پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کار با حسادت را ادامه دهید

کار با حسادت را ادامه دهید فرض نکنید که حسادت از بین خواهد رفت. این اتفاق نمی افتد. اتاق روابط را در ذهن تان مجسم کنید که در آن خاطرات، احساسات، افکار و تجارب گذشته، حال حاضر و آینده زیادی وجود دارد. این اتاق همواره در حال

کار با حسادت را ادامه دهید

فرض نکنید که حسادت از بین خواهد رفت. این اتفاق نمی افتد. اتاق روابط را در ذهن تان مجسم کنید که در آن خاطرات، احساسات، افکار و تجارب گذشته، حال حاضر و آینده زیادی وجود دارد. این اتاق همواره در حال رشد و تغییر است.

اتاق را برای حسادت به گونه ای آماده سازید که بتوانید بپذیرید این احساسات می آیند و می روند. همچنین، سایر بخش های اتاق رابطه را در ذهن خود مجسم کنید. همانطور که با هم کار می کنید، برای مدتی حسادت را کنار بگذارید و در مورد یک چیز دیگری با همدیگر برنامه ریزی کنید. برخی مواقع ما بر روی یک احساس دردناک نظیر حسادت، گیر می کنیم و درباره آن نشخوار فکری می کنیم.

اما شما می‌توانید بپذیرید که احساس وجود دارد، حتی هر روز بارها تکرار می شود، اما هنوز می توانید با یکدیگر برنامه ریزی کنید. سامان و صنم تا حد زیادی بر حسادت سامان متمرکز شده بودند که از انجام کارهای مثبت با همدیگر غافل شده بودند. من پیشنهاد کردم که برای ایجاد پیوند در زندگی، انجام کارهای سرگرم کننده با یکدیگر منجر به درک متقابل می شود. سامان متوجه شد که می‌خواهد به حفظ رابطه کمک کند، حتی اگر احساس حسادت دارد. اما فکر می‌کرد، چگونه میتوانم با او کارهایی انجام دهم، وقتی به من آسیب رسانده است؟ من پیشنهاد کردم، او بپذیرد که دلایل خوبی برای احساس حسادت دارد، اما بسیاری از احساسات دیگر نظیر عشق، میل جنسی و لذت بردن از همراهی وی نسبت به همسرش هنوز وجود دارد. داشتن دلایل خوب برای حسادت به این معنی نیست که وی باید از همسرش دلسرد باشد. من پیشنهاد دادم که بر روی اقدام متناقض سعی کنیم، یعنی به جای ابراز خصومت و بی اعتمادی، او می‌تواند تلاش کند، عشق و محبت خود را ابراز نماید. این کار برای سامان دشوار بود، زیرا فکر می‌کرد مستحق داشتن این احساسات ناخوشایند است. اما او همچنین حق تغییر احساسات خود برای ایجاد رابطه بهتر را داشت.

بنابراین، وی و همسرش برنامه‌ ریزی کردند که با هم شام بخورند، خرید بکنند، خوشگذرانی نمایند، در خانه غذا درست بکنند و به تماشای فیلم‌های تلویزیونی مورد علاقه خودشان بپردازند. همان طور که پیوند مثبت بین دو نفر تقویت شد، شدت حسادت وی کاهش یافت. حتی زمانی که شما صدمه دیده اید، حتی زمانی که دلایل خوبی برای حسادت خودتان دارید، این بدین معنی نیست که شما باید تسلیم شوید. شما می‌تواند اوضاع را بهبود ببخشید، حتی پس از آنکه بدتر شده باشند. شما می توانید با تمام احساسات متناقض، باز هم پیشرفت را در دستور کار خود قرار دهید. حسادت نباید پایان رابطه شما باشد.

یک فرصت برای ارتباط، حمایت، پذیرش، ابراز شفقت و گوش دادن

اگر هر دو نفر، از آن به عنوان یک فرصت برای ارتباط، حمایت، پذیرش، ابراز شفقت و گوش دادن برای همدیگر استفاده کنید، رابطه شما می‌توانید به سوی یک مسیر جدید هدایت شود. این می تواند اعتماد، درک و تعهد بیشتری ایجاد کند. به جای فاصله انداختن بین شما، درک حسادت خودتان می تواند به شما کمک کند تا خشم و ترسی که شما را به مسیر اشتباه سوق می‌داد، التیام ببخشید. حسادت بخشی از وجود انسان و صمیمت بین آنها است و یک بیانه مبنی بر ارج نهادن شما به تعهد و صداقت می باشد. اگر شما با یکدیگر تقلا کنید و ترس را به شفقت تبدیل کنید، سپس پیوند شما می تواند قوی تر شود. این کار، مستلزم تلاش بسیاری است، بنابراین آسان نخواهد بود. اما اگر هر دو نفر با هم کار کنید، این توشه سنگین نیست و شعله شمع گرم و روشن است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات