پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شایعات و حقیقت های بیماری میگرن

تحقیقات نشان می دهد که حدود 24 درصد از افراد روی کره ی زمین از این بیماری رنج می برند

شایعات و حقیقت های بیماری میگرن

میگرن ( به انگلیسی Migraine) یکی از بیماری های جدی است که می تواند برای افراد در زندگی روزمره آنها مشکلات زیادی به بار بیاورد. همچنین، علاوه بر جدیت این بیماری، تحقیقات نشان می دهد که حدود 24 درصد از افراد روی کره ی زمین از این بیماری رنج می برند. گستردگی این بیماری نیز باعث شده است که افراد شایعات زیادی درباره آن ساخته، یا بشنوند که برخی از آنها ممکن است باعث صدمه به فرد مبتلا به این بیماری شود.

 اگر چه پزشکان و محققان تحقیقات زیادی درباره این بیماری انجام داده و دستاورد های زیادی داشته اند، اما برخی از شایعات همچنان توسط برخی از افراد نقل قول می شوند و برخی از افراد به آنها باور دارند. در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته درباره این بیماری، به برخی از شایعات رایج درباره آن پرداخته و حقیقت هایی که درباره این شایعات وجود دارد را با شما به اشتراک بگذاریم. این شایعات شامل موارد زیر می باشند:

میگرن تنها یک سردرد است

اگر چه یکی از نشانه های فرد دارای میگرن داشتن سر درد است، اما هنگامی که فردی واقعا دارای یک میگرن سخت باشد، دردی که در وی به وجود می آید می تواند بسیار غیر قابل تحمل باشد. بر خلاف تصور غلطی که درباره این بیماری وجود دارد، میگرن تنها یک سر درد نیست، و این بیماری در شرایط سخت تر می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سیستم عصبی و حتی مغز شود و در این صورت باعث به وجود آمدن بیماری هایی نظیر سندروم الودینیا شود. همچنین بیماری میگرن می تواند با عوارضی نظیر دل پیچه، حساسیت به نور شدید، صدا ها و نوا ها، مشکلاتی در زمینه ی تمرکز کردن و فکر کردن، سر گیجه و مشکلات گفتاری شود.

حملات میگرن تقصیر خود بیمار است

یکی دیگر از باور های غلطی که درباره بیماری میگرن وجود دارد این است که فرد مبتلا به آن بر این باور است که حملاتی که به او وارد می شود تقصیر خود اوست. این درحالی است که تحقیقات نشان داده که تنها مقصر به وجود آمدن این بیماری ژنتیک می باشد. اگر چه برخی از محرک ها نظیر استرس، اضراب و افسردگی که ممکن است برخی اوقات تحت کنترل شما باشند بتوانند بر روی این بیماری اثر بگذارند، اما باید بدانید که کنترل کردن همیشگی احساسات امری غیر ممکن است.

رژیم غذایی می تواند میگرن را درمان کند

اگر چه باور بر این است که برخی از بیماری ها می توانند باعث تشدید میگرن شوند، و برخی دیگر می توانند باعث کاهش درد شوند، نکته ای که باید بدانید این است که اولا تنوع غذایی که مربوط به این بیماری است بسیار گسترده است، و سعی کردن برای اجتناب از همه ی آنها می تواند برای بدن مضر باشد. علاوه بر آن، نسخه ی دقیقی نمی توان برای پرهیز از غذا های مربوط به میگرن معرفی کرد چرا که بدن هر شخصی غذا ها را به صورت مختلف تجزیه و هضم می کند. بهترین کاری که افراد می توانند انجام دهند این است که محرک های مربوط به خود را شناسایی کنند و سعی کنند تا از خوردن آنها در شرایط سخت خود داری کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات