پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

کاهش یا پذیرش اضطراب و افسردگی با ذهن آگاهی

بدون اینکه مهم باشد در جستجوی کدام سمت پیوستار هستید، مکانیسم اولیه مهارتهای ذهن آگاهی در بیشتر مهارت های مشابه است. در تکنیک های تنظیم هیجان، از ذهن آگاهی به عنوان راهی استفاده می کنید تا خود را بیشتر در معرض تجربه های جد

کاهش یا پذیرش اضطراب و افسردگی با ذهن آگاهی 

بدون اینکه مهم باشد در جستجوی کدام سمت پیوستار هستید، مکانیسم اولیه مهارتهای ذهن آگاهی در بیشتر مهارت های مشابه است. در تکنیک های تنظیم هیجان، از ذهن آگاهی به عنوان راهی استفاده می کنید تا خود را بیشتر در معرض تجربه های جدید و متفاوتی قرار دهید که می‌تواند نسبت به احساس هایی که در حال حاضر دارید، احساس بهتری در شما ایجاد کند.

در مهارتهای رفتار استراتژیک، از ذهن آگاهی استفاده می کنید تا در بررسی محیط به شما کمک کند و به این ترتیب بهتر بتوانید پیش‌بینی کنید که در موقعیتی خاص چند عملکردی داشته باشید. در تحمل پریشانی، برای کاهش پاسخ های ثانویه و تایید معنادار بودن موقعیت هایی که با آنها روبرو می شوید، از ذهن آگاهی آنها استفاده می‌کنید. این پذیرش است. مکانیسم آن مشابه است اما هدف متفاوت است. اما معمولاً آنقدر برای اجتناب از احساس بد، زمان صرف می‌کنیم که توجه خاص به هیجان های رنج‌آور ممکن است عجیب به نظر برسد. روشهای زیر، فرآیند ذهن آگاهی را به اجزای کوچکتری تقسیم می کند و به این ترتیب شما را تشویق می‌کند که خود را در معرض خطر قرار دهید تا بتوانید بهتر آن را تحمل کنید. قطعاً این موضوع ممکن است برخلاف تمایل طبیعی شما به نظر برسد اما در معرض ترس قرار گرفتن تجربه کردن آن، سبب کاهش ترس می‌شود.

۱. به درد هیجانی خود توجه کنید. کجا می توانید آن را احساس کنید؟ این درد چگونه در بدن ظاهر می شود؟ آیا ماهیچه‌ها منقبض و فشرده می شود؟ آیا در سر و گردن خود احساس فشار می کنید؟ آیا احساس گرما یا سرما می کنید؟ آیا ضربان قلب بالا میرود؟
۲. به مکالمه درونی خود توجه کنید، در حال گفتن چه چیزی به خود هستید؟ نسبت به چه چیزی در حال واکنش هستید و این کار برای شما چه معنایی دارد؟ در حال گفتن چه چیزی در مورد آینده هستید؟
۳. به زبان خود توجه کنید. برای توصیف احساس های خود، در حال استفاده از چه کلماتی هستید؟
۴. به واکنش های رفتاری خود توجه کنید حتی اگر نسبت به آنها کاری انجام نمی دهید. آیا احساس گریز و فرار دارید؟ با کسی پرخاشگری می کنید؟ به گوشه‌ای می خزید و شناسنامه خود را می‌سوزانید؟
۵. به رفتاری توجه کنید که واقعا احساس شما را بیان می‌کند. در حال انجام چه کاری هستید؟ گریه می کنید؟ جیغ می کشید؟ می لرزید؟ از کس دیگری انتقاد می‌کنید؟ آیا دارید عقب‌نشینی می‌کنید؟
۶. به تمایل خود نسبت به قضاوت کردن توجه کنید. این فرآیند را چگونه به عنوان فرآیندی بد، اشتباه، ناعادلانه یا غیر دلخواه مورد قضاوت قرار می‌دهید؟



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات