پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چند خطای پایدار درباره ارتباط

چند خطای پایدار درباره ارتباط  اولین خطا این است که فکر کنیم مردم آنچه را که دیگران می‌گویند به راحتی می فهمند و دیگران نیز آنچه را که آنها می گویند به آسانی درک می‌کنند. در واقع، حتی زمانی که یک پیام معین انتقال می‌یابد،

چند خطای پایدار درباره ارتباط

 اولین خطا این است که فکر کنیم مردم آنچه را که دیگران می‌گویند به راحتی می فهمند و دیگران نیز آنچه را که آنها می گویند به آسانی درک می‌کنند. در واقع، حتی زمانی که یک پیام معین انتقال می‌یابد، الزاماً نمی‌توان گفت که ارتباط موثر برقرار می‌شود زیرا:

الف: در برخی مواقع می دانیم که مردم می خواهند ارتباط برقرار کنند، اما پیام ها رد و بدل نمی‌شود؛

ب: در برخی مواقع دیگر، مردم آنچه را که درک می‌کنند متفاوت از چیزی است که می‌خواهیم انتقال دهیم: پیام هایی رد و بدل می‌شود که مورد نظر نیست.  

 ارتباط، فرایند پیچیده‌ای است، برقراری ارتباط درست و مناسب بین پیام ارسال شده و پیام دریافت شده، کاری بس دشوار است. غیر ممکن است که معنای کلمات از شخصی به شخص دیگر یکسان باشد و اثری که کلمات متفاوت به وجود می‌آورند باز هم متفاوت است. بسیاری از اشخاص خیال می‌کنند که برقراری ارتباط با مردم هم طبیعی و هم آسان است. می‌توان سمینارها و کنفرانس های متعددی را نام برد که در آنها سخنرانها، به رغم داشتن نوشته های بسیار عالی، نتوانسته اند منظور خود را به دیگران انتقال دهند یا حتی برای شنوندگان خود جالب باشند. ارتباط موثر به مجموعه ای از توانایی های بسیار متفاوت نیاز دارد، تواناییهایی که غیر از تواناییهای لازم برای تنظیم یک پرونده است. در واقع برقراری ارتباط موثر، علاوه بر ارسال یک پیام روشن و خوب بیان شده، ایجاب می‌کند که بین ارسال کننده و گیرنده پیام یک رابطه محرک به وجود آید. اغلب چنین تصور می شود که انسان ها به شیوه یکسان ارتباط برقرار می‌کنند؛ به این صورت که وقتی شخصی ما را درک کرد بقیه اشخاص نیز ما را درک خواهند کرد.

این تصور غلط است، زیرا، بر حسب بافت و موقعیتی که در آن قرار می‌گیریم، پیام و شیوه برقراری ارتباط فرق می‌کند. عکس این تصور نیز غلط است که ادعا کنیم مردم هرگز به شیوه یکسان ارتباط برقرار نمی‌کنند. در شیوه برقرار کردن ارتباط هر فرد نوعی ثبات وجود دارد، همچنان که در که در شیوه واکنش دیگران در مقابل پیام های او نیز ثبات وجود دارد. آخرین خطا این است که تصور کنیم انسان ذاتاً اجتماعی به دنیا می‌آید و برقراری ارتباط را خودبخود می داند. اگر نوزاد انسان، پس از تولد، در جنگل و با حیوانات بزرگ شود، هرگز نخواهد توانست با انسان ها ارتباط برقرار کند، همچنان که کودک پیدا شده در جنگل های جنوب فرانسه یا کودکان دیگری که در شرایطی شبیه شرایط او بزرگ شده بودند نتوانستند.

واقعیت این است که برخی اشخاص برای برقراری ارتباط استعداد دارند اما برخی دیگر نیاز دارند که یاد بگیرند. برای یادگیری برقراری ارتباط، لازم سه شرط زیر وجود داشته باشد:
الف) تمایل به برقراری ارتباط پی بردن به ضرورت ایجاد ارتباط؛
ب) درک فرایند ارتباط خاص خود؛
ج) عمل کردن به آن.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات