پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

عوامل مخرب زندگی زناشویی

مبادا طوری رفتار کنید که ببینید دیگر از گردش های دو نفره و شب نشینی های رمانتیک خبری نیست

عوامل مخرب زندگی زناشویی

اگر واقعاً قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خود را دارید، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام بدهید، شناسایی عوامل مقرر در زندگی که از آنها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم:

۱. تلویزیون
۲. خانه نشینی
۳. ساعت اضافی
۴. رسیدگی به وضع ظاهر
۵. بی توجهی
۶. حسادت مفرد و کنترل
۷. خانواده همسر
۸. نبود برنامه
۹. سکوت
 


۱ (تلویزیون

تلویزیون قاتل عشق است. در این مورد هیچ شکی نداشته باشید! حتی کاملا توصیه می‌شود که شام خوردن جلوی تلویزیون را قدغن کنید. غذا خوردن جلوی تلویزیون نمی‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد.


۲ (خانه‌نشینی

مبادا طوری رفتار کنید که ببینید دیگر از گردش های دو نفره و شب نشینی های رمانتیک خبری نیست؛ باید دوباره آن حال و هوا را به دست آورید و به اتفاق یکدیگر از خانه بیرون بزنید! حالا که به تازگی از شر تلویزیون خلاص شده اید، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلویزیون جدید شما باشد.


۳ (ساعت اضافی

اگر دیر از سر کار به خانه برگردید نه تنها برای خودتان وقت ندارید بلکه علاوه بر آن خستگی و عصبانیت تان را با خود به خانه می‌آورید که حقیقتا هیچ کار خوشایندی برای فرزندان و همسرتان نیست! دقت کنید که هر گاه به خانه برمی‌گردید، همانطور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسایل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آنها را درون جوراب هایتان بریزید!


۴ (رسیدگی به وضع ظاهر

فکر نکنید چون یک زن و شوهر هستید و چندین سال از زندگی مشترکتان می‌گذرد، باید نسبت به وضع ظاهرتان بی خیال شوید! بهتر است که دست از شوریدگی و نامرتب بودن بردارید، موهایتان را ژولیده و درهم رها نکنید، از ریخت و پاش کردن در خانه خودداری کنید و به خودتان هم برسید! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه که هستید دوست دارد، با این حال چرا سعی نمی کنید خود را به بهترین شکل نشان دهید؟


۵ (بی توجهی

یکی دیگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها، بی توجهی است. در اینجا منظور از توجه کردن گل خریدن و یا هدیه دادن نیست بلکه تنها نگاه کردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگیتان بگذارد. زمانی که همسرتان آرایشگاه رفته یا کت جدیدی خریده است، به او توجه نشان دهید، به خصوص زمانی که او را شیک و زیبا می بینید و یا وقتی که او با تعریف های بجا و مناسبش شما را تحت تاثیر قرار می دهد، از او تعریف کنید زیرا تعریف و تمجید همیشه خوشایند است اما تنها زمانی که درست و بجا به کار برده شوند.


۶ (حسادات مفرط و کنترل

دست از شکاکی نسبت به همسرتان بردارید زیرا زندگی مشترک بر اساس اعتمادی دوجانبه بنا می شود. شک و گمان های بیش از حد شما در نهایت او را به ستوه آورده و به سمت فرد دیگری هل می دهد.


۷ (خانواده همسر

مطمئنا تمام خانواده‌های همسر آنگونه که در فیلم‌ها به صورت منفی نشان داده می شوند، نیستند. پس سعی کنید از تلقین منفی به ذهن تان کاملاً دوری کنید. چنانچه احساس می کنید که همسرتان از رفت و آمدهای آخر هفته کم‌کم خسته می شود و اصرار نکنید که آخر هر هفته برای ناهار با خانواده شما باشد.


۸ (نبود برنامه

تنها باید به اتفاق هم آینده تان را بسازید. از برنامه‌های کوتاه‌ مدت مثلاً مکانی که تعطیلات را در آنجا می گذرانید، خرید اتومبیل و غیره گرفته تا برنامه های بزرگتر مثلا بچه دار شدن، عازم شهر دیگری شدن و... . بی درنگ در مورد آینده تان و اینکه چگونه با آن روبرو می‌شوید فکر کنید این عمل روابط شما را منسجم تر و شور و شوق زندگی تان را در شما شعله ورتر می کند.


۹ (سکوت

مطمئناً عدم گفتگو برای زندگی زناشویی مضر است. این امر به دلایل متعدد اغلب ناشی از کمبود وقت و یا بی توجهی زن و مرد نسبت به یکدیگر است. موضوعی را با هم مطرح کنید و سعی کنید حقیقتاً حرف طرف مقابل تان را بفهمید. در صورت نیاز، بی ‌درنگ از یک روان درمانگر کمک بگیرید. البته ناگفته نماند که بعضی از زن و شوهرها، اگر سکوت کنند بسیار برای آنها بهتر است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات