحت تاثیر انگیزه خارجی به سادگی کاری را که در دست دارد رها می کند اختلالات رفتاری از خود بروز می‌دهد



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات