پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

راه هایی برای راهایی از افت تحصیلی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از پدر و مادر ها، بخصوص در زمان ورود کودکان به دبیرستان دارند، افت تحصیلی دانش آموزان است

رفع مشکلات درسی دانش آموزان

یکی از مشکلاتی که بسیاری از پدر و مادر ها، بخصوص در زمان ورود کودکان به دبیرستان دارند، افت تحصیلی دانش آموزان است. دانش آموزان ممکن است تا یک مقطع تحصیلی در سطح نسبتا خوبی عمل کرده، و پس از آن شاهد افت نمرات و کاهش کیفیت تخصیلی آنها باشیم. اما چه کار هایی می توان برای رهایی از این وضعیت انجام داد؟ در این مقاله، به برخی از راهکار های مفید برای خارج کردن دانش آموزان از مشکلات تحصیلی برای شما گرد آوری کرده ایم تا با استفاده از آنها بتوانید کیفیت تحصیلی فرزند خود را افزایش دهید. این راهکار ها شامل موارد زیر می باشند:

از یک برنامه مطالعاتی روزانه استفاده کنید

بسیاری از دانش آموزان تنها در یک یا دو درس خود دچار مشکل می باشند. نوجوانانی که شاهد نمرات پایین درسی هستند، باید از یک برنامه ی مطالعاتی روزانه و منظم استفاده کنند و به مدت 30 الی 50 دقیقه در روز بر روی یک مبحث درسی تمرکز کرده و به مطالعه بپردازند.

از تمام منابع موجود استفاده کنید

هنگامی که دانش آموز مشغول درس خواندن و یادگیری است، باید بخشی از تمرکز خود را بر روی تعریف ها، کلمات مهم و فرمول های کلیدی قرار دهد. اما هنگامی که یک دانش آموز در درک و فهم فرمول های کلیدی و اساسی با مشکل رو به رو می شود و پس از چندین و چند بار تلاش موفق به فهم آن از طریق کتاب درسی نشد، چاره آن است که از خواندن آن فرمول از روی کتاب دست کشیده و به دنبال کمک باشد.

خوشبختانه امروزه می توان گفت هیچگونه کمبودی در خصوص منابع آموزشی و اطلاعاتی وجود ندارد و دانش آموزان و والدین می توانند از اینترنت و مقاله ها و کلیپ های آنلاین و حتی معلم های آنلاین، برای فهم یک موضوع استفاده کنند تا با روش های دیگری مسئله یا فرمول را درک کنند.

 

از پیش مطالعه قافل نشوید

پیش مطالعه یکی از بهترین کار هایی است که دانش آموزان می توانند پیش از حاضر شدن در کلاس انجام دهند. هنگامی که دانش آموزی درسی را پیش مطالعه می کند، این کار باعث می شود که بستر یادگیری مطلب در ذهن او آماده شده و دانش آموز درک و یادگیری به مراتب بهتری از آنچه معلم می گوید داشته باشد.

 

مطالب روز را دوره کنید

بر اساس تحقیقات و نظر سنجی های به عمل آمده، بیش از نیمی از دانش آموزانی که در پایه خود موفق عمل می کنند، از یک روش و یک کار مشترک پیروی می کنند و آن هم این است که این افراد، در پایان هر روزی که به مدرسه می روند، به مدت ده الی پانزده دقیقه تمام مطالب و دروسی  که برای هر درس تدریس شده را دوره می کنند. این کار به دانش آموزان کمک می کند تا مدت زمان بیشتری مطالب را در ذهن خود نگه دارند.

بخشی از تابستان را به یادگیری اختصاص دهید

تابستان زمانی فوق العاده برای دانش آموزان است تا بتوانند بر روی درس ها و موضوعاتی که فکر می کنند در آنها مشکل دارند تمرکز کنند و ضعف های خود را تا حد زیادی جبران کنند.

البته بسیاری از دانش  آموزان در زمان تعطیلات تمایلی به یادگیری و درس خواندن ندارند. این درصورتی است که موفق ترین دانش آموزان، آنهایی هستند که از هر زمانی برای به روز نگهداشتن اطلاعات خود و حفظ آنها استفاده می کنند.

می توانید برای اینکه دانش آموز را تشویق به یادگیری در تعطیلات نمایید، از زمان های کم ( برای مثال ده دقیقه) برای یادگیری آنها استفاده کرده و به تدریج زمان مورد نظر را افزایش دهید و آن را به نیم الی یک ساعت برسانید. همچنین می توانید بر اساس شناختی که نسب به فرزند خود دارید، او را با چیز هایی که نسبت به آنها علاقه نشان می دهد تشویق نمایید تا شوق و انگیزه بیشتری در وی پدیدار گردد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات