پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

زوج درمانی قطعی با کلینیک فوق تخصصی آرمیتا

زوج درمانی قطعی اساسا نوعی روان درمانی است که در آن درمانگر به دو نفر که در یک رابطه عاطفی قرار دارند کمک می کند تا در بینش خود نسبت به رابطه شان را بهبود ببخشند

زوج درمانی قطعی، راهی برای بهبود روابط عاطفی

همه ما می دانیم که روابط عاطفی سخت هستند. این روابط نیز مانند یک خودرو به نگه داری دائمی نیاز دارند تا به خوبی کار کنند. در صورتی که مشکلی به وجود بیاید، بهترین کار این است که آن را به سرعت برطرف کنیم تا مشکلات پیچیده تری در آینده به وجود نیاید. این امر تنها به روابط عاطفی و عاشقانه ی مجردی مرتبط نیست، بلکه روابط زن و شوهری نیز نیاز به نگه داری و مراقبت دارند؛ و وقتی که مشکلی به وجود میاید، استفاده از یک مشاور عالی و یک زوج درمانی قطعی و با کیفیت می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی قطعی اساسا نوعی روان درمانی است که در آن درمانگر به دو نفر که در یک رابطه عاطفی قرار دارند کمک می کند تا در بینش خود نسبت به رابطه شان را بهبود ببخشند، مشکلات را حل کنند و با استفاده از راه حل های مناسب و کار آمد سطح رضایت در رابطه خود را افزایش دهند.

اگر چه روش هایی که در یک زوج درمانی قطعی ممکن است به کار برده شود متفاوت هستند، اما همه ی آنها سعی دارند تا به اهداف زیر دست پیدا کنند:

  • تمرکز بر روی یک مشکل خاص ( مانند مشکلات جنسی، اعتیاد به اینترنت، حسادت)؛
  • مشارکت فعالانه ی درمانگر برای بهبود خود رابطه به جای هر شخص جداگانه؛
  • ایجاد فضایی برای صحبت کردن هر یک از طرفین و گوش کردن طرف مقابل درباره مشکلات خود و شخص مورد نظر؛
  • تعیین صریح اهداف درمانی و تلاش برای رسیدن به آنها.

چه انتظاری از زوج درمانی داشته باشیم؟

در یک جلسه زوج درمانی قطعی و با کیفیت، درمانگر شروع به پرسیدن سوال هایی در خصوص مدت و تاریخ رابطه، علاوه بر سعی برای کشف و به دست آوردن اطلاعات در خصوص خانواده ی فرد، ارزش ها و پس زمینه فرهنگی آنها می کند. در صورت لزوم ممکن است درمانگر از جلسات اولیه برای آرام کردن شرایط و مداخله در بحران استفاده کند.

پس از آن درمانگر به زوج در خصوص شناسایی مشکلاتی که در مرکز توجه درمان قرار دارد کمک می کند، اهداف زوج درمانی را مشخص می کند و ساختاری برای رسیدن به این اهداف تعیین می کند.

در طول درمان، درمانگر به زوج کمک می کند تا بینشی در خصوص محرک هایی که باعث پایداری مشکل می شود داشته باشند، و همچنین به هردوی آنها کمک می کند تا نقش خود را در به وجود آمدن این مشکلات بشناسند. این روند به آنها کمک می کند تا درک خود را از رابطه ی خود و یکدیگر عوض کنند.

اگر چه به دست آوردن بینش مناسب مهم است، اما آنچه یک زوج درمانی قطعی را تضمین می کند تغییر رفتار و نحوه تعامل زوجین با یکدیگر است. معمولا درمانگر به زوج ها تمارین مهمی می دهد تا بر روی آنچه در جلسه مشاوره به دست آورده اند تمرین کنند.

چرا زوج ها مراجعه به زوج درمانی را به تعویق می اندازند؟

 متاسفانه بسیاری از زوج ها زمانی از زوج درمانی قطعی استفاده می کنند که آسیب بسیار زیادی به رابطه وارد شده است، الگو های ارتباط ناسازگار وارد رابطه شده اند، پیوند احساسی میان افراد تا حد زیادی آسیب دیده است و همچنین دلگیری های بسیاری به دلیل مسائل و مشکلاتی که از قبل حل نشده است وجود دارد.

تحقیقات نشان می دهد که زوج ها حداقل شش سال طول می کشد تا به جلسات زوج درمانی قطعی مراجعه کنند.

البته این به آن معنا نیست که زوج درمانی نمی تواند برای برطرف کردن مشکلاتی که مدت زیادی است که ادامه دارند مفید باشد؛ بلکه به آن معناست که این امر روند کار را با چالش های بیشتری رو به رو می کند و روند زمان بیشتری را خواهد طلبید و همچنین دو طرف نیز باید تلاش بیشتری برای بهبود اوضاع داشته باشند. 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات