پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

به دست آوردن لذت در زندگی

به دست آوردن لذت در زندگی  یکی از ایده‌های اصلی روانشناسی مثبت نشان می‌دهد که سه راه شادی شامل لذت بردن (لذت بردن از احساسات مثبت)، مشارکت در زندگی (استفاده سازنده از توانایی‌های خود) و معنویت (بخشی از چیزی بزرگتر از خود ب

به دست آوردن لذت در زندگی

 یکی از ایده‌های اصلی روانشناسی مثبت نشان می‌دهد که سه راه شادی شامل لذت بردن (لذت بردن از احساسات مثبت)، مشارکت در زندگی (استفاده سازنده از توانایی‌های خود) و معنویت (بخشی از چیزی بزرگتر از خود بودن) است.

در اینجا نشان دادن روش هایی برای لذت در زندگی روزانه تمرکز می‌کنیم تا لذت به بخش رضایت بخش، نشاط آور و بلندمدت در زندگی شما تبدیل شود.


لذت چیست؟

 هر کسی می داند لذت چیست، هرچند آنچه برای یک نفر لذت بخش است، ممکن است تفاوت زیادی با لذت های شخصی دیگر داشته باشد. شاید باغبانی برای شما لذت بخش باشد، اما برای همسرتان فقط بهترین راه برای خراب کردن ناخن های مرتبط باشد. لذت احساسی مثبت است، ولی آیا تجربه ی لذت، شما را شاد می‌کند؟ شواهد می‌گویند که لذت به تنهایی تضمین کننده ی سعادت و شادی نیست. با این وجود زمانی که لذت با مشارکت در زندگی و معنویت ادغام شود، نقش مهمی در رسیدن به شادی دارد. پس مطمئناً ارزش دارد که زمانی را صرف اندیشیدن برای آوردن لذت به زندگی خود کنید. میزان رضایت از انجام کارهای 
لذت بخش، می تواند تغییر کند. مهم این است که بدانید کدام یک از راه های جست و جو تجربه ی لذت، پربارتر هستند. بررسی کنید که چه چیزی لذت را در زندگی تان ایجاد می‌کند و چرا. برای مثال، ممکن است از خوردن نوشیدنی ای دلچسب لذت ببرید؛ مزه و عطر آن شما را به یاد تعطیلات خانوادگی و سفرهایی به تاکستان های سرسبز و سرشار نوشیدنی های دل چسب می‌اندازد. با این وجود، داشتن چیزهای لذت‌بخش متعدد، لذت بیشتر را تضمین نمی کند. برای مثال، اگر یک لیوان نوشیدنی دلچسب به لیوان دوم، سوم یا تمام بطری ختم شود، در می یابید چیزها آنقدر هم لذت بخش نیستند و در نتیجه صبح روز بعد شاید حال ناخوشایندی داشته باشید! چیزهایی مانند شکلات، لذت آنی می بخشند، در حالی که یک هویج خوب و ترد آن لذت را به شما نمی دهد. مقاومت در برابر این چیزی که لذت آنی به دنبال دارد، دشوار است. به همین دلیل معتاد شدن بسیار آسان است. چشم انداز کاهش دو سایز در شش ماه، نمی‌تواند با لذت بردن از آن شکلات در این لحظه رقابت کند. زمانی که خوردن یک تکه شکلات شروع شد، بزرگ یا کوچک، بایستی شد تا آخرین تکیه ی آن را تمام کنید تا لذت خالص را به طور کامل تجربه کنید. کشف لذت های واقعی و همیشگی، قدم مثبتی در جهت دستیابی به سعادت و شادی است. ما نمی‌خواهیم سختگیر و مانع لذت باشیم. فقط شما را تشویق می کنیم از لذت هایی بهره مند شوید که بیشترین رضایت را به زندگی شما می آورند.

ابتدا از چیزهای ساده شروع کنید.

 موارد زیر را بررسی کنید: 

از لمس کردن کدام پارچه لذت بیشتری می‌برید:
• مخمل پرزدار و مرغوب
• کتان خشک
• کشمیر نرم
از کدام طعم ها لذت بیشتری می‌برید:
• شور
• تند
• شیرین
• چرب و شیرین
از چه نوع هوایی لذت می برید:
• یک روز پرطراوت پاییزی
• یک شب خوشایند تابستانی
• یک صبح سرد زمستانی
• یک بعدازظهر خنک همراه با نسیم بهاری



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات