پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

افراد خودشیفته را بیشتر بشناسید

درصد کمی خود پسندی ، خودخواهی و خود دوستی همیشه بخشی از صفت های طبیعی انسان بوده است؛ اما افراد خود شیفته ی واقعی، در این باره بیش از حد افراط می کنند.

 افراد خود شیفته

درصد کمی خود پسندی، خودخواهی و خود دوستی همیشه بخشی از صفت های طبیعی انسان بوده است؛ اما افراد خود شیفته ی واقعی، در این باره بیش از حد افراط می کنند. آنها نه تنها دارای اعتماد به نفس بیش از حد هستند، بلکه به احساسات و نظرات دیگران نیز اهمیتی نمی دهند و خواسته های دیگران را نادیده می گیرند.

اما بین افراد خودپسند که به عنوان خود شیفته یا خود خواه نیز شناخته می شوند، و افرادی که دچار اختلال شخصیت خودشیفتگی ( یک نوع اختلال شخصیتی و روانی ) هستند تفاوت وجود دارد.

اگر تنها برخی از شخصیت هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را در فرد مورد نظرتان می بینید، آن شخصت احتمالا فقط یک فرد خود شیفته ی معمولی است. اگر به نظرتان آن شخص اکثر این خاصیت ها را دارد، ممکن است فرد مورد نظر شما دچار احتلال شخصیت خود شیفتگی باشد. به هر حال، برای مطمئن شدن و بدست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید به یک مشاور مراجعه کنید.

ویژگی های افراد خودشیفته

خودشیفتگی، یا کلمه علمی آن نارسیسم، از اسم یک مرد زیبا به اسم نارسیوس در زمان یونان باستان گرفته شده است. این  فرد روزی انعکاس تصویر خود را در آب می بیند و عاشق آن تصویر می شود.

آیا این ویژگی شبیه یکی از آشنایان شماست؟ افراد معمولا از این فرد ناراحت هستند؟ آیا این شخص در روابط خود اغلب دچار مشکل است؟ آیا این شخص بیش از بقیه به خود اهمیت می دهد و باور دارد که حق همیشه با اوست؟ این شخص به احتمال زیاد دچار اختلال شخصیت خودشیفتگی می باشد.

همچنین افرادی که دچار این نوع اختلال شخصیتی هستند ممکن است ویژگی های زیر را نیز داشته باشند:

  • اغلب اوقات به خودش فکر می کند و همیشه درحال صحبت کردن و تعریف کردن از خودش است.
  • نیاز شدید به توجه و تحسین شدن توسط افراد دارد.
  • در بیان توانایی ها و دستاورد های خود اغراق می کند.
  • باور دارد که فرد به شدت خاصی است و نسبت به بقیه افراد متفاوت است.
  • در سر خود اهدافی غیر منطقی دارد.
  • به سرعت دچار تغییر خلق و خو می شوند.
  • به سختی ممکن است به عواطف دیگران اهمیت بدهند.
  • برای پیروز شدن در رقابت ها حاضرند دست به هرکاری بزنند.
  • دائما درحال رویاپردازی درباره شهرت،پول و موفقیت بی نهایت می باشند.

چنین افرادی، با این خصوصیت های رفتاری اگرچه ممکن است خود را با اعتماد به نفس بالایی به دیگران نشان دهند، اما آنچه که در ظاهر آنها نمایان می شود اکثر اوقات عکس آن چیزی است که درون آنها وجود دارد. در واقع، در زیر ظاهر پر ادعا و با اعتماد به نفس آنها، یک حس نا امنی عمیق وجود دارد. آنها معمولا می خواهند طوری رفتار کنند که دیگران به آنها حسادت کنند، اما درواقع فرد حسود کسی نیست جز خود آنها.

آنها اغلب افراد رقابت طلبی هستند و هنگامی که شخصی به موفقیت می رسد احساس ترس و حسادت می کنند . رابطه های آنها با افراد همیشه با مشکل رو به رو است؛ و اینگونه افراد اغلب زندگی مشترک موفقی نخواهند داشت.

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات