پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

برخی اشتباهات والدین درباره نوجوانان

فرزند شما دیگر یک دختر یا پسر بچه نیست.

فرزند شما دیگر یک دختر یا پسر بچه نیست. او حالا دیگر به سن نوجوانی رسیده است و اگر می خواهید همچنان روابط مثبتی با او برقرار کنید، وقت آن رسیده تا برخی عادت ها و رفتار های خود را تغییر داده و تا حدی با او هم راستا شوید.

درست است، رفتار های آنها ممکن است نسبت به زمانی که کودک بودند تغییر کرده باشد. و احتمالا مسائل جدید و مهمی برای شما پیش خواهد آمد که لازم است درباره آنها با جدیت فکر کنید، مانند بیرون رفتن و گشت و گذار ها، کار کردن و داشتن شغل، قرار های ملاقات دوستانه و شاید عاشقانه، رانندگی کردن، و دوستانی که ممکن است باعث تعجب شما شوند.

شکی نیست که فرزند شما ظرفیت و تحمل، و صبوری شما را تست خوهد کرد. اما آنها همچنان فرزند شما هستند. و حتی اگر اقرار نکنند و با آن مخالفت کنند، آنها هنوز به شما احتیاج دارند.

اشتباهات و تفکرات غلط والدین در برخورد با نوجوانان خود

اینکه پدر و مادر ها درباره فرزندان خود نگرانی های مختلفی داشته باشند امری طبیعی است. کودک آنها حالا دیگر بزرگ شده و قرار است که تا حدی وارد اجتماع شود و با آدم های زیادی سر و کار داشته باشد.

همین امر باعث می شود که والدین از روی نگرانی برخی رفتار ها از خود نشان دهند که باعث تعجب فرزندان آنها می شود، و همین امر باعث می شود فرزندان آنها رفتار هایی ضد آن از خود نشان دهند، یا رفتاری از خود نشان دهند که مورد انتظار والدین آنها نیست.

نکته ی مهم اینجاست که بدانید چه کاری باعث پیشرفت رابطه شما می شود، و چه کاری باعث می شود که از او فاصله بگیرید.

ما در این مقاله برخی از رفتار هایی که اثرات منفی روی رابطه شما با فرزندتان می شود را گرد آوری کرده ایم که رعایت کردن آنها می تواند به شما در امر برقراری ارتباط مثبت با نوجوانتان بسیار کمک کند.

این رفتار ها و تصورات غلط شامل موارد زیر می باشد:

انتظار بدترین پیش آمدها

برخی از والدین بر این باورند که فرزند آنها توانایی رو به رو شدن با جامعه را ندارد، و انتظار پیش آمدن بدترین پیش آمد ها را برای او دارند، درحالی که اکثر اتفاقاتی که ممکن است برای آنها پیش بیاید، ممکن است برای هر فردی حتی بزرگسالان نیز رخ داده و آنها را نیز دچار مشکلات کنند. پس فرزند خود را به عنوان جاذب مشکلات و پیش آمد های خطرناک قلمداد نکنید.

 

سخت گیری های بسیار زیاد یا بسیار کم

برخی از والدین، هنگامی که فرزندشان کمی فراتر از حد انتظار آنها پیش می رود، یا کاری جدید و نو انجام می دهد، کنترل خود را از دست می دهند و ممکن است به آنها پرخاش کرده و آنها را به نوعی تنبیه کنند.

از طرف دیگر، برخی آنها از هرگونه درگیری با نوجوانان خود اجتناب می کنند، چرا که می ترسند فرزندشان از آنها دور شده و رو به روی آنها قرار بگیرد و از آنها دور شود.

هیچکدام از این رفتار ها مناسب نیستند و نباید انجام شوند. بلکه والدین باید تلاش کنند در میان این دو رفتار تعادل ایجاد کنند.

نادیده گرفتن مسائل مهم

اگر این شک در شما به وجود آمده که فرزند شما نوشیدنی الکی یا هرگونه دخانیاتی اعم از سیگار،قلیان یا ماریجوانا مصرف می کند، به هیچ وجه آن را نا دیده نگیرید. حتی اگر دیگران به شما می گویند که امروزه همه قلیان می کشند، یا سیگار یک چیز رایج در جامعه است، یا حتی این رفتار های او شما را یاد نوجوانی و جوانی خودتان می اندازد، پیش از اینکه شک شما تبدیل به یک مشکل بزرگ و جدی شود لازم است که اقدامی از خود نشان دهید.

ترس از مسائل کم اهمیت

بر خلاف مورد قبل، برخی والدین مسائل کوچک و کم اهمیت را نزد خود بسیار بزرگ می کنند که حتی باعث به وجود آمدن درگیری ها و مشاجره های بزرگی بین آنها و فرزندانشان می شود. با خودتان منطقی فکر کنید، اگر مسئله ای سلامتی آنها یا آینده آنها را تحدید نمی کند، بهتر است از کنار آنها گذر کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات