پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

افسردگی در سالمندان چیست؟

این یک بیماری جدی پزشکی است که باید در هر سنی درمان شود.

افسردگی در سالمندان


افسردگی هر سال بیش از 19 میلیون آمریکایی را بدون در نظر گرفتن سن، نژاد و جنسیت تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که افسردگی بخشی طبیعی از فرآیند پیری نیست، احتمال بیشتری وجود دارد که دیگر شرایط جسمی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، تقریبا یک چهارم از 600,000 نفر که در یک سال سکته مغزی را تجربه می کنند متاسفانه افسردگی بالینی را نیز تجربه خواهند کرد. 

متأسفانه علائم افسردگی اغلب نادیده گرفته می شوند و درمان نمی شوند، زیرا علائم افسردگی با سایر بیماری های طبی یا حوادث زندگی که معمولا به دلیل سن افراد رخ می دهد (مانند از دست دادن عزیزان) همخوانی و همزمانی دارد. با این حال، افسردگی بالینی هرگز پاسخ "طبیعی" نیست؛ این یک بیماری جدی پزشکی است که باید در هر سنی درمان شود.


شیوع


طبق آمار های بدست آمده، بیش از دو میلیون از 34 میلیون آمریکایی 65 ساله و بالاتر از افسردگی رنج می برند.


بیماری های مشترک



علائم افسردگی بالینی می تواند به علت سایر بیماری های مزمن که در زندگی بعد از آن اتفاق می افتد مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، بیماری قلبی، سرطان و آرتروز ایجاد شود.

یک سوم از بیوه ها در معرض افسردگی در ماه اول پس از مرگ همسر خود قرار دارند و نیمی از این افراد بعد از یک سال به طور بالقوه افسرده می شوند. 


هزینه های مراقبت های بهداشتی



هزینه مراقبتهای بیماران سالمند مبتلا به علائم افسردگی نسبت به افراد سالمند غیر افسرده تقریبا 50٪ بالاتر است.


خودکشی



افسردگی پیشگویی کننده خودکشی در سالمندان است.

تنها 13 درصد از جمعیت ایالات متحده، افراد بالای از 65 سال 20 درصد از کل موارد انتحاری را تشکیل می دهند و مردان سفید پوست به ویژه آسیب پذیر هستند.

خودکشی در بین مردان سفید پوست در سن 85 سالگی (65.3 در 100.000 نفر) نزدیک به شش برابر میزان متوسط خودکشی (10.8 در 100000) در ایالات متحده است .


رفتار




پزشکان خانواده کمتر از نیمی از بیماران مبتلا به افسردگی را تشخیص می دهند، که به طور بالقوه باعث کاهش عملکرد و افزایش طول مدت بستری می شود.

خوشبختانه افسردگی بالینی بیماری بسیار قابل درمان است. بیش از 80٪ از افراد مبتلا به افسردگی می توانند با دارو، روان درمانی یا ترکیبی از هر دو درمان شوند.

 


نگرش بزرگسالان نسبت به افسردگی:
 



تقریبا 68٪ بزرگسالان 65 سال و بالاتر در مورد افسردگی کمی یا تقریبا هیچ چیزی نمی دانند.

تنها 38 درصد از بزرگسالان 65 سال و بالاتر معتقدند افسردگی یک مشکل سلامتی است.

اگر افراد از افسردگی رنج می برند، افراد سالخورده بیشتر از هر گروه دیگری در مورد سلامتی خودشان مسئول هستند ولی فقط 42 درصدشان از یک متخصص بهداشت روان کمک می گیرند.

نشانه های افسردگی در افراد زیر 64 سال بیشتر از افراد 65 سال و بالاتر دیده می شود. این نشانه ها شامل تغییر در عادات غذایی (29٪ در مقابل 15٪)، تغییر در عادات خواب (33٪ در مقابل 16٪) و «غم و اندوه» (28٪ در مقابل 15٪).

حدود 58 درصد از افراد 65 سال و بالاتر بر این باورند که "افراد سالم"، برای افراد افسرده به نظر می رسند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات