پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مشکلات و عوارض بیکاری در افراد

بیکاری به خصوص در سنین بالا می تواند اثرات بسیار منفی بر روی افراد و بخصوص جوانان داشته باشد. در این مقاله، هدف ما این است که به برخی از شایع ترین اثرات بیکاری افراد بپردازیم. این اثرات منفی شامل موارد زیر می باشند:

اثرات منفی بیکاری روی افراد

بیکاری یکی از مشکلات اساسی در سر تا سر دنیا به حساب می آید. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2018 درباره آمار و نرخ بیکاری صورت گرفته است، ثابت شد که تنها در ایالات متحده آمریکا بیش از 10 میلیون نفر در بیکاری به سر می برند. برخی از این افراد ممکن است صرفا علاقه ای به کار کردن نداشته باشند، درحالی که بسیاری دیگر واقعا مایل هستند تا کاری داشته باشند و مشغول کسب درآمد باشند.

بیکاری به خصوص در سنین بالا می تواند اثرات بسیار منفی بر روی افراد و بخصوص جوانان داشته باشد. در این مقاله، هدف ما این است که به برخی از شایع ترین اثرات بیکاری افراد بپردازیم. این اثرات منفی شامل موارد زیر می باشند:

 نداشتن پول کافی

این مورد یکی از اثرات اساسی بیکاری بر روی تمام افراد است؛ چرا که امروزه همه  چیز در دنیا به پول و سرمایه نیاز دارد. درصورتی که افراد منبع درآمدی برای بدست آوردن پول نداشته باشند، ممکن است در بسیاری از مراحل زندگی بخصوص ازدواج و تشکیل خانواده دچار مشکلات جدی شوند.

مشکلات سلامتی

مشکلات سلامتی نیز یکی از اثرات منفی بیکاری می باشد که جزء مهم ترین آنها به حساب می آید. بیکاری می تواند منجر به افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، اضطراب و استرس و دیگر مشکلات سلامتی و ذهنی شود. این مشکلات خصوصا زمانی پدیدار می شود که افراد واقعا تمایل به داشتن یک شغل داشته باشند، اما نتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند.

مشکلات اقتصادی

هنگامی که فردی در بیکاری به سر می برد، منبع درآمدی نخواهد داشت و همین امر باعث به وجود آمدن بی پولی و فقر می شود. همچنین در این صورت فرد مجبور به دریافت قرض از دیگران می شود که خود در بسیاری از موارد می تواند منجر به افزایش مشکلات اقتصادی گردد. در بسیاری از کشور ها، هنگامی که فرد بیکار است، دولت یا ایالت آن کشور چاره ای می اندیشد و مزایایی نظیر وام و حقوق بیکاری در اختیار این افراد قرار می دهد. حتی درصورتی که فرد مشکلات زیادی داشته باشد و کمک های دولت برای او کافی نباشد، دولت ممکن است برای کمک به شخص پول قرض کرده و یا هزینه های فرد را کاهش دهد.

مشکلات اجتماعی

بسیاری از جرم ها در سر تا سر دنیا ثابت شده است که توسط افرادی صورت می گیرد که دچار بیکاری بوده و در فقر و تنگ دستی به سر می برند. هنگامی که نرخ بیکاری افزایش می یابد، در مقابل آن نرخ جرم و جنایت نیز در جوامع افزایش می یابد. طبق مطالعاتی که توسط مجله ی Journal of Quantitative Criminology در سال 2016 صورت گرفت، افرادی که دچار بیکاری می باشند، نسبت به بقیه افراد مقبولیت اجتماعی کمتری داشته و بیشتر از دیگران دچار جرم هایی نظیر خفت گیری، دزدی و آدم ربایی می شوند.

کشور هایی با بیشترین نرخ بیکاری

در میان کشور ها، کشور هایی هستند که نرخ بیکاری در آنها بیش از سایر افراد می باشد. این کشور ها که معمولا در دسته ی کشور های پیشرفته قرار ندارند، شامل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی نسبتا بالایی می باشند. برخی از این کشور ها شامل موراد زیر می باشند:

  • افعانستان
  • آلبانی
  • الجزایر
  • آندورا
  • آنگولیا
  • آنتیگوا و باربودا
  • آرژانتین
  • ارمنستان
  • ارمنستان
  • جمهوری آذربایجان



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات