پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شایعات و حقیقت های سندروم فیبرومیالژی

این امر که بتوان یک درد و مریضی پیچیده را درک کرد به خودی خود امر سختی است و رسیدن به یک جواب دقیق برای آن ممکن است زمان بر باشد

شایعات و حقیقت های سندروم فیبرومیالژی

این امر که بتوان یک درد و مریضی پیچیده را درک کرد به خودی خود امر سختی است و رسیدن به یک جواب دقیق برای آن ممکن است زمان بر باشد. اما در مورد سندروم فیبرومیالژی، شما اغلب باید شایعات را از حقیقت ها جدا کنید تا به یک درک درست و واضح به آن دست پیدا کنید. و حتی بعد از آن نیز، شما مجبور هستید با افرادی برخورد داشته باشید و با آنها سر و کله بزنید که به طور اساسی به این شایعات باور دارند و بر روی آن پا فشاری می کنند.

همانطور که پیش از این به برخی از بیماری های دیگر نظیر شایعات و حقیقت های مربوط به اسکیزوفرنی پرداخته ایم و در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما قصد داریم تا به برخی از شایع ترین حقیقت ها و شایعات سندروم فیبرومیالژی بپردازیم تا شما نیز از آنها آگاه شده و برخی از تصورات نا درست شما نیز اصلاح شوند. این شایعات و حقیقت ها شامل موارد زیر می باشند:

فیبرومیالژی یک توهم است

این شایعه یک باور غلط و خطرناک است که می تواند توهینی به بیماران فیبرومیالژی باشد. اگر چه فیبرومیالژی هنوز به طور کامل توسط علم پزشکی و روانشناسی درک نشده است، اما مشاهدات علمی نشان می دهند بیماری فیبرومیالژی یک بیماری واقعی، پیچیده و اساسی می باشد.

فیبرومیالژی ناتوانی افراد در تحمل درد است

برخی از افراد، حتی برخی از پزشکان و متخصصان نیز اظهار داشته اند که سندروم فیبرومیالژی اساسا نا توانی افراد در تحمل کردن درد های معمولی در زندگی می باشد. اما آنچه که این افراد به آن توجه نمی کنند این است که علم اخیرا این نظریه را رد کرده است.

 متخصصان ثابت کرده اند که سندروم فیبرومیالژی بیماری است که در آن، درد تا حدی نسبت به حد معمولی خود تشدید می شود. به این معنا که درد های نه چندان شدیدی که ما در زندگی ممکن است تجربه کنیم، برای این افراد شدید تر و سخت تر می باشد.

افراد دارای فیبرومیالژی نیاز به ورزش بیشتری دارند

شاید شما هم دیده باشید که افراد عادی به افرادی که دارای فیبرومیالژی هستند می گویند:« کاری که باید بکنی این است که بیرون بروی و تحرک بیشتری داشته باشید. اینکار حال تو را بهتر خواهد کرد.» افراد اغلب تصور می کنند که کم تحرکی عامل به وجود آمدن این سندروم است، این درحالی است که علم ثابت کرده فعالیت بیشتر تاثیری در بهبود این بیماری نداشته است.

فیبرومیالژی مخصوص افراد مسن است

این امر که بسیاری از افراد شناسایی شده با این بیماری، افراد و به خصوص زن های دارای سن بالا هستند، و همچنین برخی از پزشکان اظهار می کنند که تغییراتی که در هورمون های این افراد به وجود می آید می تواند در به وجود آمدن این بیماری تاثیر گذار باشد. با این حال، مشاهدات صورت گرفته نشان می دهد که سندروم فیبرومیالژی مانند بسیاری از بیماری های دیگر نظیر اختلال روان پریشی و اختلالات روانی دیگر می تواند در هر سنی و در هر جنسیتی به وجود بی آید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات