پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

به چالش کشیدن احساس حسادت تان

به چالش کشیدن احساس حسادت تان  برای هر فکر، روش دیگری برای تفکر وجود دارد. یک عنصر کلیدی درمان شناختی رفتاری همانطور که در اینجا بحث کردیم این است که به عادت های تفکر خودمان بپردازیم و محتوای آن را بررسی نماییم تا ببینیم آ

به چالش کشیدن احساس حسادت تان 

برای هر فکر، روش دیگری برای تفکر وجود دارد. یک عنصر کلیدی درمان شناختی رفتاری همانطور که در اینجا بحث کردیم این است که به عادت های تفکر خودمان بپردازیم و محتوای آن را بررسی نماییم تا ببینیم آیا ما دارای سوگیری هایی هستیم.

سپس روش‌های جایگزین برای بازنگری امور را مد نظر قرار بدهیم. در بحث حسادت، ما ممکن است انگیزه های درهم آمیخته ای داشته باشیم ما ممکن است بخواهیم حسادت کمتری احساس کنیم، اما ممکن است در نگاه به اوضاع و امور بر اساس یک روش متفاوت، بی میل باشیم. ما این موضوع را مدنظر قرار دادیم که چگونه حسادت می تواند از طریق یک مجموعه از سوگیری‌ها در تفکر شما تشدید شود. این تمایل شما به دیدن امور به شیوه‌های خاص ممکن است سوء ظن یا حسادت شما را تایید کند.

ما از تکنیک‌های نیرومند زیادی برای کمک به شما جهت مشاهده امور به صورت واقع بینانه تر بهره خواهیم گرفت. این موضوع را درک کنید که وقتی من می‌گویم سوگیری‌ها، منظورم این نیست که ادراک های شما همیشه نادرست هست. ممکن است افکار حسادت آمیز شما درست باشد ممکن است همسرتان دروغ می‌گوید یا قصد دارد بی وفایی کند. اما اجازه بدهید فرض کنیم، برای یک لحظه، شما مطمئن نیستید. تمام چیزی که می دانید این است که شما مکررا افکار حسادت آمیز دارید، آشفته هستید و فکر می کنید ممکن است در گذشته تصمیم اشتباهی گرفته باشید.

ما به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه افکار خودآیند منفی شما و سایر سوگیری‌های می‌توانند ربایش احساسی را راه‌اندازی کنند.

این موارد عبارت اند از:

• ذهن خواهی: او (زن) به وی (مرد) علاقمند است
• پیشگویی: او به من خیانت خواهد کرد
• شخصی سازی: او خمیازه می‌کشد، چون کسل‌کننده هستم
• برچسب‌زنی: او فریبکار است
• دست کم گرفتن نقاط مثبت: مهربانی وی نسبت به من واقعا معنایی ندارد

هر یک از این افکار می تواند با استفاده از منطق و حقایق مورد آزمایش قرار گیرد که ما در اینجا مورد کاوش قرار خواهیم داد. ما همچنین این موضوع را به بوته آزمایش خواهیم گذاشت که آیا کتاب های قانون و مفروضه‌هایتان به شما کمک می‌کنند یا آسیب می زنند.

این موارد شامل افکاری هستند که بیانگر چنین عباراتی می باشند:

• اگر کسی با جنس مخالف برخورد خیلی گرم و صمیمی دارد، شما هرگز نمی توانید به وی اعتماد کنید
• ما باید همیشه رابطه زناشویی خیلی خوبی داشته باشیم، زیرا بدون آن، شریک زندگی من در جای دیگری دنبال آن خواهد بود
• وقتی من مطمئن نیستم چه چیزی اتفاق می‌افتد، پس رابطه ام در خطر است

اگر این افکار منجر به این قبیل عبارات شود، به شما آسیب می زنند. ما روش هایی را برای جایگزینی آنها همراه با راهبردها، کشف خواهیم کرد که زندگی شما را آسان تر می سازد.

ما همچنین در باورهای مرکزی شما درباره خودتان و دیگران کاوش خواهیم نمود که ممکن است شامل باورهای زیر باشد:
• من دوست داشتنی نیستم
• من بدون همسرم درمانده هستم 
• من اساساً ناقص و ناکامل هستم
• مردان قابل اعتماد نیستند
• دیگران مرا طرد خواهند نمود
• دیگران از من توقع دارند که عالی باشم

ما روشهایی را برای معکوس نمودن اکثر باورهای مرکزی به منظور واقع بینانه تر شدن، منفی‌بافی کمتر و خود اظهاری بیشتر مرور خواهیم کرد. شما میتوانید شماری از تکنیک های نیرومند و ساده را جهت مغلوب ساختن آنها مطالبه کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات