پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آیا زن ها و مرد ها از نظر روانی متفاوت هستند؟

اگر تفاوتهای روانشناختی مرد و زن را ندانید ممکن است انتظارات نابجایی از جنس مخالف داشته باشید

تفاوتهای روانشناختی مرد و زن


اگر تفاوتهای روانشناختی مرد و زن را ندانید ممکن است انتظارات نابجایی از جنس مخالف داشته باشید بنابراین در زیر این تفاوتها را توضیح می دهیم:

 

صفات زیر در زنان بیشتر از مردان دیده می شوند:

  • محافظه کار و خویشتن دار.
  • دلواپس عواطف و احساسات دیگران.
  • میل به امنیت خواهی فراوان.
  • تمایل و علاقه شدید به هنر و ادبیات.
  • به سادگی عواطف لطیف را به زبان آوردن.


خصوصیات زیر نیز بیشتر مردانه هستند:

  • بسیار مستقل است
  • پرخاشگر و سلطه طلب است.
  • به سادگی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
  • عمیقا شیفته ریاضیات و مقاله های علمی است.
  • در برابر بحرانها خویشتن داری خود را حفظ می کند.
  • در بسیاری از زمینه ها فعال بوده و تمایلات رقابت جویی عمیقی دارد.
  • نقش مدیریتی دارد.
  • اعتماد به نفس دارد و جاه طلب است.


تفاوت های روانشناختی زن و مرد از نظر آماری عبارتند از :


۱. میزان اعتماد بنفس زنان با احساس اطمینان آنان از دوست داشته شدن رابطه مستقیمی دارد در حالی که مردان زمانی از اعتماد بنفس کافی برخوردارند که بتوانند درخواستهای همسران خود را بر آورده کنند.


۲. زنان دوست دارند برای حل شدن یک موضوع در مورد آن صحبت کنند. حتی اگر وقت زیادی صرف نمایند. در حالی که مردان این عمل زنان را پرحرفی تلقی می کنند.

 

زنان دوست دارند که شوهرانشان محبت خود را ابراز کنند و به آنان بگویند که چقدر دوستشان دارند اما مردان فکر می کنند که همسرانشان باید بدانند که من او را دوست دارم و نیازی به گفتن نیست.

 

وقتی مردان از زنان خود حمایت می کنند آنان را در حل مشکلاتشان توانمند تر می سازند و به زندگی امیدوار تر و علاقمندند می کنند.

 

زنان فرمان بردن را دوست دارند ولی معتقد هستند این فرمان بردن باید عاشقانه باشد در این صورت حاضر به هر گونه ایثار و فداکاری خواهند بود.


۳. هنگامی که شوهران دیر می آیند زنان با سوالات چرا دیر آمدی؟ کجابودی؟ در حقیقت دلواپسی و نگرانی توام با عشق و علاقه را به همسر خود ابراز می کنند اما شوهران فکر می کنند که همسرشان میخواهد او را زیر سوال ببرد و او را فردی بی مسئولیت و غیر مطمئن جلوه دهد.


۴. وقتی شوهران فکر می کنند که برای زندگی و همسرشان مفید هستند احساس ارزشمندی و توانمندی می کنند ولی زنان وقتی این احساس را دارند که فکر کنند برای همسرشان عزیز هستند.


۵. مردان پس از گوش کردن به صحبتهای همسر خود بلافاصله می خواهند مشکل را حل کنند بنابراین به راهنمایی آنها می پردازند در صورتی که شاید زنان فقط می خواستند احساساتشان را نشان دهند.

 

زنان میزان ارزشمندی و علاقه شوهران را به خود با میزان برآورده شدن خواسته هایشان محک می زنند. مردان یا باید سعی کنند خواسته های منطقی آنان را برآورده کنند و یا آنان را با دلایل صحیح متقاعد سازند.


۶. مردان براساس ساختار مغزی و نوع وظیفه ای که درطول تاریخ آفرینش بر عهده آنهاست کار و موفقیت اجتماعی خود را در راس امور قرار می دهند اما زنان ایده آل ترین شرایط زندگی را در وقتی می دانند که شوهران فقط به آنها فکر کند.


۷. مردان کلی نگر بوده و زنان به جزئیات توجه زیادی دارند.


۸. مردان منطقی بودن را ترجیح می دهند و زنان عاطفی بودن را‌.


۹. مردان به عدالت اهمیت می دهند و زنان به ارتباط.
 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات