پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چطور سر درد را درمان کنیم

سر درد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آنها بسیار جزئی و برخی دیگر آنها ممکن است جدی تر باشند.

درد در ناحیه سر یکی از شایع ترین و معمول ترین عارضه هایی است که هر انسانی تجربه می کند. سر درد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آنها بسیار جزئی و برخی دیگر آنها ممکن است جدی تر باشند.

درمان سردرد

معمولا درمانی که افراد برای از بین بردن درد در ناحیه سر استفاده می کنند شامل درمان ها و دارو های شیمیایی و پزشکی است که در دراز مدت می تواند اثرات منفی در سلامتی افراد داشته باشد. اما خبر خوب این است که، کار های بسیار ساده ای هم وجود دارد که می تواند بدون خطرات عوارض جانبی، سر درد شما را به راحتی بهبود ببخشد و شما مجبور نباشید به داروخانه یا به مطب دکتر بروید. این نکات در این مقاله گرد آوری شده اند، آنها را امتحان کنید تا به سرعت احساس بهتری پیدا کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

از یک کیسه یخ استفاده کنید

اگر به میگرن دچار هستید، یک کیسه ی یخ را بر روی پیشانی خود قرار دهید. کیسه ی یخ، یخ های پیچیده شده لای یک حوله، یک کیسه یا بسته ی نخود های یخ زده، و یا حتی یک دوش آب سرد می تواند درد شما را کاهش دهد. کمپرس یا کیسه ی یخ را 15 دقیقه بر روی سر خود قرار دهید، و پس از آن 15 دقیقه استراحت کنید.

 

از یک پد یا کمپرس گرمایشی استفاده کنید

 

استفاده از گرما می تواند اکثر انواع سر درد را درمان کند. اگر دچار سر درد تنشی هستید، یک پد یا کمپرس گرمایشی را بر روی گردن و یا پشت سر خود قرار دهید. اگر سردرد سینوسی دارید، یک پارچه ی گرم را بر روی نقاطی که درد در آن احساس می شود قرار دهید. همچنین یک دوش آب گرم نیز می تواند موثر واقع شود.

 

نور محیط را کاهش دهید

 

نور و روشنایی، حتی نوری که از صفحه ی کامپیوتر شما تابیده می شود، می تواند باعث سر درد های میگرنی شود. اگر به این نور ها حساسیت دارید، پنجره ی خود را در طول روز با پرده بپوشانید. در بیرون از خانه عینک آفتابی بزنید. همچنین می توانید از صفحات ضد انعکاسی بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید.

 

سعی کنید چیزی نجوید

 

جویدن آدامس نه تنها می تواند به فک شما، بلکه می تواند به سر شما نیز آسیب زده و باعث ایجاد سر درد کند. همین امر می تواند در خصوص جویدن ناخن ها، لب ها و یا اشیاء مختلف مانند خودکار نیز اتفاق بی افتد.

در هنگامی که سر درد دارید، سعی کنید از غذا های چسبنده و همچنین غذا های سفت خود داری کنید و غذا ها را با گاز های کوچک بخورید. اگر در طول شب دندان های خود را به یکدیگر فشار می دهید، از دندان پزشک خود بخواهید تا برای شما یک محافظ دهان و دندان تجویز کند. این امر می تواند از بروز سردرد های صبح جلوگیری کند.

 

کمی کافئین مصرف کنید

کمی چای، قهوه و یا نوشیدنی هایی که کافئین کمی دارند بنوشید. اگر کافئین در اوایل سر درد به بدن شما برسد، می تواند از بروز سردرد جلوگیری کند. همچنین کافئین می تواند باعث شود تا داروهایی ضد درد مانند استامینوفن بهتر و سریعتر کار کنند. نکته ای که قابل توجه این است که نباید بیش از حد کافئین مصرف کنید اعتیاد به کافئین و در پی آن، کمبود کافئین می تواند خود باعث بروز سر درد شود.

کمی زنجبیل بخورید

یک مطالعه ی کوچک که اخیرا صورت گرفته است نشان می دهد که خوردن زنجبیل، می تواند بسیار بهتر از دارو های ضد درد عمل کند و درد های ناحیه سر، بخصوص درد های میگرن را بهبود ببخشد. می توانید زنجبیل را هم به شکل خالص و هم به شکل ترکیبات آن مانند ترکیبات زنجبیل در چای استفاده کنید و از هزاران خواص آن بهره مند شوید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات