پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آنچه باید درباره مشاوره ژنتیک بدانید

بسیاری از مشکلات و بیماری ها ریشه خانوادگی و ارثی دارند و ممکن است اکثر افراد خانواده دچار این مشکل باشند. پزشکان و متخصصان این نوع مشکلات را مشکلات ژنتیکی یا ارثی می نامند

مشاوره ژنتیک چیست؟

بسیاری از مشکلات و بیماری ها ریشه خانوادگی و ارثی دارند و ممکن است اکثر افراد خانواده دچار این مشکل باشند. پزشکان و متخصصان این نوع مشکلات را مشکلات ژنتیکی یا ارثی می نامند. اگر والدین شما و یا والدین آنها بیماری ارثی خاصی دارند، شاید شما هم بخواهید بدانید که درصد ابتلای شما به آن بیماری چقدر است؛ یا شاید مایل باشید بدانید که ممکن است شما و یا شریک زندگیتان این بیماری هارا به فرزندان و نسل بعدی خود انتقال کنید یا نه.

مشاوره ژنتیک، حلال و پاسخ این مسائل و ابهامات است. مشاوران ژنتیک، تنها به شما در فهمیدن و احتمال بیماری های ارثی به نسل های آینده و یکدیگر کمک نمی کنند. بلکه آنها میتوانند در زمینه پیشگیری از آنها، راه های مواجه شدن با آنها کمک کنند؛ و همچنین در شرایط سخت احساسی حاصل از این پدیده ها که می توانند خانواده شما را تحت تاثیر قرار دهند نیز شما را یاری کنند.

مشاوره ژنتیک برای چه افرادی  است؟

اگر شما از این بابت نگران هستید که کودک شما با مشکلات و اختلالات ژنتیکی که ممکن است خانواده شما را تحت تاثیر قرار دهد به دنیا بیاید، بهتر است مشاوره ژنتیک را پیش از اقدام به بچه دار شدن، یا در طول دوران بارداری مد نظر قرار دهید. همچنین اگر والدین، یا یکی از اعضای خانواده شما مشکل خاصی مانند سرطان یا بیماری هایی مانند پارکینسون دارند، بهتر است مراجعه به این جلسات مشاوره را مد نظر قرار دهید و آن را نادیده نگیرید چرا که این مسائل ممکن است سلامت و آینده ی خانواده شما را تحت تاثیر قرار دهند.

 

موارد مراجعه به مشاوره ژنتیک

دلایل زیادی برای مراجعه به جلسات مشاوره ژنتیک وجود دارد که ما برخی از آنها را برای شما در لیست زیر قرار داده ایم. در صورت وجود شرایط زیر بهتر است مراجعه به این جلسات را مد نظر قرار دهید:

  • تصمیم برای بچه دار شدن در صورت وجود هرگونه بیماری شایع و ارثی در خانواده یکی از طرفین.
  • اگر بار ها برای حامله شدن با مشکل رو به رو بوده اید.
  • اگر بارها سقط جنین انجام داده اید.
  • مادری که فرزندی با مشکلات ژنتیکی یا ارثی به دنیا آورده و از تکرار این اتفاق نگران است.
  • اگر درباره سابقه بیماری های ژنتیکی خانواده خود کنجکاو هستید.
  • برای تحقیقات علمی خود به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستید

 

مشاوران ژنتیک، علاوه بر اینکه در زمینه روانشناسی آموزش های ویژه ای دیده اند، در رشته ی ژنتیک نیز مهارت داشته و می توانند در رابطه با تمامی مسائل ژنتیکی اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند. برای مثال، آنها میتوانند به سوالات نظیر دلایل بیماری های ژنتیکی، انواع این بیماری ها، چگونگی مواجهه با آنها، تاثیرات آنها بر زندگی زناشویی شما، برطرف کردن برخی آنها، تایرات آنها بر کودکان شما کمک کنند. همچنین این افراد میتوانند در خصوص مسائل و مشکلات احساسی پیرامون این مشکلات شما را از مشاوره های لازم برخوردار کنند.

جلسات مشاوره در کجا برگزار می شود؟

جلسات مشاوره ژنتیکی معمولا در بیمارستان ها یا کلینیک های درمانی و مشاوره انجام می شود. با این حال، برخی از این جلسات ممکن است در مکان هایی مانند دانشگاه ها، مراکز آموزشی، و جلسات آموزشی عمومی نیز برگذار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات