پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سندرم اضطراب و افسردگی مختلط

سندرم اضطراب و افسردگی مختلط  شرم، شدت دهیجان های مربوط به خود را افزایش می دهد زیرا همزمان با دو هیجان مواجه می شوید: واکنش هیجانی اولیه به رویداد، و تجربه شرم متعاقب آن. با رشد اضطراب و افسردگی مختلط، برای توصیف کژ کارکر

سندرم اضطراب و افسردگی مختلط 

شرم، شدت دهیجان های مربوط به خود را افزایش می دهد زیرا همزمان با دو هیجان مواجه می شوید: واکنش هیجانی اولیه به رویداد، و تجربه شرم متعاقب آن. با رشد اضطراب و افسردگی مختلط، برای توصیف کژ کارکردی هیجانی احساس اضطرار، انگیختگی و حساسیت هیجانی بالا، کاهش کند تنش هیجانی، بی اعتمادی به هیجان، تلاش برای گریز از هیجان و اجتناب هز آن دلیل وجود دارد.

این طور نیست که این هیجان ها هیچ هدفی نداشته باشند. انگیختگی و حساسیت هیجانی به این منظور طراحی شده اند که در جستجوی منابع خطر باشید. می خواهید بدانید چه چیزی تا این حد به شما آسیب می رساند.

این جستجوی تقریباً مداوم برای یافتن منبع احساس‌های بد، چیزی است که روانشناسان آن را گوش به زنگ بودن می نامند و فرآیندی دفاعی است. اگر فقط بتوانیم عامل این احساس بسیار مزخرف خود را بشناسم، شاید احساس دیگری داشته باشم. بدون شک، گریز و اجتناب هیجانی برای تغییر احساس خطر و درد زیادی که تجربه می‌کنید، در نظر گرفته شده اند.
احساس اضطرار باید این تجربه ها را تغییر دهد. کاهش کند دانش هیجانی، نتیجه شعله ور کردن طولانی گذرگاه‌های هیجانی است. هرچه شعله این گذرگاه ها، مانند درد جسمی مزمن، طولانی تر و شدیدتر باشد، احتمال ادامه شعله ور بودن آنها در آینده بیشتر خواهد بود. وقتی هشدار بیش از حد و گوش به زنگ بودن، به سبک زندگی تبدیل شود، تغییر بیش از پیش دشوار می شود. این پیامد جانبی یا اثر باقیمانده ای شیوه کنار آمدن همیشگی شماست. با گذشت زمان، نسبت به هیجانهای خود بی اعتماد می شوید چون حساسیت کمتری به آنچه در اطراف روی می دهد، پیدا می کنید و برای تطبیق با تغییر موقعیت ها کمتر می‌دانند به شما کمک کنند و بیشتر فرایند درونی خود جاودان ساز می‌شوند. آنچه در ابتدا برای حمایت شما طرح ریزی شده، سرانجام خودش دشمن شما می شود.

خود نگه در مقایسه با خود دگرگونی 

فرایند کنار آمدن که در ابتدا برای حفاظت، کمال و احساس امنیت شما برنامه‌ریزی شده بود، با گذشت زمان به مانعی برای تغییر مبدل می‌شود. این بخش اصلی مبارزه دیالکتیکی در اضطراب و افسردگی مختلط است: میل به خود نگه داری در برابر خود دگرگونی. سازش مناسب در راستای این پیوستار فوق العاده دشوار است، زیرا دقیقاً به هسته موجودیت شما آسیب می رساند. این پیوستار به هویت شما، نوع نگاه شما به خودتان، آسیب می‌زند و بسیار خطرناک است و یا حداقل این گونه به نظر می‌رسد چون نقطه پایانی آن، تغییر قرار دارد. معنای خود دگرگونی این است که باید متفاوت باشید، باید شیوه ها و عادتهایی که در طول زندگی به کار می‌بردید را کنار بگذارید. این یعنی متفاوت بودن و رفتاری متفاوت داشتن ۔ و این هراس انگیز است. با وجود این حقیقت که شیوه کنونی زندگی شما در دنیا مایه رنج و آشفتگی هیجانی می شود، تغییر، هراس‌انگیز است. اینها مواردی هستند که از شما در دنیا مایه رنج آشفتگی هیجان می شود، تغییر هراس‌انگیز از اینها مواردی هستند که از آن آگاهی دارید و برایتان آشناست. در حالی که ممکن است بر سر خود فریاد بزنید که زندگی فعلی تان غیرقابل تحمل است، اما حداقل این خودتان هستید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات