پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ذهن آگاهی هیجان های دردناک

ذهن آگاهی هیجان های دردناک روش زیر کمک می‌کند تا حساسیت خود را در برابر رنج هیجان های شدید، از بین ببرید. حساسیت‌زدایی، فرایند زودودن ترسی است که رویدادی را فرا گرفته و در این مورد، رویداد، تجربه هیجان هاست.

ذهن آگاهی هیجان های دردناک

روش زیر کمک می‌کند تا حساسیت خود را در برابر رنج هیجان های شدید، از بین ببرید. حساسیت‌زدایی، فرایند زودودن ترسی است که رویدادی را فرا گرفته و در این مورد، رویداد، تجربه هیجان هاست.

با شرکت در این مراحل زیر، می‌توانید ترس خود را کاهش دهید و در نتیجه پاسخهای هیجانی کمتری داشته باشید که به آنها بپردازید. به طور مثال، فقط با افسردگی مواجه شوید، نه همزمان افسردگی و ترس.

۱. هیجان را احساس کنید.
۲. تصور کنید هیجان موج دریا است. به طرف شما می آید اما بعد از جزر و مد، این موج کاهش می‌یابد. این موج به سمت شما می آید اما بعداً کاهش می‌یابد.
۳. تصور کنید در کنار ساحلی گرم هستید، نور خورشید به صورت شما می‌خورد و به آرامی شما را گرم می کند. نسیمی خونک صورت شما را نوازش می کند و گرمای خورشید بر آن می‌تابد.
۴. تصور کنید هیجان موج در یاست، و نسیم خنک، هیجان را اندکی کمتر و ملایم تر می کند.
۵.  تصور کنید به ساحل گرم برگشتید و از اینکه آسمان نیلگون، آب را آبی رنگ می کند و هنگام رسیدن به ساحل به بلورهای سفید تبدیل می شود، لذت می برید.
۶. تصور کنید هیجان، شدید است اما زمانی که از آن فاصله دارید عظمت آن را درک می کنید مثل اقیانوس. وقتی نزدیک می‌شوید، درست مانند امواج که به محض رسیدن به ساحل، ملایم تر می شوند، هیجان های خود را نیز آرام کنید. وقتی تصور می کنید بدن شما با تابش نور خورشید گرم و با نسیم دریا خنک می شود، هیجان خود را ناچیز و ملایم ببینید.
۷. تصاویر دریا را که احساس آرامش و ثبات را برایتان ممکن می‌سازد، در ذهن خود مرتب عقب و جلو کنید و تصاویر هیجان را نیز که باعث نگرانی و هراس شما می شود، دائم عقب و جلو کنید.
۸. وقتی بین احساس و ترس و اطمینان، عقب و جلو می روید، حرکت رفت و آمد تنفس خود را احساس کنید. هنگامی که هوا را از بینی خود بیرون می دهید، آن را احساس کنید، هوای تمیز را وقتی استنشاق می کنید، احساس کنید.
۹. حرکت چرخه ای رفت و آمد تنفس خود را شبیه حرکت چرخه ای رفت و آمد امواج دریا تصور کنید.
۱۰. به هیجان خود و نحوه افزایش یا کاهش شدت آن توجه کنید. توجه کنید چگونه مثل امواج دریا می‌رود و بر می‌گردد.
۱۱. دقت کنید چگونه توجه شما به هیجان ها، بر آن تأثیر دارد و سپس توجه خود را هم به تنفس و هم به تجسم دریا و ساحل معطوف کنید.
۱۲. هیجان و تصاویر ذهنی را بارها و بارها در ذهن خود عقب و جلو کنید تا وقتی قادر باشید تفاوت چشمگیر میان ذهن آگاهی در مورد هیجان و ذهن آگاهی در مورد تجربه آرامش بخش دیگری را احساس کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات