پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روانشناسی مثبت نگر چیست؟

پیروان تفکر سنتی همواره کسانی را که دیدگاهی مثبت و خوش بینانه دارند ساده لوح می انگارند

روانشناسی مثبت چیست و چقدر به زندگی شما مربوط است؟


پیروان تفکر سنتی همواره کسانی را که دیدگاهی مثبت و خوش بینانه دارند ساده لوح می انگارند. آنها تصور می کنند که این افراد درک درستی از زندگی ندارند، ساده انگارند و دیدشان نسبت به زندگی واقع گرایانه نیست. روانشناسی مثبت تمام این موارد را تغییر داده است .در نهایت گواه روبه رشدی موجود است که موضوعی متفاوت را مطرح می کند: مثبت بودن، رفتاری مناسب و سازنده است که امکان دستیابی به موفقیت و سعادت را افزایش می دهد و برای بهره مندی از زندگی مطلوب باید روشهایی خاص در تفکر و رفتار را پرورش داد .
در این بخش، مقدمات روانشناسی مثبت نظیر اصول پایه ی روانشناسی مثبت، برخی از یافته های آن ارائه می شود.

قرار دادن واژه مثبت در روانشناسی

روانشناسی مثبت ،مطالعه علمی مواردی است که زندگی را بهبود میبخشد. این موضوع درباره ی ایجاد تجربه های مثبت ، ویژگی های مثبت و سازمانهای مثبت است که به بالا بردن کیفیت زندگی منجر می شود. در اینجا چگونگی شروع آن مطرح می شود.
زمانی که صحبت از روانشناسی مثبت می شود نام مارتین سلیگمن را مکرر می شنوید .او حتی پیش از اینکه به عنوان ریاست انجمن روانشناسی آمریکا (با بیشترین آرا در تاریخ آن سازمان) منصوب گردد،با توسعه ی فرضیه هایی که مورد احترام حرفه ی روانشناسی بود، کمک فراوانی به این قلمروکرده بود. اما به عنوان ریاست جدید این انجمن، به دنبال موضوعی تازه بود تا روی آن تمرکز کند. یک بار که سلیگمن با دختر جوانش نیکی ،به باغبانی مشغول بود، دخترش از او خواست که دست از لجاجت و بدخلقی بردارد. آنگاه حقیقتی بر او آشکار شد و شروع به (مطالعه ی علمی عملکرد مطلوب بشر) کرد که به معنای (یافتن دلیل کامیابی) است.
نظر سلیگمن درباره ی روانشناسی این است که این علم ،پس از جنگ جهانی دوم (راه خود را گم کرده است). به دلیل نیاز به درمان پزشکی در آن دوران و به خاطر کمبود بودجه دولتی در آن زمان، تمرکز روانشناسی به طور اختصاصی روی عدم موفقیت مردم متمرکز بود تا چگونگی یافتن و افزایش توانایی ها، به خصوص یافتن احساسات مثبت مانند احساس شادی .


شادی حقیقی

تمرکز سلیگمن در آغاز متوجه مواردی بود که به شادی حقیقی منتهی می شد او ابتدا سه راه برای شادی پیشنهاد کرد :
۱. زندگی خوشایند
۲. زندگی متعهد
۳. زندگی معنادار
پس از تحقیقات اولیه ی سلیگمن در حوزه هایی مانند ترسیم توانایی های بشر، ارزیابی سعادت، توسعه ی خرد و سلامت مثبت، روانشناسی مثبت به سرعت بسط یافت.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات